Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Nie da się drugi raz zrobić dobrego pierwszego wrażenia. Nie da się?

Czy można naprawić złe pierwsze wrażenie podczas negocjacji biznesowych? Badania pokazują, że można – i to w dość prosty sposób. Naukowcy z University of New Hampshire przeprowadzili badania dotyczące różnych etapów znajomości między ludźmi, w tym relacji biznesowych. Oczywiście eksperyment potwierdził między innymi przyjmowane przez nas intuicyjnie przypuszczenie, że dobre pierwsze wrażenie ma kolosalny wpływ na poziom zaufania partnerów podczas kolejnych […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Globalne wyzwanie szansą na rozwój

Jak dostosować wdrożone rozwiązania techniczne do nowej rzeczywistości biznesowej? Partnerem materiału jest Salesforce. Obecna sytuacja rodzi liczne obawy w zakresie niezawodności w funkcjonowaniu witryn internetowych. Wielu przedsiębiorców ma również wątpliwość w aspekcie wydajności systemów sprzedaży, które w wielu branżach nie były przygotowane do niemal całkowitego przeniesienia biznesu do sieci. Według ekspertów z firmy Salesforce, która angażuje się we wspieranie firm, również podczas […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Czy zaufanie naprawdę jest dobre dla biznesu?

Polska jest krajem o niskim poziomie zaufania społecznego. Polacy nie ufają politykom i… sobie nawzajem. Nic zatem dziwnego, że także w środowisku biznesowym trudno mówić o wzajemnym zaufaniu. To nie jest dobra sytuacja – zwłaszcza że według badań prowadzonych na najbardziej rozwiniętych rynkach istnieje silna zależność między wynikami firm a osiąganym przez nie poziomem zaufania. Zależność tę potwierdzają i opisują […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Budować, kupować czy pożyczać

Poszukując kierunków ekspansji, firmy nie powinny ograniczać się do jedynej ścieżki, którą znają najlepiej. Powinny szukać takiej, która będzie prowadzić wprost do celu, czyli wzrostu wartości przedsiębiorstwa. O tym, jak wybierać między trzema możliwościami – budowaniem od zera, zawieraniem strategicznych sojuszy czy przejmowaniem innych firm – mówi Laurence Capron, wybitna specjalistka w zakresie strategii i finansów oraz profesor […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Technologie zmieniają firmy

O tym, jakie wyzwania i jakie korzyści przynosi firmom transformacja cyfrowa, jakie są jej źródła i jakie technologie w najbliższym czasie w największym stopniu przeobrażą nasze otoczenie, nie tylko w pracy, mówi Krzysztof Jonak, Poland Country Manager w Intelu. Rozmawiał Piotr Kwiatkowski. Technologie zmieniają firmy Partnerem merytorycznym materiału jest firma Intel. Zdawałoby się, że nie ma już miejsc pracy, które mogłyby funkcjonować bez stacjonarnych lub mobilnych […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Technologie zmieniają firmy

O tym, jakie wyzwania i jakie korzyści przynosi firmom transformacja cyfrowa, jakie są jej źródła i jakie technologie w najbliższym czasie w największym stopniu przeobrażą nasze otoczenie, nie tylko w pracy, mówi Krzysztof Jonak, Poland Country Manager w Intelu. Rozmawiał Piotr Kwiatkowski. Technologie zmieniają firmy Partnerem merytorycznym materiału jest firma Intel. Zdawałoby się, że nie ma już miejsc pracy, które mogłyby funkcjonować bez stacjonarnych lub mobilnych […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Technologie zmieniają firmy

O tym, jakie wyzwania i jakie korzyści przynosi firmom transformacja cyfrowa, jakie są jej źródła i jakie technologie w najbliższym czasie w największym stopniu przeobrażą nasze otoczenie, nie tylko w pracy, mówi Krzysztof Jonak, Poland Country Manager w Intelu. Rozmawiał Piotr Kwiatkowski. Technologie zmieniają firmy Partnerem merytorycznym materiału jest firma Intel. Zdawałoby się, że nie ma już miejsc pracy, które mogłyby funkcjonować bez stacjonarnych lub mobilnych […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Zaufaj faktom, nie mitom

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak mocno satysfakcja klienta przekłada się na zyski przedsiębiorstwa?

To oczywiste, że zadowoleni klienci to podstawa sukcesu biznesowego firm, ale co to konkretnie oznacza? Według naukowców z Indiana University, inwestycja w zaufanie klientów przynosi znacznie większe oszczędności niż obniżenie kosztów obsługi, dystrybucji, sprzedaży czy ogólnych kosztów administracyjnych. Z badań wynika, że większe zadowolenie klientów firm (również tych ze sfery użyteczności publicznej) nie tylko poprawia efektywność pracy tych przedsiębiorstw, […]

27 kwietnia 2023
Bez kategorii

Competitive Intelligence – jak lepiej poznać swoich konkurentów?

W ostatnim czasie jednym z najgorętszych tematów rozmów, prowadzonych przez menedżerów wielkich firm, jest Competitive Intelligence. Termin ten, dobrze znany na Zachodzie, dopiero wchodzi do języka polskiego biznesu. Czym jest Competitive Intelligence? To metoda badawcza, polegająca na zbieraniu komunikatów o funkcjonowaniu danego przedsiębiorstwa oraz przetwarzaniu ich w sposób zrozumiały dla menedżera. Pośród pożądanych przez klienta informacji znajdują się m.in. asortyment […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!