Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Platformę cyfrową łatwiej uruchomić, niż utrzymać

Tworzenie platformy internetowej rządzi się dziś innymi prawami niż jeszcze kilkanaście lat temu, kiedy uczestniczyłam w tworzeniu portalu Trojmiasto.pl. Przez ten czas w sieci zrobiło się tłoczno. Znacznie trudniej jest przebić się przez informacyjny gąszcz z nową formułą i utrzymać na rynku. Jednak część reguł nadal się sprawdza. Na początku trzeba precyzyjnie określić grupę odbiorców, wybrać niszę, którą wypełnią nasze […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Poznaliśmy tegorocznych Globalnych Liderów Przyszłości

Czy polskie firmy wykorzystują szanse międzynarodowej ekspansji? Z pewnością udaje się to laureatom trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości. Gala wręczenia nagród była także okazją do oficjalnej inauguracji nowego projektu badawczo‑networkingowego, dedykowanego liderom odważnie stawiającym kroki na światowych rynkach. Gala wręczenia nagród w trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości, organizowanego przez redakcję „Harvard Business Review Polska” oraz ICAN […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Bojaźń i drżenie. Spojrzenie na karierę 50 plus

Przyjęło się myśleć, że w nowoczesnej organizacji biznesowej kariera ludzi po pięćdziesiątce właściwie dobiega końca. W wielu firmach patrzy się na nich jak na potencjalnych emerytów, a zatrudnianie ich na nowo otwierające się wakaty jest jedną z ostatnich decyzji osób dokonujących kadrowych wyborów. Takie myślenie wpływa też na samych „seniorów”, którym po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia drastycznie spada poczucie własnej […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Reklama teaserowa: jak zaintrygować klientów?

W jaki sposób w dzisiejszych realiach wywrzeć na odbiorcy wrażenie i na dłużej zapaść mu w pamięć? Co takiego zrobić, żeby naprawdę przykuć jego uwagę? Za każdym razem, kiedy sięgasz po pilota od telewizora, ogarnia cię złość. Jeden kanał, drugi kanał… Wszędzie spoty reklamowe. Albo idziesz ulicą – mijasz jeden billboard, kolejny. Nawet oglądając ulubiony serial albo film w kinie, nie […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

9 zasad efektywnej współpracy w wielokulturowym zespole

Kilkukrotnie opowiadałem o moich doświadczeniach związanych z pracą w zespole składającym się z obywateli Indii i Polski. Było to bardzo interesujące doświadczenie. Czy teraz, z perspektywy można wyciągnąć z niego jakieś uniwersalne lekcje? Jak najbardziej! By wykorzystać w 100% niebywały potencjał indyjskich specjalistów najważniejsze jest uwzględnienie w zarządzaniu międzynarodowym projektem następujących aspektów: różnice kulturowe i religijne – musimy pamiętać, że długookresowy wyjazd oznacza dla nich bolesne wyrwanie […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Czy biznes jest „skazany” na big data? Jak wykorzystać potencjał danych?

Świat biznesu coraz lepiej rozumie, że odpowiednie wykorzystanie dużych zbiorów danych poparte analizą i wyciąganiem odpowiednich wniosków staje się koniecznością. Nie ma już wątpliwości, że big data to zjawisko niezbędne przedsiębiorstwom, które chcą nadążyć za dynamicznie rozwijającym się otoczeniem. Jak zatem wydobyć najcenniejsze informacje oraz co firmy mogą zyskać dzięki analizie olbrzymich zbiorów danych? Pięć słów, które […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Ułatwiamy korporacjom współpracę ze start-upami

W Warszawie powstaje specjalne miejsce, które ma wspomagać korporacje i start‑upy w nawiązywaniu biznesowych relacji. O tym, dlaczego taka współpraca może być korzystna, rozmawiamy z Tomaszem Rudolfem, współtwórcą The Heart Warsaw. The Heart Warsaw to pierwsza zlokalizowana w Polsce platforma łącząca innowacyjne firmy technologiczne z największymi polskimi, regionalnymi i globalnymi korporacjami. Centrum projektu znajduje się na 38. piętrze budynku Warsaw Spire. Dlaczego korporacje, duże biznesy, potrzebują […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Przereklamowane technologie: jak giganci polegli w Polsce

Trudno dyskutować dziś z tezą, iż nowe technologie mają przemożny wpływ na jakość komunikacji marketingowej oraz narzędzia, którymi się ona posługuje. Co więcej, to postęp w świecie technologii i nowych mediów nadaje rytm trendom obejmujących wszystkie już sfery naszego życia oraz rozwiązania rządzące światem marketingu. Branża przecież pilnie przygląda się zachowaniom i postawom konsumenckim, sprawnie dostrajając się do obowiązujących […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Fenomen freemium

Klasyczna ekonomia uczy, że ludzie kierują swoimi zachowaniami motywowani zyskiem. W dziele „Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów” Adam Smith pisał: „Nie od przychylności rzeźnika, piwowara lub piekarza spodziewamy się naszego obiadu, lecz od ich dbałości o własny interes. Nie odwołujemy się do ich humanitarności, lecz do ich egoizmu, i nie mówimy im o naszych potrzebach, lecz o ich korzyściach. […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Człowiek renesansu – najwęższa specjalizacja

Sprzedaż, sprzedaż. Wynik, wynik. Szybciej, szybciej. Dlaczego to jeszcze nie gotowe? Dlaczego marketing nie „sprzedał”? Cóż, głównym zadaniem marketingu jest wsparcie sprzedaży. Nie ma co się sprzeczać. Jednak jak efektywnie wywiązywać się z tego obowiązku, kiedy konkurenci depczą po piętach, budżet nie rośnie, a zarząd lub sami właściciele firmy pytają o zyski? Karkołomne? Niemożliwe? Wykonalne. Ale wymaga spięcia kluczowych, […]

25 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!