Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Modele biznesowe - MITSMR
Więcej w: Modele biznesowe
Kompetencje przywódcze

Najlepsze artykuły o strategii 2017

Jak radzić sobie w świecie, w którym jedyną stałą jest zmienna? Co w biznesie zmieniło się w erze Donalda Trumpa? Jaką rolę dla kultury ma strategia Netfliksa? Na te konkretne pytania – i wiele innych – praktyczne i sprawdzone odpowiedzi znajdziecie Państwo w wybranych przez nas artykułach. Poniżej prezentujemy listę najpopularniejszych publikacji z działu Strategia, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2017 […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jak przekuć atuty globalne na sukces lokalny

Na polskim rynku piwo Heineken rywalizuje z markami premium kierowanymi do młodych dorosłych konsumentów, czyli przede wszystkim piwami w zielonych butelkach, na czele z Lechem i Carlsbergiem. Tak jak większość globalnych marek, Heineken nieustannie staje przed wyzwaniem osiągnięcia spójności pomiędzy globalnym charakterem marki i związanym z tym zunifikowanym przekazem reklamowym a koniecznością dostosowania komunikacji i działań marki do potrzeb, oczekiwań i gustów lokalnych konsumentów. […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Od przedsiębiorstwa rodzinnego do marki globalnej

Grupa Raben posiada własne oddziały w 13 krajach Europy, łącznie zatrudnia 10 000 pracowników i każdego dnia na drogi wysyła ponad 8500 ciężarówek. Zaczęło się jednak bardzo niepozornie, od małej, holenderskiej firmy rodzinnej. W 2021 r. firma świętuje swoje 90‑lecie i nadal ważne są dla niej wartości charakterystyczne dla familijnych organizacji, co pozytywnie wpływa na zaangażowanie pracowników i relacje z klientami. […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Gorsze nastroje wśród firm rodzinnych

Firmy rodzinne są świadome swoich silnych stron, pozwalających na przetrwanie trudnych warunków rynkowych oraz zagrożeń ze strony konkurencji. Wyróżnia je niepowtarzalny system wartości rodzinnych oraz wzorców postępowania. Doskonale wiedzą, że kluczem do sukcesu rynkowego jest odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona sukcesja. Dlatego, opracowując plany biznesowe, zastanawiają się nad wyborem najlepszego czasu i sposobu, aby oddać zarządzanie w ręce następnego […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Rywalizować ceną czy oddać klientów

Firmy, które osiągnęły pozycję lidera rynkowego, nie mogą spocząć na laurach, gdyż w każdej chwili ich obszar może stać się celem ataku ze strony tańszych bądź oferujących nową jakość rywali. W takiej sytuacji znalazł się agent rozliczeniowy OS Card, którego menedżerowie rozważają, czy angażować się w wyniszczającą wojnę cenową, czy skupić się na klientach zainteresowanych lepszą ofertą wartości. […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Co szef MŚP powinien wiedzieć o projektowaniu skutecznych ofert w czasach wysokiej zmienności?

Bieżący rok powitał nas wyjątkowo zmiennymi warunkami: inflacją, rewizją prognoz gospodarczych oraz „czarnym łabędziem”, czyli koronawirusem. Jak w warunkach, kiedy musimy bardzo elastycznie reagować na to, co dzieje się na rynku, skutecznie projektować oferty, które będą odnosić sukces w tak zmiennych okolicznościach? Artykuł zacznę od przestrogi. Jak pokazują niektóre analizy, aż 80% nowych produktów ponosi porażkę. To […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Warto mieć w zanadrzu plan B

Start‑upy często funkcjonują na nie do końca zdefiniowanych rynkach, w związku z czym trudno jest im precyzyjnie wskazać grupę docelową, kanał dotarcia do niej i model zarabiania. Dlatego młode firmy powinny wziąć pod uwagę kilka strategii działania, uwzględniających różne scenariusze przyszłych zdarzeń na rynku. Trudno byłoby mi zainwestować w spółkę, która nie ma opracowanej żadnej strategii. Oznaczałoby to, że […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Pod presją polityków, klientów i pracowników

Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe powodują, że sektor TSL działa w coraz trudniejszych warunkach. Pod presją rosnących oczekiwań klientów branża stara się szybko i zwinnie reagować na zachodzące zmiany, co wymaga nieustannej obserwacji otoczenia i wdrażania coraz to nowych rozwiązań. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Nowy czynnik przewagi konkurencyjnej

Biznesowe ekosystemy zmieniają sposób działania organizacji. Dlatego też liderzy wyczuwający kierunek zmian odchodzą od tradycyjnych, formalnych partnerstw na rzecz budowania nowych cyfrowych platform, umożliwiających współpracę pomiędzy uczestnikami ekosystemu, często pochodzącymi z różnych sektorów gospodarki. W ten sposób kształtują nowe łańcuchy wartości, zmieniające nie tylko firmy i produkty, ale całe segmenty rynku. Sprawdź, czy jesteś gotowy na taką rewolucję. […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Sprytna alternatywa

Wraz z postępującą cyfryzacją firm rośnie też rynek usług chmurowych. O tym, jak znaleźć na nim własną niszę i kreować usługi, kierując się przyjętymi wartościami, mówi Xavier Perret, wiceprezes zarządu i Chief Digital & Marketing Officer OVH. Partnerem materiału jest OVH Innovation for Freedom. Octave Klaba, założyciel OVH, podczas swojego przemówienia na Cloud Summit 2018 powiedział, że jesteście alternatywnym […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!