Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Ekspansja zagraniczna - MITSMR
Więcej w: Ekspansja zagraniczna
Ekspansja zagraniczna

Jak wejść na rynek odległy kulturowo

Polski producent płytek ceramicznych Hebet od kilku lat działa w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Teraz kierownictwo firmy zastanawia się, jak wykorzystać te zagraniczne doświadczenia, aby zaistnieć na egzotycznych rynkach bliskowschodnich To była ich pierwsza wizyta w Dubaju, naturalna konsekwencja długo rozważanej decyzji o ekspansji na rynki bliskowschodnie. Okazję do przeprowadzenia wstępnego rozpoznania stanowiły organizowane na miejscu targi branżowe. Bartosz […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Podróż z przesiadkami na nowe rynki

Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni. Kluczem do sukcesu są autorskie rozwiązania technologiczne wypracowane na nowych rynkach. Podstawowym biznesem Grupy eSky jest pośrednictwo w sprzedaży biletów lotniczych w internecie. Obszar ten odpowiada obecnie za 90% przychodów naszej firmy. Przed trzema […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Europejski Kongres Gospodarczy 2023 na horyzoncie – trwa rejestracja uczestników

Uznane autorytety, decyzyjni politycy, menedżerowie dużych firm, przedsiębiorcy, eksperci, naukowcy, młodzi aktywiści, ludzie mediów. Dwa miesiące dzielą nas od XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC – European Economic Congress), w tym roku zaplanowanego na 24–26 kwietnia. Rejestracja dla uczestników jest już otwarta. Trzy dni wypełnione dyskusjami na najbardziej aktualne tematy, którymi żyją Polska, Europa i świat. Od […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Radosław Pidzik: Walka o miejsce na rynku może oznaczać wojnę cenową.

Planowanie ekspansji międzynarodowej wiąże się ze starannym wyborem nowych rynków i oceną ich potencjału, a także dostosowaniem modelu biznesowego do lokalnej specyfiki, aby świadomie kształtować atuty konkurencyjne. Prezes Teofil Różański ma twardy orzech do zgryzienia, a spotkanie z konsultantami z L&H zakończyło się większą liczbą pytań niż odpowiedzi, poddano w wątpliwość nawet obrany kierunek ekspansji. Wypracowanie odpowiedniego modelu wejścia na nowe […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Zarządzanie finansami w czasach niepewności – wyzwania CFO w 2023 roku

W biznesowym biegu na orientację i z przeszkodami część firm będzie walczyć o bezpieczne dotarcie do mety, część jednak odkryje idealny moment do wyjścia na czoło wyścigu. To wszystko niesie szereg wyzwań dla CFO, bo to właśnie oni w podwójnej roli trenera i stratega dbają o zapewnienie swoim zawodnikom zasobów na trasie i kreślą mapy umożliwiające znalezienie się na mecie. „Trudne czasy tworzą […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Branża leasingowa buduje polskie PKB

W I półroczu 2018 roku branża leasingowa sfinansowała inwestycje polskich przedsiębiorstw o wartości 38,9 miliarda złotych, co daje wzrost o 19,7% w stosunku do tego samego okresu w poprzednim roku. Łączna wartość aktywów będących w użytkowaniu polskich przedsiębiorstw, według stanu na 30 czerwca 2018 roku, wyniosła 136,8 miliarda złotych. Tym samym leasing jest w dalszym ciągu głównym, obok kredytu, źródłem finansowania polskich inwestycji. […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Badania wskazują, że recesja może pomóc rozwijać się gospodarce 

Ostatnie lata były trudne dla firm działających w ramach tzw. gospodarki kreatywnej). Najpierw żniwo zebrał krach finansowy, który rozpoczął się w 2007 roku, a globalna pandemia w 2020 roku sprawiła, że wiele firm zamknęło swoje podwoje na stałe. Teraz sektor stoi w obliczu kolejnego kryzysu: potencjalnej globalnej recesji. Co ma zrobić lider? Obecny klimat ekonomiczny – po obu stronach Atlantyku […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Hollywoodzkie podejście do finansowania prac badawczo-rozwojowych

Firmom z trudem udaje się znaleźć uzasadnienie dla długofalowych, ryzykownych inwestycji badawczo‑rozwojowych – szczególnie w obszarach opartych na nauce, takich jak biotechnologia. Być może już czas zastanowić się nad przyjęciem odmiennego modelu finansowania. Branże oparte na badaniach naukowych, jak biotechnologia, mogą być potencjalnie źródłem wysokiego wzrostu, ale są obarczone dużym ryzykiem. Korzyści zaś – o ile w ogóle wystąpią […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Lafarge w Polsce: drugi raport zrównoważonego rozwoju – lokalny wkład w globalne cele

Lafarge w Polsce opublikował drugi raport zrównoważonego rozwoju „W trosce o biznes, ludzi, planetę 2017‑2018”, a także specjalne dodatki dokumentujące realizację celów i zaangażowanie Lafarge i WSPÓLNIE – Fundacji LafargeHolcim w działania na rzecz lokalnych społeczności. Partnerem materiału jest Lafarge. Lafarge w Polsce, podejmując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, kieruje się globalną strategią Grupy LafargeHolcim skupioną wokół czterech głównych filarów: klimat i energia, […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Czy polskie firmy potrafią ostro grać?

Które z polskich firm są ostrymi graczami na rynku? Które z nich są poważnie zainteresowane sukcesem na arenie międzynarodowej? Dziś trudno jest stworzyć wiarygodną, długą listę takich przedsiębiorstw. Powód? Naszym firmom brakuje „instynktu zabójcy” („killer instinct”), który nie pozwala liderowi spocząć na laurach, tylko każe dalej osłabiać swoich rywali bez chwili wytchnienia. Zawsze bowiem znajdą się tacy, […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!