Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Realizacja strategii - MITSMR
Więcej w: Realizacja strategii
Planowanie finansowe

Budżetowanie: narzędzie do budowania przyszłości firmy

„Biznes wymaga ciągłego spoglądania w przyszłość; to nieustanna gra prognoz i kalkulacji”  –mawiał Henry R. Luce, amerykański wydawca „Time’a” i „Fortune”. Te słowa doskonale wprowadzają w temat dzisiejszego artykułu z serii „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej”. Zajmiemy się tutaj bowiem budżetowaniem – kluczowym narzędziem, które mimo swojej żmudności może stać się potężnym sprzymierzeńcem w strategicznym planowaniu każdej firmy. Jakie wyzwania niesie proces […]

16 maja 2024
Przełomowe innowacje

Radykalne innowacje potrzebują staroświeckich funduszy VC

Naukowcy i przedsiębiorcy pracujący nad najbardziej pilnymi problemami świata nie są w stanie ich rozwiązać bez finansowania ze strony inwestorów, którzy rozumieją możliwości zaawansowanych technologii i patrzą z długoterminowej perspektywy. Obecnie mamy nadmiar środków venture capital dla projektów, które nie są zbyt ryzykowne, takich jak platformy i aplikacje obiecujące ułatwienie naszego życia. Te innowacje w dużej mierze zakłócają rynki i konkurencję, ale […]

5 lutego 2024
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Strategia jako przywództwo, czyli nowe ramy biznesowej nawigacji

Organizacje funkcjonują obecnie w środowisku, gdzie zdolność do adaptacji nie tylko niesie ze sobą liczne korzyści, ale staje się wręcz kluczowym czynnikiem sukcesu. Przedsiębiorstwa, które nie ewoluują w odpowiedzi na pojawiające się trendy i wyzwania, ponoszą ryzyko pozostania w tyle i stania się mało istotnymi graczami na rynku. Koncepcja „strategii jako przywództwa” zyskuje coraz większe uznanie i znaczenie. Przestała być postrzegana […]

4 października 2023
Kompetencje przywódcze

Pytają nas o jakieś mierniki. Ratunku!

Sharkbit, polski producent gier komputerowych, stanął przed szansą pozyskania ważnego zagranicznego inwestora. Jednak już w trakcie wstępnej rozmowy z potencjalnym partnerem menedżerowie firmy zdali sobie sprawę, że nie tylko nie mają jasnej strategii rozwoju biznesu, ale na dodatek nie potrafią mierzyć efektywności swojej firmy. Prezes firmy Sharkbit Krzysztof Bilnik siedział przy jednym z firmowych stanowisk i z pasją pokonywał kolejny […]

27 kwietnia 2023
Realizacja strategii

Przedsiębiorcy nie nadążają z wdrożeniem nowego prawa

Od dawna duża zmienność otoczenia prawnego jest uważana za poważną barierę w rozwoju gospodarczym naszego kraju. Od wejścia Polski do Unii Europejskiej, czyli od 2004 roku, uchwala się 20,6 tysiąca stron ustaw i rozporządzeń rocznie. To ponad trzykrotnie więcej niż w pierwszych 15 latach transformacji ustrojowej (1989‑2003), wówczas średnio w roku uchwalano 6,2 tysiąca stron nowych przepisów. W szczytowym momencie, […]

27 kwietnia 2023
Agile

Globalna strategia: jak międzynarodowe firmy budują wartość

Skuteczna strategia globalna ma dwa główne wymiary. Jeden dotyczy konfiguracji, czyli mechanizmu właściwego rozmieszczenia międzynarodowych aktywów firmy, drugi zaś – koordynacji, czyli sposobów zapanowania nad złożonością organizacji. Coca‑Cola jest ikoną międzynarodowego biznesu. Zdaniem wielu badaczy pierwszą firmą, która zdołała osiągnąć status globalny. Świąteczne czerwono‑białe ciężarówki ogromnych rozmiarów, rozwożące colę, pojawiają się w grudniowych reklamach na wszystkich […]

27 kwietnia 2023
Agile

Karolina Lis-Sosnowska: Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla długofalowego sukcesu

Karolina Lis-Sosnowska: Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla długofalowego sukcesu Punktem wyjścia dla stworzenia nowej jakości w firmie Hoffer, a przede wszystkim do zażegnania powstałego kryzysu, są działania w obszarze odpowiedzialności i konsekwencji dla dotychczasowego zarządu polskiej spółki. Zgłoszenie sprawy do sądu oraz wyjaśnienie nieprawidłowości jest kluczowe dla dalszego funkcjonowania firmy. To moment, w którym organizacja powinna „wyczyścić” sytuację i budować […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Spotkamy się w Warszawie Centralnej czy Zachodniej? [Balma dla PKP]

Zaprojektowanie i kompleksowe wyposażenie biur spółki PKP SA to jeden z największych projektów tego typu prowadzony przez Salon Balma Warszawa. Inspiracją dla koncepcji wnętrz były charakterystyczne dla PKP elementy typograficzne oraz architektura dworców PKP z największych miast Polski. Balma zobowiązała się, że w ciągu 7 tygodni przekaże klientowi w pełni wyposażone 4 kondygnacje budynku West Station wraz z ponad 700 stanowiskami […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Ile powinien kosztować nowy produkt?

Wprowadzanie nowego produktu na rynek to długotrwały i skomplikowany proces. Jednym z istotnych jego elementów jest ustalenie ceny. Niestety często zdarza się, że wyzwanie to nie jest odpowiednio adresowane, a strategia monetyzacji jest rozważana dopiero wtedy, gdy produkt jest już gotowy do wprowadzenia na rynek. W trakcie rozwoju nowego produktu popełnianych jest wiele błędów związanych z wyceną, które później skutkują […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Strategia i taktyka: jak skutecznie optymalizować koszty

Polskie firmy coraz częściej podejmują zdywersyfikowane działania w celu optymalizacji kosztów, jednak efekty tych działań wciąż nie są satysfakcjonujące. Jedną z kluczowych barier obniżających skuteczność podejmowanych wysiłków jest niezrozumienie przez pracowników celu i przebiegu procesu. W obliczu niedawnego globalnego kryzysu kluczową kwestią poruszaną na zebraniach zarządów większości przedsiębiorstw było zarządzanie kosztami. Nic w tym dziwnego, bowiem firmy redukowały wydatki, by […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!