Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Modele biznesowe - MITSMR
Więcej w: Modele biznesowe
E-commerce

Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu

W niewielu przypadkach w branży modowej wejście na rynek nowego, nawet globalnego, gracza oznacza tak poważne, jak opisane w tekście, zagrożenie dla innych, obecnych już na rynku, podmiotów. Owszem oferta nowego gracza może być oczywiście atrakcyjna dla dystrybutorów, pracowników, a także klientów. Nie oznacza to jednak automatycznie, że oferta Pomysłu na Szycie straci nagle na atrakcyjności na tyle, że […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Jak pokonać problem zatorów płatniczych

Co zrobić, gdy sprawy finansowe trzeba regulować szybko, a na pieniądze z faktur od kontrahentów czeka się miesiącami? Wyjściem jest nawiązanie współpracy z wyspecjalizowanymi firmami, których zaawansowane narzędzia pomagają w zarządzaniu bieżącymi należnościami, ostrzegają przed współpracą z przedsiębiorstwami bliskimi bankructwa i pozwalają unikać zatorów płatniczych. Partnerem materiału jest Bisnode. Firma Kwiaty Polskie jest liderem eksportu polskich kosmetyków na Wschód. Na swój […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Poszukiwanie złudnej stabilizacji

W biznesie trwałość i pewność zawsze były uznawane za atut. Nawet jeśli nie udawało się ich osiągnąć, stabilna firma mająca trwałą przewagę konkurencyjną pozostawała ideałem biznesowych strategów. Poszukiwanie złudnej stabilizacji Temu dążeniu były też podporządkowane narzędzia planistyczne na czele z analizą pięciu sił Michaela Portera. Jednak rewolucja cyfrowa, „spłaszczenie” świata, zanikające bariery wejścia i globalizacja sprawiają, że we współczesnym […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Zacznij od wartości, czyli jak projektować politykę cenową firmy

Założyciele firm są często iluzjonistami. Wpadają na jakiś pomysł, ale nigdy nie zadają sobie pytania, jak potencjalny klient postrzega wartość tego pomysłu. O projektowaniu polityki cenowej opowiada prof. Hermann Simon. Profesor Hermann Simon należy do najważniejszych autorytetów w obszarze polityki cenowej na świecie. Jest byłym wykładowcą akademickim. Prowadził zajęcia na Harvardzie, Stanfordzie oraz MIT. Jest współzałożycielem firmy […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Lekcje dla liderów firm, które chcą zaistnieć na rynkach wschodzących

Międzynarodowe przedsiębiorstwa działające na rynkach wschodzących (EMNE) muszą starannie rozważyć, w jaki sposób realizować będą kontrolę nad zagranicznymi spółkami zależnymi. Powinny one wziąć pod uwagę dystans instytucjonalny pomiędzy rynkiem macierzystym a docelowym, a także własne motywy, które skłaniają je do internacjonalizacji. Takie właśnie wnioski wynikają z najnowszych badań przeprowadzonych przez międzynarodowy zespół naukowców z Wielkiej Brytanii, Chin, Singapuru oraz Finlandii. Martin […]

27 kwietnia 2023
Agile

Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać

Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać Dostrzegam dwa aspekty dylematu, przed którym stanął zarząd firmy Universal Confectionery. Pierwszy z nich ma charakter ściśle metodologiczny. Z zasady przy wprowadzaniu na rynek produktów innowacyjnych niezwykle ważny jest czas, bo firma działa pod silną presją rynku. Dlatego, w moim przekonaniu, podstawowym narzędziem czy sposobem oceny sytuacji […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

90% samochodów na świecie produkowała kiedyś jedna firma

CZY WIESZ, ŻE: Henry Ford zbudował potęgę swojej firmy właśnie na innowacyjności. W jaki sposób? Kiedy w 1924 roku Ford wypuszczał na rynek 10‑milionowy egzemplarz modelu T, aż 90% wszystkich samochodów na świecie stanowiły auta tej marki. Dlatego choć mówi się, że model T „zmotoryzował Amerykę”, uczciwie można rozciągnąć to powiedzenie na cały świat. W sumie wyprodukowano ponad 15 […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Jak wygrywać, łamiąc reguły, nawyki i stereotypy

Sztampowe i przewidywalne działania marketingowe prowadzone przez Grupę Żywiec nie potrafiły ani zachwycić, ani zaangażować konsumentów. Firma potrzebowała zmiany, dlatego zdecydowała się wyjść na rynek z zupełnie nową strategią marketingową, opartą na kwestionowaniu status quo. Na początek trzeba było przełamać obiegową opinię, że na piwie znają się tylko mężczyźni. Potem runęły kolejne mity. Polski rynek piwa widziany […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Handel detaliczny: wyzwania i kierunki rozwoju

Handel detaliczny jest jednym z najszybciej zmieniających się sektorów polskiej gospodarki. W dobie cyfryzacji stoją przed nim kluczowe wyzwania. Jak firmy mogą sobie z nimi poradzić? Cyfryzacja handlu detalicznego w Polsce staje się faktem. Według badania firmy Gemius „E‑commerce w Polsce” już ponad połowa polskich internautów kupuje online, a coraz większa część zakupów jest realizowana poprzez urządzenia mobilne. Udział e‑commerce w całości […]

27 kwietnia 2023
Agile

Plusy i minusy polskich e-zakupów

Polscy klienci są coraz bardziej zainteresowani zakupami w sieci. Ponad połowa twierdzi, że dokonała już zakupu w Internecie. To aż o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym – tak wynika z raportu przygotowanego przez firmę badawczą Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Celem badania było poznanie opinii na temat e‑zakupów wśród kupujących i niekupujących w sieci. Badacze chcieli się dowiedzieć, jakie […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!