Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Strategia budowania wartości dla klienta

Firmy, które posiadają jasne i zwięzłe strategie, rozumiane i na co dzień stosowane przez ich pracowników, potrafią być bardziej konkurencyjne na rynku i łatwiej przechodzą przez okresy zawirowań w gospodarce. Przed kilku laty mój szef udzielił mi rady: „Jeśli masz dobrze opracowaną strategię działania, to będziesz ją mógł przekazać innym w trakcie przejazdu windą z biura do garażu. Jeśli ci się to […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Czego uczy nas kryzys?

Fundamentalne przyczyny kryzysu finansowego uświadamiają nam, co powinno się zmienić w gospodarce i zarządzaniu. Ten kryzys nie przyszedł wcale z dnia na dzień. Nadciągał stopniowo, poprzedzany niepokojącymi wstrząsami, po których następowało czasowe uspokojenie. Najpierw, w latach 2001 – 2002, załamały się ceny akcji firm internetowych. Był to pierwszy wyraźny sygnał mówiący o tym, że obserwowany od początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Większa niepewność i trudniejszy dostęp do kapitału

Większa niepewność i trudniejszy dostęp do kapitału Przedłużająca się niepewność, złożoność, wysychanie źródeł kapitału i wzrost roli regulacji – to nieodłączne cechy współczesnych realiów gospodarczych. Zwycięsko wyjdą z nich ci, którzy wykażą się solidną wiedzą, ciężką pracą i cierpliwością. Niepewność powoduje, że menedżerowie łatwo ulegają pokusie życia w krótkiej perspektywie. Myślą: po co mamy budować scenariusze na kilka lat czy choćby rok, […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Mapa internetu społecznościowego

Blogi. Aktualizacje statusu. Albumy ze zdjęciami rodzinnymi, wpisy na mikroblogach (tweets) o tematyce politycznej, wideo wirusowe. W epoce internetowych sieci społecznościowych wielu ludzi dzieli się ze światem swoim życiem, ale nie wszyscy robią to w ten sam sposób. Na podstawie najnowszych danych z Trendstream Global Web Index – cyklicznej ankiety przeprowadzanej wśród ponad 50 tysięcy użytkowników platform społecznościowych na […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Józef Wolski: „Niewidzialni” są rdzeniemi firmy

Docenianie i motywowanie ludzi to jedno z głównych zadań stojących przed kierownictwem przedsiębiorstw. Dostrzegamy to również w Kopeksie, gdyż to właśnie pracownicy są naszym najcenniejszym zasobem. Jakość ich pracy, kwalifikacje i doświadczenie mają decydujący wpływ na jakość produktów, sprzedaż, a w konsekwencji na wyniki finansowe. Dotyczy to nie tylko kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla, tylko wszystkich pracowników, gdyż doświadczenie i umiejętności spawacza […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Sztuka zarządzania doświadczeniami klientów: od punktowych inicjatyw po element strategii

Umiejętność zarządzania doświadczeniami klientów  to sztuka, która pozwala nie tylko na wyróżnienie firmy, ale i na zdobywanie lojalności klientów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez redakcję Harvard Business Review Polska wraz z firmą RWE Polska, opanowanie tej sztuki wymaga od firmy przebycia długiej drogi. W jej trakcie firma coraz lepiej poznaje swoich klientów, identyfikuje kluczowe punkty styku z nabywcą i wreszcie […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Sales Force Effectiveness & Marketing Excellence – droga do sukcesu w czasach stagnacji

Rosnąca konkurencja na rynku oraz trudna sytuacja ekonomiczna sprawiają, że firmy coraz częściej zainteresowane są badaniami jakości i efektywności własnych sił sprzedażowych. Skuteczną analizę sprzedaży umożliwiają projekty oparte na kompleksowym podejściu Sales Force Effectiveness & Marketing Excellence (SFE&ME). Prognozy dotyczące spowolnienia gospodarczego zmuszają firmy do szukania rozwiązań pozwalających na zachowanie pozycji rynkowej. Pod lupę trafia przede wszystkim […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Budowa marki i kształtowanie wizerunku

Światem marketingu rządzą prawidłowości i reguły postępowania powstałe na najbardziej rozwiniętych rynkach świata. Tymczasem w Polsce nie wszystkie z nich prowadzą do sukcesu. Czym zatem się kierować, budując nową markę lub odświeżając już istniejącą? Lata doświadczeń w budowaniu lub wzmacnianiu marek zaowocowały wypracowaniem na najbardziej rozwiniętych rynkach Europy i w Stanach Zjednoczonych wielu reguł, którymi trzeba się kierować, budując strategie marketingowe. Z dorobku […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Restrukturyzacja, która zeszła na manowce

Wyniki finansowe i ceny akcji MIXbanku idą do góry. Ale z pracy odchodzą najzdolniejsi menedżerowie, a samopoczucie i zaangażowanie pozostałych pracowników pogarsza się z dnia na dzień. Wyobraźmy sobie prezesa obejmującego stanowisko w firmie, która ma słabe wyniki i marne perspektywy na przyszłość. Nowy prezes rzuca się w wir akcji, tnie koszty i opracowuje nową strategię, która ma sens. Rynki finansowe i analitycy giełdowi nie mogą […]

8 marca 2023
Bez kategorii

Ściśle jawne, czyli bezpieczeństwo informacji w gospodarce wiedzy

Polityka Bezpieczeństwa Informacji – to pojęcie od kilku lat cieszy się rosnącym zainteresowaniem biznesowych decydentów. Powierzchowne potraktowanie kwestii ochrony informacji może jednak przynieść więcej szkody niż pożytku. Mówiąc wprost: gorset nieprzemyślanej kontroli przepływu informacji może biznesowi w równym stopniu zaszkodzić, co zbagatelizowanie kwestii polityki bezpieczeństwa. Stwierdzenie, że w czasach gospodarki opartej na wiedzy przepływ informacji powinien podlegać bezwzględnej […]

8 marca 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!