Łowca jednorożców
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Postęp technologiczny sprawił, że możemy pracować efektywniej i wydajniej. Nie zawsze jednak zwiększenie nakładów na technologię podnosi produktywność. Dlaczego? Wiele zależy od kultury organizacji. Galopująca transformacja cyfrowa sprawiła, że – w porównaniu z poprzednimi dekadami – pracujemy lepiej, taniej i szybciej. Dzięki technologii wiele procesów udało się zautomatyzować, przyśpieszyć, zintensyfikować. To jasna strona wsparcia pracy przez nowinki techniczne. Ciemną stroną, […]
14 listopada zostali ogłoszeni laureaci i wyróżnieni w konkursie Digital Champions 2019, organizowanym przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji. 14–15 listopada 2019 r. odbyła się konferencja Digital Champions 2019 – VI Forum Liderów Cyfrowego Biznesu, organizowana przez firmę RETHINK. Jej tematami przewodnimi były: cyberkonkurencja (ang. Cybercompetition), opanowanie cyfrowych działań wojennych w biznesie (ang. Mastering Digital Warfare in Business) oraz kultura […]
Mimo że luksus nie zna kryzysu, producenci drogich marek czasem decydują się na obniżki, szukając nowych rynków lub klientów. Ich konkurenci stają wówczas przed wyborem: dołączyć do rywalizacji cenowej, ryzykując utratę zysków, czy utrzymać ceny, narażając się na utratę nabywców. Przed takim dylematem stanęli menedżerowie firmy R.Marcobi, produkującej luksusową galanterię skórzaną. SALE 50%, WYPRZEDAŻ – 30% […]
Zbliża się era postcyfrowa. Co to oznacza dla twojego biznesu? Firmy muszą mieć świadomość, że zasady rynkowe się zmieniły. Cyfryzacja to już za mało! Era postcyfrowa ma swoje wymagania. Najnowszy raport „Post‑Digital Era Is Upon Us” przygotowany przez Accenture podkreśla dynamikę cyfrowych zmian. Spośród 284 przebadanych prezesów firm z branży obsługi klienta aż 40% z nich wskazało, że tempo […]
CZY WIESZ, ŻE wpływy ze sprzedaży płyt winylowych rosną z roku na rok w tempie dwucyfrowym? W czasach postępu technologicznego przyzwyczajeni jesteśmy do zasady, że nowsza technologia wypiera starszą. Są jednak wyjątki. Najnowszy raport organizacji Recording Industry Association of America (RIAA) pokazuje, że sprzedaż płyt CD na rynku Stanów Zjednoczonych spada trzy razy szybciej od rosnącej sprzedaży czarnych płyt. W pierwszej […]
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny. Nie od dziś wiadomo, że jednym z najważniejszych zasobów każdej firmy jest know‑how, nierozerwalnie związane […]
Pozycja wielkich miast została poważnie osłabiona w czasie obecnej pandemii, choć nie jest to jeszcze zjawisko wyraźnie widoczne dla każdego. Metropolie umierają powoli, ale nawet jeśli jeszcze sobie tego nie uświadomiliśmy, jesteśmy świadkami początku końca betonowo‑szklanych stolic biznesu. Ponad połowa, bo 55% ludności świata żyje obecnie w miastach. Co ważniejsze, jeszcze w 2018 roku raport przygotowany przez ONZ przewidywał, […]
Najpierw wymyśl firmę, potem ją rozwiń, a na koniec… porzuć. Wtedy będziesz prawdziwym przedsiębiorcą. Tak mówi William Sachiti, pochodzący z Zimbabwe seryjny przedsiębiorca i wynalazca, obecnie działający głównie w Wielkiej Brytanii. Wywiad odbył się w ramach Infoshare 2020. Rozmawiał Rafał Pikuła. Rafał Pikuła: Mówisz o sobie „jestem seryjnym przedsiębiorcą i wynalazcą”. Co to znaczy? William Sachiti: Moja odpowiedź będzie nieco kontrowersyjna. Wiele osób jest […]
Tradycyjny sposób prowadzenia projektów informatycznych zgodnie z rygorystycznymi założeniami sprawia, że trudno nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Rozwiązaniem może być zarządzanie zwinne. Ze względu na nieustanną zmienność współczesnych rynków firmy powinny szybko reagować na ewoluujące potrzeby swoich klientów, dlatego coraz częściej projekty informatyczne rozpoczęte przed rokiem lub nawet kilkoma miesiącami są w momencie finalizacji przestarzałe. Nie dziwi […]