Więcej w: Kompetencje przywódcze
Kompetencje i szkolenia

Zanim założysz własną firmę, odpowiedz sobie na cztery ważne pytania

W czerwcu tego roku w Stanach Zjednoczonych powstało ponad 425 tys. nowych firm, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym miesiącu 10 lat temu. Ekonomiści przypuszczają, że do ich powstania przyczyniła się kombinacja łatwo dostępnych nowych technologii i zamknięcie w domu w czasach pandemii. Do czasu tego odbicia ekonomistów niepokoił zauważalny długotrwały spadek przedsiębiorczości, ponieważ start‑upy stanowią istotne źródło nowych miejsc […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Refleksje: Jerzy Dudek

Zakończył karierę pięć lat temu, a wciąż pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich piłkarzy. To trzeci, po Zbigniewie Bońku i Józefie Młynarczyku, polski triumfator Ligii Mistrzów. Sześćdziesięciokrotny reprezentant Polski mówi o podejmowaniu decyzji, rozwiązywaniu konfliktów i o tym, że trzeba wiedzieć, kiedy skończyć. Refleksje: Jerzy Dudek Bramkarz pełni w drużynie specyficzną rolę – nie biega jak inni po boisku, przez większość meczu […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Przywódca w cyfrowych czasach

Nowa rzeczywistość wymaga od przywódców znacznie szerszego spojrzenia na biznes niż dotychczas. O tym, na co powinni zwrócić uwagę liderzy firm w czasach dynamicznego rozwoju technologii, opowiada Hans van Grieken, kierujący działem Technology Research & Insight firmy Deloitte na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Rozmawia Mateusz Żurawik. Hans van Grieken kieruje działem przygotowującym najważniejsze analizy firmy Deloitte. W Warszawie […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Pozwólmy pracownikom współuczestniczyć w zmianach

Niezależnie od tego, jaka motywacja stoi za planowaną transformacją czy jest to fuzja, ekspansja terytorialna, poprawa wydajności bądź zmiana orientacji biznesowej wcześniej czy później dotknie ona pracowników firmy, i to w wieloraki sposób. Podczas przygotowania strategii zmian szczególnie istotne jest zjednanie liderów oraz wzbudzenie wśród pracowników poczucia współtworzenia, a co za tym idzie, współodpowiedzialności za nowo wprowadzane procesy. Wprowadzajmy zmiany […]

27 kwietnia 2023
Jakość i obsługa

Obsługa klienta – 5 inspiracji dla menedżerów

Jedną z najważniejszych lekcji wyniesionych z ostatnich kryzysów jest fakt, że znaczenie obsługi klienta wciąż rośnie. Oto pięć tekstów, które pomogą menedżerom w lepszym zrozumieniu klientów i zapewnieniu im doskonałej obsługi. 1. Jak neurobiologia wspomaga projektowanie doświadczeń klienta Choć różnorodność wyjątkowych doświadczeń zakupowych jest dziś ogromna, to łączy je wspólny cel: budowanie przywiązania do marki i lojalności ze strony klientów. Pojedyncze […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak zostać mistrzem komunikacji?

Sposób, w jakim komunikujesz się z innymi, może być źródłem twojej przewagi – w firmie, w zespole, na rynku pracy. Jak usprawnić swoją komunikację? Skorzystaj z czterech podpowiedzi. Nikt nie kwestionuje, że umiejętna komunikacja jest niezbędna do odniesienia sukcesu. Problem w tym, że wiele osób uważa, że komunikuje się na tyle skutecznie, by nie musieć doskonalić się w tym zakresie. Wskazują na to […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Zadbaj o bezpieczeństwo psychiczne w pracy. To się opłaci

Wydajny zespół plotkuje, opowiada żarty i rozmawiając ze sobą, nie boi się używać sarkazmu. Może sobie na to pozwolić wtedy, kiedy pracodawca zapewni mu psychiczne bezpieczeństwo. Bez względu na to, w jakim modelu pracują obecnie twoi pracownicy (zdalnym czy hybrydowym), czy są skupieni w jednym miejscu, czy rozproszeni po całym świecie – jeśli dbają o jakość pracy, którą wykonują każdego […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Tim Ferriss testuje narzędzia tytanów [RECENZJA]

Jaki efekt można uzyskać, jeśli na blisko 800 stronach „upchnie się” wywiady z ponad setką wybitnych osób? Tim Ferriss udowadnia, że w ten sposób da się stworzyć prawdziwą biblię praktycznych inspiracji. Tim Ferriss testuje narzędzia tytanów [RECENZJA] Tim Ferriss uznany przez „Fast Company” za „jednego z najbardziej innowacyjnych biznesmanów”, a przez „Forbesa” umieszczony na „liście nazwisk, które trzeba znać” to człowiek […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

3 rady, jak uniknąć błędów w zarządzaniu sprzedażą

Jak sobie poradzić na stanowisku menedżera i nie oszaleć w pierwszych miesiącach pracy? Skorzystaj z trzech cennych rad dyrektora sprzedaży stojącego za sukcesem HubSpota. Awans na stanowisko kierownicze zawsze jest przyjemny. Gdy jednak opadną emocje związane z odniesionym sukcesem, przyjmiesz gratulacje od kolegów i dopełnisz wszystkich formalności, nadejdzie moment, w którym będziesz musiał zmierzyć się z codziennością. Początki – co zrozumiałe – mogą […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak zbudować uskrzydlającą organizację?

Każdy z nas chciałby mieć pracę, która ekscytuje, do której chce się wracać z radością, każdego dnia. Wiele firm wciąż ma jednak kłopot ze stworzeniem warunków, które uskrzydlają zaangażowanie, pasje i wyniki pracowników. Czy istnieje recepta pozwalająca stworzyć najlepsze miejsce pracy? Według badań Aon Hewitt w 2015 roku wskaźnik zaangażowania pracowników w polskich firmach wyniósł średnio 52%. Instytut Gallupa badający regularnie […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!