Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Manifest kulturowy marki: jak stworzyć markę ważną dla millennialsów? (1/2)

Konstruując markę, warto pamiętać, że jest ona nie tylko tworem biznesowym, ale również kulturowym. Świadome pozycjonowanie musi uwzględniać rolę otoczenia społeczno‑kulturowego i odpowiadać nie tylko na potrzeby konsumenta, ale i reagować na nie zawsze łatwo zauważalne zmiany wokół. To właśnie ten całościowy kontekst jest elementem szczególnie istotnym w przypadku kreowania marek mających aspiracje do bycia ważnymi i atrakcyjnymi dla ludzi młodych […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Slack czy e-mail? Jak powinna wyglądać komunikacja w pracy

O śmierci e‑maila mówi się od dawna. Temat wrócił przy okazji zakupu Slacka –  znanej alternatywny dla tradycyjnej poczty elektronicznej – przez firmę Salesforce. Czy faktycznie e‑mail odchodzi do lamusa? Zacznijmy od newsa. Zakup firmy Slack Technologies, twórcy popularnego komunikatora Slack przez Salesforce, który zapłacił prawie 28 miliardów dolarów to na rynku IT duże wydarzenie. Głównie ze […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer „ICAN Management Review”

Gdy w 2020 roku pandemia COVID‑19 sparaliżowała ruch transgraniczny, firmy działające na rynkach międzynarodowych stanęły przed widmem katastrofy. Ale już po kilku miesiącach okazało się, że globalny biznes oparł się pandemii, a polskie przedsiębiorstwa działające ponad granicami mają się całkiem dobrze. Na dodatek zyskowność połowy spośród tych firm okazała lepsza na rynkach zagranicznych niż w Polsce! Te zaskakujące wnioski […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Łączymy technologie z biznesem

Już 13 czerwca na stadionie warszawskiej Legii oficjalnie zadebiutuje na polskim rynku MIT Sloan Management Review. Podczas zorganizowanego z tej okazji Kongresu światowej klasy eksperci przekażą uczestnikom najnowszą wiedzę na temat transferu technologii do świata biznesu. Każda firma, która dziś myśli o dalszym rozwoju musi wpleść cyfrowe rozwiązania w swoje strategie i procesy zarządcze. Nic więc dziwnego, że z roku na […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Płatności jeszcze szybsze i wygodniejsze

Proces realizacji płatności w tradycyjnych sklepach i w internecie dzięki rozwojowi nowych technologii ulega przeobrażeniom. Wyzwaniem staje się tworzenie takich rozwiązań, które przyspieszają weryfikację tożsamości klientów banków, wykorzystują smartfony w realizacji płatności i zwiększają szybkość oraz wygodę wykonywania przelewów. O tym, jak te cele osiągać, mówi Sebastian Ptak, członek zarządu firmy Blue Media. Firma Blue Media działa na rynku od 1999 roku, dostarczając […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Pięć strategii ustalania cen

Wycena produktu jest podstawowym i jednocześnie kluczowym zadaniem każdego przedsiębiorcy. Dobór odpowiedniej strategii cenowej może wpłynąć na osiągnięcie wysokiego udziału w rynku, przewagi konkurencyjnej oraz rozpoznawalności marki. Strategie cenowe to sposoby podejmowania decyzji i działania podkreślające strategiczny cel ceny na rynku. Stanowią one jeden z kluczowych elementów taktyki całej firmy. Pozwalają określić, w jaki sposób przedsiębiorstwo chce pozycjonować swój produkt oraz […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Freelance. Wygoda pracownika czy konieczność dla biznesu?

Ubiegły rok był przymusowym eksperymentem skuteczności elastycznego zatrudnienia. Wielu „etatowców” i firm przystosowanych do standardowego funkcjonowania zostało wrzuconych do świata wirtualnego. Na podstawie badań przedstawiamy wady i zalety ery freelancera oczami pracodawcy i pracownika oraz działania, które można podjąć, by niezależne funkcjonowanie nie odeszło do lamusa. Rozwój gig‑economy (rodzaj gospodarki, który wyróżnia się elastycznym rodzajem zatrudnienia) i zacierające się […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Zdalne połączenie z komputerem – jak to zrobić?

Możliwość wykonywania obowiązków na odległość przydaje się w wielu biznesach, a szczególnie obecnie, kiedy firmy zmuszone są do pracy zdalnej ze względu na obostrzenia związane z epidemią koronawirusa. Przedsiębiorcom, którzy już wcześniej testowali takie rozwiązania, z pewnością łatwiej było teraz umożliwić zatrudnionym pracę z ich domów. Korzystanie ze zdalnego połączenia nie jest tak trudne, jak może ci się wydawać. Zdalne połączenie […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Czas to pieniądz. Im szybciej skontaktujesz się z klientem, tym lepiej

Żyjemy w świecie, w którym czas ma większe znaczenie niż kiedykolwiek. Klienci oczekują szybkiej obsługi, szybkich odpowiedzi, szybkiej dostawy. Ale czy jest to możliwe? Partnerem materiału jest Callpage. W czerwcu tego roku przeprowadzono badanie Lead Response Time wśród ponad 2275 firm z 12 branż. Miało ono na celu zmierzenie, jak szybko polskie firmy odpowiadają na zapytania klientów. Przebadano m.in. agencje marketingowe, […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Klastry tematyczne a pozycja strony w wyszukiwarce

Czasy, kiedy wystarczyło publikować treści naszpikowane dużą liczbą słów kluczowych, by osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce, bezpowrotnie minęły. Dziś w pozycjonowaniu stron internetowych liczą się również kompetencje, autorytet i wiarygodność. Wysokie wartości tych parametrów pomagają osiągnąć klastry tematyczne. Google, określając miejsce danej strony w rankingu wyszukiwań, zwraca uwagę na szereg elementów. Oprócz kwestii technicznych, które mają bezpośredni wpływ na ranking SEO, w ostatnich […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!