Więcej w: Bez kategorii
Premium
Bez kategorii

Presja płacowa w czasach inflacji. Jak stawić jej czoła?

Wraz z cenami i stopami procentowymi rosną zarówno koszty prowadzenia biznesu, jak i koszty życia. Jednocześnie, z perspektywy HR, wciąż mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Jak w tej sytuacji poradzić sobie z oczekiwaniami wzrostu wynagrodzeń i nie stracić przy tym ludzi? ICAN · Presja Płacowa Według Raportu płacowego Hays Poland aż 36% polskich pracowników pod koniec 2021 roku oczekiwało, że w przyszłym roku ich wynagrodzenia […]

5 kwietnia 2023
Premium
Bez kategorii

Jak radzić sobie z inflacją. Poradnik dla prezesów

Niewielu dzisiejszych prezesów miało wcześniej do czynienia z koniecznością przeprowadzenia firmy przez czas gwałtownie rosnącej inflacji. Przykłady silnych liderów i ich odważnych działań mogą pomóc prezesom w podjęciu decyzji, które zależą tylko od nich. ICAN · Poradnik Dla Ceo W ubiegłym roku politycy, ekonomiści i uczestnicy rynków finansowych zawzięcie dyskutowali na temat, już wówczas wyższej, inflacji. Zastanawiali się, czy jest to problem […]

5 kwietnia 2023
Premium
Bez kategorii

Obrona marży

Gwałtowny wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej powoduje, że brak podwyżek cen skutkuje silnie obniżoną zyskownością. Podwyżki cen mają więc na celu obronę, a nie wzrost marży. Przerwane łańcuchy dostaw, dwucyfrowa inflacja, wzrost cen energii i paliw – tak wygląda rzeczywistość, z którą mierzą się przedsiębiorcy. Czy w odpowiedzi na te problemy sprzedawcy mogą, tak po prostu, podnieść ceny? Teoretycznie tak, […]

5 kwietnia 2023
Premium
Bez kategorii

Odważna komunikacja rosnących cen

Dotychczas marki rzadko otwarcie informowały kupujących o podwyżkach cen, licząc na to, że ta zmiana im umknie. Ale rozwój mediów społecznościowych i rosnąca świadomość konsumentów sprawiły, że firmy muszą więcej rozmawiać ze swoimi klientami o pieniądzach, by nie stracić wiarygodności. Na rynku jest coraz więcej firm stawiających na szczerą komunikację dotyczącą podwyżek cen i realiów prowadzenia biznesu. Decydują się one […]

5 kwietnia 2023
Bez kategorii

Sztuka przetrwania na rynku inflacyjnym

Polskie firmy spodziewają się, że w kolejnych miesiącach sytuacja makroekonomiczna będzie coraz trudniejsza. Oto jak przygotowują się na nadchodzącą recesję. ICAN · Sztuka Przetrwania Czy geopolityka odcisnęła już negatywne piętno na polskich firmach? Aby to ocenić, w lipcu i sierpniu 2022 roku poprosiliśmy przedsiębiorców, liderów i menedżerów o ocenę kondycji ich firm i wpływu negatywnych trendów makroekonomicznych na ich sytuację finansową (zobacz ramkę […]

5 kwietnia 2023
Premium
Bez kategorii

Drożyzna, recesja i stagflacja pod lupą ekonomistów

Rekordowa inflacja, wojna u granic i kryzys energetyczny. Czy czekają nas chude lata? Jak się do nich przygotować? Pytamy o to czołowych polskich ekonomistów, których odpowiedzi pozwalają na sformułowanie prawdopodobnych scenariuszy na przekór nieprzewidywalnym rynkom. ICAN · Drożyzna, Recesja I Stagflacja W ostatnich miesiącach na każdym kroku towarzyszą nam obawy o globalną koniunkturę gospodarczą, jej wpływ na lokalne rynki i spadek zamożności ludności. Każdego dnia słyszymy i czytamy o najwyższej od lat siedemdziesiątych inflacji, […]

5 kwietnia 2023
Bez kategorii

Forum Idei: Liderzy w obliczu nowych wyzwań

Przedstawiamy wyniki badań prowadzonych przez największe ośrodki akademickie na świecie, m.in. London Business School, Harvard Business School, Stanford Graduate School of Business oraz HEC Paris. Spotkania via Zoom mogą wzmocnić relacje i ograniczyć samotność HARVARD BUSINESS SCHOOL Boston, St. Zjednoczone AMIT GOLDENBERG jest psychologiem z wykształcenia i adiunktem w Harvard Business School, w dziale Negotiation Organization & Markets. Jego badania skupiają się […]

5 kwietnia 2023
Bez kategorii

Opis produktowy, który sprzedaje

Odpowiednio skonstruowany opis produktowy może znacząco poprawić współczynnik konwersji. Wprowadzając do niego informacje o korzyściach płynących z zakupu towaru oraz element kreatywny, z pewnością przekonamy do zakupu nawet tych niezdecydowanych klientów. Opis produktowy często jest przez sklepy traktowany po macoszemu. W dużej mierze ludzie kupują oczami, więc sprzedawcom wydaje się, że atrakcyjne zdjęcie i taka też cena wystarczą, by przekonać do […]

5 kwietnia 2023
Bez kategorii

Czy regionalizacja zastąpi globalizację?

Handel międzynarodowy jest kluczowym źródłem dobrobytu gospodarczego, dlatego coraz częstsze dyskusje na temat skracania łańcuchów dostaw wywołują wśród ekonomistów i liderów biznesu pewien niepokój. Ale czy w XXI wieku regionalizacja ma w ogóle szansę zastąpić globalizację? Kiedy w pierwszych miesiącach 2020 roku po świecie zaczęła rozlewać się pandemia COVID‑19, w konsumentach obudził się lęk, że niezbędne dla nich towary w wyniku lockdownu […]

5 kwietnia 2023
Bez kategorii

Nigdy nie zwlekaj z podnoszeniem cen

Zarówno polski, jak i globalny biznes funkcjonuje obecnie w warunkach mocno podwyższonej inflacji. Utrudnia to nie tylko planowanie kosztów i zysków, ale nawet tak podstawową kwestię, jaką jest ustalanie cen produktów i usług. O tym, jak radzić sobie w takiej sytuacji, mówi nam ekspert w dziedzinie kształtowania cen, prof. Hermann Simon. Rozmawia Tomasz Kulas. ICAN · Nigdy Nie Zwlekaj Tomasz Kulas: Kryzys gospodarczy i finansowy […]

5 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!