Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Ekspansja zagraniczna - MITSMR
Więcej w: Ekspansja zagraniczna
Ekspansja zagraniczna

Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających

Przedstawiciele firmy Hebet powinni poprzedzić swoje plany ekspansji decyzją, w jaki sposób i w jakim zakresie chcą wejść na rynki arabskie. Czy interesuje ich eksport i praca z lokalnymi dystrybutorami czy też bezpośrednia obecność poprzez oddział firmy lub spółkę córkę. W pierwszym przypadku oczywiście ograniczają koszty związane z wprowadzeniem swoich produktów na rynek oraz zdają się na firmy, które znają już lokalne […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Michał Kreczmar: polski e-biznes ma przed sobą duże wyzwania

Dlaczego mamy trudność z wymienieniem polskich firm, które stały się globalnymi e‑biznesowymi liderami? Na czym polegają wyzwania związane z ich ekspansją? Po zakończonej debacie, która odbyła się w ramach think tanku „How To Do IT”, odbyliśmy krótką rozmowę z Michałem Kreczmarem, dyrektorem w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC. Zapytaliśmy go o to, jak wygląda rynek e‑biznesu w Polsce. Ekspert zwrócił uwagę na […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Ekspansja czy ekologia

Producent kotłów węglowych traci rynek. Ograniczają go restrykcyjne regulacje unijne oraz trendy proekologiczne. Prezes zastanawia się, czy wyjść z obecnym produktem poza UE, czy całkowicie zmienić ofertę. Niestety, opinie kluczowych menedżerów nie ułatwiają mu decyzji. Prezes Marian Lasota uchodził w firmie za niechętnego zmianom konserwatystę, podejmującego bardzo wyważone decyzje. Dlatego kiedy powiedział: „Wygląda na to, że musimy […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Lekcje dla liderów firm, które chcą zaistnieć na rynkach wschodzących

Międzynarodowe przedsiębiorstwa działające na rynkach wschodzących (EMNE) muszą starannie rozważyć, w jaki sposób realizować będą kontrolę nad zagranicznymi spółkami zależnymi. Powinny one wziąć pod uwagę dystans instytucjonalny pomiędzy rynkiem macierzystym a docelowym, a także własne motywy, które skłaniają je do internacjonalizacji. Takie właśnie wnioski wynikają z najnowszych badań przeprowadzonych przez międzynarodowy zespół naukowców z Wielkiej Brytanii, Chin, Singapuru oraz Finlandii. Martin […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Co się zmieni w europejskiej logistyce po przyjęciu dziesięciu nowych państw do UE?

Na kontynencie powstaną nowe regionalne centra dystrybucji, które obejmą zasięgiem ogromny obszar i obsłużą firmy korzystające z braku barier handlowych. Centra będą też przejmować wiele innych funkcji, dzięki którym rozprowadzane towary będą miały regionalny, a nawet lokalny charakter. Korzyści związane z procesem lokalizacji nowych centrów logistycznych (między innymi w naszej części UE) to inwestycje, które szeroką strugą napłyną do danego […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Logistyczna brama Europy

Trasa Nowego Jedwabnego Szlaku, drogi handlowej łączącej Chiny z Europą, może w przyszłości wieść przez centra dystrybucyjne w Polsce, ale to nie jedyny wyznacznik pozycji naszego kraju na logistycznej mapie Europy. Polska stała się ważnym rynkiem dla operatorów logistycznych i jednocześnie bramą łączącą wschód i zachód kontynentu. Partnerem materiału jest Dachser Intelligent Logistics. Logistyczna brama Europy Dlaczego tak wiele firm […]

27 kwietnia 2023
Agile

Polski kapitał wychodzi poza Europę

Już po raz czwarty think tank Poland, Go Global! przy współpracy z redakcją „Harvard Business Review Polska” oraz ICAN Research przeprowadził badanie poświęcone ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. Celem ostatniej fali badania Polskie firmy na globalnej scenie, podobnie jak poprzednich trzech edycji, było określenie poziomu ekspansji międzynarodowej polskich przedsiębiorstw. Ważnym elementem było poznanie opinii zarządów na temat […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Nowe technologie wspierają finansowanie handlu

Klienci ING mogą skorzystać z szerokiego wachlarza instrumentów finansowania i zabezpieczania wymiany handlowej. Bank, dzięki wieloletniej obecności na rynkach zagranicznych, znajomości potrzeb biznesu, a także dostępnych mobilnych rozwiązań wspierających finansowanie, może zaoferować wsparcie na każdym etapie transakcji handlowej. Partnerem materiału jest ING. Od 2005 roku produkcja przemysłowa Polski podwoiła się, a eksport wzrósł trzykrotnie, co wskazuje, że Polska gospodarka […]

26 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Dorota Snarska-Kuman: przestrzeganie dobrych praktyk jest kluczowe

Dorota Snarska-Kuman: przestrzeganie dobrych praktyk jest kluczoweDorota Snarska‑Kuman Strategia proponowana przez zarząd FeroMatu zakłada rozwój produktów oraz ekspansję na nowe rynki. Powodzenie tego ambitnego planu jest obarczone dużym ryzykiem, które należy gruntownie przeanalizować z wielu stron. Trzeba poznać szczegółowe plany finansowe oraz inwestycyjne na okres od trzech do pięciu lat, pokazujące nakłady i alokację kosztów, a także informujące […]

26 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer „ICAN Management Review”

Gdy w 2020 roku pandemia COVID‑19 sparaliżowała ruch transgraniczny, firmy działające na rynkach międzynarodowych stanęły przed widmem katastrofy. Ale już po kilku miesiącach okazało się, że globalny biznes oparł się pandemii, a polskie przedsiębiorstwa działające ponad granicami mają się całkiem dobrze. Na dodatek zyskowność połowy spośród tych firm okazała lepsza na rynkach zagranicznych niż w Polsce! Te zaskakujące […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!