Więcej w: Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Jakub Bażela: lepsza jest świadoma ewolucja, a nie rewolucja

Najważniejsze pytanie, na jakie powinna sobie odpowiedzieć firma Garamond, brzmi: „Czy jesteśmy pewni, że proponowane rozwiązanie przyniesie oczekiwane rezultaty?”. Jeśli zarząd jest przekonany, że proponowana aplikacja jest dobrym wyjściem, powinien postarać się rozwijać ją własnymi siłami, bez korzystania z pomocy firm zewnętrznych. W długim okresie rozwijanie oprogramowania własnymi siłami jest zawsze tańsze i zatrzymuje bezcenne know‑how wewnątrz organizacji. […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Firmy medyczne u progu zmian

Coraz większa dostępność usług medycznych, rozwój technologii mobilnych i duża konkurencja mogą doprowadzić do istotnych zmian w branży. O dzisiejszych wyzwaniach i przyszłości komercyjnego rynku medycznego w Polsce rozmawiamy z Jackiem Rozwadowskim, prezesem, dyrektorem zarządzającym enel‑med. Partnerem materiału jest enel‑med. W jaki sposób polska branża medyczna wpisuje się w trend profilaktyki i przeciwdziałania skutkom chorób cywilizacyjnych? Profilaktyka wciąż zyskuje na znaczeniu i ma istotny wpływ na zmiany w branży […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki

Sytuacja firmy Anny jest trudna, ale nie bez wyjścia. Rozwijanie internetowego biznesu bazującego na produktach branży modowej nie jest zarezerwowane tylko dla gigantów. Z nowych realiów może czerpać również Anna, jeśli tylko odnajdzie własnych odbiorców i opracuje swój własny koncept biznesowy. Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że branży modowej nie było po drodze z Internetem. Klienci woleli kupować […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Strefy dobrych inwestycji

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Dariusz Prończuk: dywidenda czy wzrost

Dariusz Prończuk: dywidenda czy wzrostDariusz Prończuk Podstawowy dylemat rynków kapitałowych brzmi: skupiać się na celach krótkoterminowych, czyli wypłacać każdą złotówkę w formie dywidendy i koncentrować się głównie na wynikach kwartalnych (short‑termism) czy też budować wartość w dłuższym okresie, a więc inwestować w aktywa, które przyniosą zwrot w perspektywie kilku lat i zbudują pozycję konkurencyjną firmy. Zarządzanie firmą publiczną to realizacja tych dwóch zadań […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Agnieszka Węglarz: nowe kompetencje potrzebne od zaraz

Firmy działające na rynku B2B potrzebują ścisłej współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży oraz nowych umiejętności, które pozwolą sprostać zmianom wywołanym przez rewolucję cyfrową i rosnącym oczekiwaniom klientów. Cykliczne badania, które prowadzimy na polskim rynku z zespołem ICAN Research, pokazują, że coraz większym wyzwaniem przedsiębiorstw działających w segmencie B2B jest ograniczona dostępność zasobów i związana z tym optymalizacja kosztów po stronie klientów. […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Michał Gembal: warto rozważyć dywersyfikację oferty

Podstawą sukcesu każdego biznesu jest uważne słuchanie klientów i dokładne określenie ich potrzeb oraz wyzwań, przed jakimi stają. Jest to jedna z podstawowych zasad marketingu i sprzedaży. Dotyczy również rynku B2B, na którym funkcjonuje Taurus. Aby zdobyć tego rodzaju wiedzę, należy przeprowadzić szczegółową i kompletną analizę, która pozwoli opracować efektywną strategię, odpowiadającą na wyzwania otoczenia. Dzięki niej możemy wykorzystać rynkowe […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Różnorodność: warto stawiać sobie mierzalne cele

O zarządzaniu różnorodnością i inkluzywnością opowiada Daria Gostkowska, Dyrektorka Wykonawcza Obszaru Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Banku BNP Paribas. Rozmowa jest częścią badania jakościowego, którego wyniki ukażą się w 17 numerze „ICAN Management Review”. Wydanie to będzie poświęcone tematyce Diversity&Inclusion w polskim biznesie. Rozmawia Maria Korcz. Dlaczego różnorodność jest dla BNP Paribas tak bliskim tematem? Nie bez powodu. To jedno z 12 zobowiązań strategii CSR […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Foresight strategiczny. Jak myślenie o przyszłości pozwala uodpornić strategię

Dlaczego pewne pytania dotyczące przyszłości warto zadawać, nim ona nadejdzie? Poznaj korzyści wynikające z foresightu strategicznego i dowiedz się, jak uczynić z asymetrii informacyjnej przewagę konkurencyjną swojej firmy. Rozmowa z Kacprem Nosarzewskim, specjalistą w dziedzinie studiów nad przyszłością, partnerem w warszawskiej firmie foresightowej 4CF, członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością, który doradza w zakresie foresightu strategicznego instytucjom międzynarodowym, takim jak UNESCO i UNDP, […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Poszukiwanie złudnej stabilizacji

W biznesie trwałość i pewność zawsze były uznawane za atut. Nawet jeśli nie udawało się ich osiągnąć, stabilna firma mająca trwałą przewagę konkurencyjną pozostawała ideałem biznesowych strategów. Poszukiwanie złudnej stabilizacji Temu dążeniu były też podporządkowane narzędzia planistyczne na czele z analizą pięciu sił Michaela Portera. Jednak rewolucja cyfrowa, „spłaszczenie” świata, zanikające bariery wejścia i globalizacja sprawiają, że we współczesnym świecie przewaga […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!