Więcej w: Kultura organizacyjna
Kompetencje przywódcze

Szefie, nie ulegaj lizusom, bo szybko tego pożałujesz

Pracownikom opłaca się schlebiać swoim przełożonym, bo dzięki temu mogą zyskać ich przychylność. Z kolei szefom podatność na komplementy może przynieść negatywne konsekwencje. Nadav Klein z Katedry Zachowań Organizacyjnych INSEAD opowiada o badaniach, podczas których sprawdził, z jakimi kosztami muszą się liczyć liderzy, którzy są nadmiernie chwaleni przez swoich pracowników i jakie reakcje mogą ich przed nimi uchronić. Joanna Koprowska: Zbyt naiwny, […]

24 kwietnia 2024
Kompetencje przywódcze

Niewidzialne bariery na drodze do awansu

Najnowsze badania pokazują, że zrozumienie, jak ukryte przeszkody wpływają na członków zespołu, może radykalnie zmieniać nasze postrzeganie sprawiedliwości. Menedżer wyższego szczebla działu call center w dużym banku musi awansować jednego z dwóch pracowników obsługi klienta na stanowisko kierownika zmiany. Zarówno Martin, jak i Seth mają podobny staż i kompetencje. Główna różnica polega na ich poziomach produktywności, określanych na podstawie indeksu […]

18 kwietnia 2024
Kultura organizacyjna

Biura XXI wieku – nowe spojrzenie na miejsce pracy. Debata podczas VI Kongres MIT Sloan Management Review Polska

W ostatnich latach nasze podejście do pracy przeszło drastyczną transformację. Nowe technologie, zmieniające się oczekiwania pracowników i model hybrydowy wpływają na przyszłość biur. Jak w tak zmiennym środowisku kształtować przestrzeń biurową, która odpowiada na potrzeby nowej normalności? W debacie eksperckiej moderowanej przez Joannę Koprowską, redaktorkę „MIT Sloan Management Review Polska”, wzięli udział: Łukasz Potrzebka, Head of Solutions w IT‑Dev, Katarzyna Jasińska, […]

17 kwietnia 2024
Kultura organizacyjna

Trzy rzeczy, które warto wiedzieć o różnicach pokoleniowych w miejscu pracy

Młodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec siebie, swoich liderów i czasu wolnego. Jaka jest misja przedsiębiorstw i ich wpływ na społeczeństwo? W obliczu politycznych i społecznych podziałów oraz wyzwań w negocjacjach z różnorodnymi grupami pracowników, to zapytanie nabiera szczególnego znaczenia dla liderów biznesu. Badanie przeprowadzone przez Bentley University wspólnie z Gallupem na grupie 5458 Amerykanów ujawnia, jak bardzo postawy i oczekiwania pracowników mogą się różnić […]

25 marca 2024
Innowacja

Pracownik bijącym sercem świata pracy

Globalne zmiany finansowe, technologiczne i ekonomiczne sprawiły, że organizacje zaczęły przywiązywać coraz większą wagę do wartości takich jak empatia, współpraca i zdolność do tworzenia głębokich, ludzkich relacji, których nie są w stanie zastąpić maszyny. Zrozumienie i pielęgnowanie tych aspektów staje się kluczowe w tworzeniu zespołów, które nie tylko osiągają wyniki, ale również przyczyniają się do budowania zaangażowanego i bardziej zrównoważonego środowiska […]

21 marca 2024
Kompetencje przywódcze

Gorące serca i zimne realia: jak budować empatię w zespole

Empatyczni przywódcy nie wystarczą, gdy systemy, procesy i decyzje organizacji prowadzą do zaniku troski i zrozumienia innych. Oto cztery kroki do wykształcenia empatii w firmie. Świat biznesu to trudne środowisko, które można określić jako „pływanie z rekinami” czy „pies zjada psa”. To świat, który można porównać do atmosfery we Władcy much Williama Goldinga. Jednak metafory, których zazwyczaj się używa, żeby opisać […]

12 marca 2024
Etyka w biznesie

Pięć błędów popełnianych przez firmy w przypadkach molestowania seksualnego

Nawet organizacje z dobrymi intencjami nadal popełniają błędy w swoich praktykach szkoleniowych, dochodzeniowych i dyscyplinarnych dotyczących molestowania, narażając się na odpowiedzialność prawną oraz utratę talentów. Mimo że ruch #MeToo rzucił światło na powszechność molestowania seksualnego w miejscu pracy, pracodawcy niezwykle wolno wprowadzają jakiekolwiek znaczące zmiany w celu zwalczania epidemii molestowania. W rezultacie, organizacje często znajdują się w sytuacji nie do obrony, gdy są […]

20 lutego 2024
Kompetencje przywódcze

Z perspektywy transformacyjnego lidera

Były prezes PKO BP oraz obecny szef rady nadzorczej MCI zapisał się trwale w historii polskiego rynku finansowego, wprowadzając do ery cyfrowej przestarzałego giganta rynku bankowego (aplikacja IKO) oraz inicjując rewolucyjne dla tego rynku rozwiązania, takie jak BLIK. O zmieniającej się roli liderów i stawianych przed nimi wyzwaniach ze Zbigniewem Jagiełło rozmawia Paweł Kubisiak. Gdy pracowaliśmy nad książką Od […]

9 lutego 2024
Kompetencje przywódcze

Jak przełamać stereotypy na temat przywództwa

W dzisiejszym środowisku biznesowym skuteczne przywództwo powinno opierać się na wartościach, takich jak empatia i wrażliwość. Jacob Morgan, uznany ekspert w dziedzinie przywództwa, przyszłości pracy oraz tworzenia pozytywnego środowiska pracy, na łamach swojej najnowszej książki Leading with Volnerability zwraca uwagę jak głęboko zakorzenione stereotypy dotyczące przywództwa, stają na przeszkodzie uwalniania wrażliwości, która powinna być supermocą współczesnego lidera. Przywódcy organizacji […]

8 lutego 2024
Kompetencje przywódcze

Sztuka słuchania: Cicha komunikacja w przywództwie

W obliczu złożonego i dynamicznego środowiska współczesnego przywództwa, gdzie komunikacja i dyskusje często dominują w przestrzeniach decyzyjnych, wartość i potencjał strategicznego milczenia pozostaje często niedoceniony i niewykorzystany. Milczenie w swojej prostocie niesie ze sobą elokwencję i siłę, które znacząco mogą zwiększyć skuteczność przywódcy. Poprzez zgłębianie wielowarstwowości milczenia, możemy odkryć jego potencjał transformacyjny w przywództwie. Milczenie stanowi kluczowe narzędzie do introspekcji i głębokiej refleksji. W świecie, gdzie przywódcy są ciągle […]

29 stycznia 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!