Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Przełomowa innowacja w doświadczeniach klientów

Aby rywalizować w 2020 roku, nie wystarczy oferować przełomowy produkt destabilizujący rynek. Zachwycać musi również doświadczenie klienta. Opowiem wam o tym, co robię każdego wieczoru. Co wieczór wracam Lyftem z moim psem Romeo z Cambridge w Massachusetts, z biur firmy HubSpot, której jestem prezesem. Odtwarzamy nasz ulubiony zespół na Spotify. Podkręcamy głośność i, pląsając w rytm muzyki, przemieszczamy się do psiej […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Sztuczna inteligencja – szansa na rozwój firmy

Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji obecne są coraz częściej w naszych domach, samochodach, komputerach, telewizorach czy smartfonach – choć czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Co najmniej równie istotna jest jednak przekrojowa transformacja, poprzez którą AI (artificial intelligence) zmienia świat współczesnego biznesu – wspomagając cyfryzację i rozwój firm z wielu branż. Partnerem materiału jest Huawei. Czym jest sztuczna inteligencja w kontekście […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak zrestartować globalne łańcuchy dostaw – trzy scenariusze

Pomimo że klimat dla biznesu pozostaje głęboko nieprzewidywalny, liderzy łańcuchów dostaw powinni już teraz zacząć kreślić scenariusze wznowienia działalności. 29 lutego 2020 roku opublikowałem wraz członkiem zarządu firmy technologicznej, Pierre’em Harenem, krótki artykuł, w którym prognozowaliśmy, „że szczyt negatywnego wpływu COVID‑19 na globalne łańcuchy dostaw nastąpi w połowie marca, zmuszając tysiące firm do ograniczenia lub czasowego zamknięcia montażowni […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jakich wymówek szukają liderzy w obliczu przełomu rynkowego

Od kilku dziesięcioleci wiemy, co jest powodem destabilizujących zmian. Dlaczego zatem firmy nadal są na nie tak podatne? Odpowiedzi należy szukać na samej górze korporacyjnej hierarchii. Dyskusje, analizy i debaty nad teorią przełomowych innowacji (disruptive innovation) nie ustają od momentu publikacji książki Claytona Christensena The Innovator’s Dilemma. Do dziś zdążyliśmy już doskonale poznać paradygmat tej teorii. […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Przełom, który prowadzi do zderzenia: nowa dynamika konkurencji

W dobie sztucznej inteligencji tradycyjne firmy są atakowane przez rywali, którzy zręcznie wykorzystują dane, mają duży potencjał zwiększania skali działalności i stosują modele operacyjne zapewniające wartość dzięki efektom sieciowym. Internetowa platforma Airbnb zaczyna stanowić poważne zagrożenie dla tradycyjnych firm hotelarskich, takich jak Marriott International i Hilton. W nieco ponad dekadę internetowy rynek organizacji świadczących usługi zakwaterowania zgromadził ponad 7 milionów […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Zarządzanie przepływem pomysłów w warunkach pandemii

Narzędzia i taktyki umożliwiające maksymalnie efektywne komunikowanie się i podejmowanie decyzji przy równoczesnym minimalizowaniu rozprzestrzeniania się choroby. Większość organizacji ma charakter hierarchiczny lub scentralizowany, więc przywódcy wyższego szczebla znajdują się w ich centrum. Prowadzą do nich wszystkie drogi. Przywódcy są zazwyczaj starsi i mają więcej problemów zdrowotnych. W czasie pandemii – jak ta, której właśnie doświadczamy, wywołana przez wirusa COVID‑19 – […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Christensen: innowacja jest kluczem do tego, by ludzie stawali się lepsi

Jeszcze nigdy sposób myślenia Christensena nie był tak istotny jak dzisiaj, gdy technologia i kapitał powodują gwałtowne przyspieszenie tempa innowacyjności. Co naprawdę wiemy o sile destabilizacji i dokąd może nas ona zaprowadzić? Przez dziesięciolecia następujące po tym, jak Clayton M. Christensen po raz pierwszy przedstawił światu swoją teorię przełomowej innowacji (Disruptive innovation), jego sposób myślenia pomógł wygenerować miliardy dolarów przychodów. Doprowadził […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Nowa normalność. Jak odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości

COVID‑19 zmienił spojrzenie praktycznie każdej organizacji na możliwość zdalnej pracy, zmuszając wiele organizacji do zmiany korporacyjnych standardów czy w ogóle rozważenia możliwości pracy na odległość – opowiada Mariusz Chochołek, Head of Enterprise T‑Mobile Polska, prezes zarządu w T‑Systems Polska. Partnerem materiału jest T‑Systems Polska. Rafał Pikuła, redaktor „MIT Sloan Management Review Polska”: Jak będzie wyglądała nasza rzeczywistość po epoce […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak zarządzać efektywnością rozproszonych zespołów

O tym, jak w czasach globalnej pandemii wzrosło znaczenie narzędzi pozwalających skutecznie mierzyć efektywność, opowiada nam Michael Schrage – specjalista w dziedzinie ekonomii behawioralnej, innowacyjności i wskaźników efektywności z Initiative on the Digital Economy w MIT Sloan School of Management. Rozmawia Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”. PAWEŁ GÓRECKI: Od pewnego czasu zajmuje się pan kwestią mierzenia efektywności. Proszę […]

17 kwietnia 2023
Bez kategorii

Czy kryzys może stymulować wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w firmie?

Wypowiedzi członków Rady Programowej „MIT Sloan Management Review Polska” Rada Programowa „MIT Sloan Management Review Polska” złożona jest z wybitnych praktyków biznesu i specjalistów w dziedzinie nowych technologii, którego celem jest wyznaczanie merytorycznych ram inicjatywom spod parasola „MIT Sloan Management Review Polska”. Bożena Leśniewska Wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska COVID‑19 otworzył organizacje na nowe technologie. Obserwujemy ten proces […]

17 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!