Więcej w: Modele biznesowe
Modele biznesowe

10 przykazań udanego wdrożenia strategii pricingowej

Skuteczna strategia pricingowa jest najlepszym narzędziem służącym do trwałego wzrostu rentowności. Mimo, że coraz więcej przedsiębiorstw odkrywa tą zależność, wiele z nich wciąż napotyka trudności w efektywnym zarządzaniu cenami. Najczęściej popełniane błędy to ustalanie cen na podstawie ich historycznych zmian, w oparciu o wyczucie bądź metodą „koszt plus”. Dodatkowym problemem jest często niejasny podział obowiązków za sam proces ustalania […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Logistyka pełna potencjału

Na polskim rynku przewozów towarowych wyraźnie dominuje transport samochodowy. Przewozy kolejowe utrzymują jednak swoją silną pozycję międzynarodową, a coraz większe znaczenie zyskuje transport intermodalny. Logistyka stanowi nie tylko jeden z podstawowych sektorów gospodarki, ale także zasadniczy element strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Nie dziwi zatem, że dynamiczne zmiany rynkowe oznaczają dla firm konieczność nieustannego przebudowywania oraz dostosowywania logistyki do warunków […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Sprzedaż smartfonów maleje, rynek się nasycił. Co robić w takiej sytuacji?

Sprzedaż maleje, rynek się nasycił i znamy już mniej więcej przyczyny tego stanu rzeczy. W obliczu tego typu problemów stawało już w przeszłości wiele firm w różnych branżach i sektorach rynku, a producenci smartfonów są tutaj tylko aktualnym przykładem. Dlatego warto spojrzeć na ich problem szerzej, bardziej uniwersalnie – i zastosować stosowane przez nich metody także w swojej branży. Bo nie ulega wątpliwości, że […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

W poszukiwaniu wygrywającej strategii

Liderzy biznesu w Polsce i na świecie znajdująsię pod coraz większą presją tworzenia wygrywających strategii rozwoju. Postępująca globalizacja, zwiększające się tempo zmian, rosnąca konkurencja z Dalekiego Wschodu powodują, że sprawa wyborów strategicznych nabiera podstawowego znaczenia. Czy być graczem lokalnym czy globalnym? Stać się ogniwem cudzego łańcucha dostaw czy tworzyć własny? Grać o najwyższą półkę czy konkurować ceną, walcząc o mniej […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Nowe strategie na trudne czasy

Pandemia Sars‑CoV‑2 nie jest dla branży transportowej takim wyzwaniem, jakim są niskie marże i kontrowersyjny pakiet mobilności, przyjęty właśnie na arenie UE. Podchodząc do wyzwań procesowo, ponad połowa badanych patrzy jednak w przyszłość z optymizmem. Jakie działania podejmują, by przetrwać i rozwijać się w tych turbulentnych czasach? Niskie marże, kryzys oraz pakiet mobilności to największe wyzwania stojące obecnie przed branżą transportową. […]

27 kwietnia 2023
Agile

Jacek Poświata: Bariery wzrostu znajdziesz wewnątrz organizacji

Wiele przedsiębiorstw w Polsce w dalszym ciągu spodziewa się wysokiego tempa wzrostu. Chociaż mogą go zakłócić uwarunkowania zewnętrzne, to jeszcze poważniejsze wydają się wewnętrzne bariery wzrostu. Historia polskich firm jest w zdecydowanej większości przypadków krótsza niż amerykańskich czy zachodnich. Przekłada się to na odmienne wyzwania, z jakimi dotychczas musiały się mierzyć rodzime organizacje. Ta różnica wynika nie tyle z cyklu życia […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Showroomy technologiczne. Jak firmy B2B sięgają po nowe modele sprzedaży?

Jak pokazać się klientom w nieszablonowy sposób, przybliżając im swoje technologie? Firmy technologiczne chcą przybliżać swoje rozwiązania potencjalnym klientom i nie tylko. W związku z tym coraz chętniej otwierają showroomy technologiczne. Jak wykorzystują takie przestrzenie? Showroomy znamy głównie z rynku B2C. Upodobały je sobie szczególnie branże modowe i wnętrzarskie. Upraszczając, są to miejsca, które służą przybliżeniu klientom oferty firmy. Zazwyczaj nie można w nich […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak z menedżera stałem się współwłaścicielem

Gdy w marcu 2007 roku firmy Emax i Computerland połączyły się, tworząc spółkę Sygnity, władze nowej firmy skoncentrowały strategię wokół realizacji dużych i złożonych projektów informatycznych oraz umacniały pozycje przede wszystkim w trzech sektorach – publicznym, energetyce i bankowości. Celem fuzji było bowiem osiągnięcie synergii zarówno produktowej, jak i kosztowej, co oznaczało koniecz‑ność skupienia się na wdrożeniach oprogramowania i budowaniu infrastruktury informatycznej […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Na kołach innowacji

Gospodarka europejska się rozwija, a firmy nie ustają w zwiększaniu produkcji i sprzedaży, co wpływa na zwiększenie zapotrzebowania na transport i obsługę logistyczną. Rosnące wymagania ze strony klientów i coraz większa ilość towarów do przewiezienia przy jednoczesnym braku kadr powodują, że rynek wymusza wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań. W obliczu tych wyzwań firmy transportowe muszą stawiać na innowacyjność i elastyczność. Partnerem materiału jest Raben Logistics […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Pieniądz powinien pracować

Zarządzanie osobistym majątkiem, lokowanie nadwyżek finansowych w różnego rodzaju walory wymaga czasu, wiedzy, „chłodnej głowy” i oczywiście chęci. Tego ludziom zamożnym i bogatym, których spora część związana jest bezpośrednio z prowadzeniem biznesu, niekiedy brakuje. Banki dostrzegły w tym szansę dla siebie i opracowały specjalny produkt – usługę prywatnej bankowości. Istotą prywatnej bankowości jest kompleksowe podejście do potrzeb i sytuacji danego klienta, jednak na […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!