Więcej w: Realizacja strategii
Ekspansja zagraniczna

Jak wybrać kierunek ekspansji

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Dlaczego tak niewiele firm realizuje cele sprzedażowe

W minionym roku tylko 15% firm zrealizowało wszystkie cele sprzedażowe, a 2% firm nie zdołało zrealizować żadnego z zakładanych celów – takie wnioski płyną z przeprowadzonego w 2016 roku Polskiego Badania Sprzedaży. Pozostałe firmy zrealizowały cele jedynie częściowo. Uczestnikami badania przeprowadzonego przez firmę Simon‑Kucher było 130 menedżerów dużych i średnich firm w Polsce, reprezentujących kilkadziesiąt różnych branż z obszaru B2B i B2C. Ankietowani odpowiadali na […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Proste innowacje dają olbrzymie korzyści

Sieć drogerii Rossmann od lat aktywnie stosuje standardy GS1, dotyczące identyfikowania towarów. Aby zintegrować proces zarządzania zasobami i usprawnić dostawy towarów, firma zdecydowała się wdrożyć etykiety logistyczne GS1 również u swoich dostawców. Partnerem materiału jest GS1 Polska. Proces optymalizacji działań logistycznych u dostawców sieci drogerii zakładał realizację dwóch celów: ograniczenie liczby błędów podczas wprowadzania danych logistycznych w czasie przyjęcia towaru i skrócenie […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Inwestycje w trudnych czasach – jak działać na rynku dalekim od przewidywalności? Wskazówki dla CFO

Bez wątpienia żyjemy w czasach bezprecedensowych zmian. Wzajemne powiązania ludzi, firm i rynków nigdy nie były tak silne i wszechobecne. A postęp technologiczny, zmiany ekonomiczne oraz geopolityczne modyfikują sposób, w jaki zarządzamy firmami. Pandemia COVID‑19, a następnie wojna w Ukrainie, mają poważny wpływ na światową gospodarkę w czasie, gdy firmy już przystosowują się do zmienności i niepewności jako sposobu życia. W świetle tych wyzwań organizacje muszą […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Proces wpisany w strategię i kulturę organizacyjną

Zmiana ustroju w 1989 roku, wejście do Unii Europejskiej w 2004 roku czy pojawiające się co kilka lat kryzysy polityczno‑gospodarcze zmusiły przedsiębiorców do działania w niepewnym, zmiennym środowisku. Firmy błyskawicznie nauczyły się elastyczności i efektywności, a optymalizację procesów, która na końcu znacznie poprawia rentowność biznesu, wpisały do strategii działania. Cały czas budują kulturę organizacyjną sprzyjającą innowacyjności i zmianom. Opracowały też procedury i ścieżki […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Jak wizja staje się rzeczywistością

Łączenie funkcji biznesowych, potrzeb środowiska, wymogów cywilizacyjnych i społecznych bez degradowania jakości życia następnych pokoleń jest fundamentem zrównoważonego rozwoju aglomeracji miejskich. Idea zrównoważonego rozwoju łączy dwa pojęcia: koncepcje podstawowych potrzeb oraz ograniczonych możliwości. Wymyślił ją w XIX w. Hans Carl von Carlowitz, niemiecki administrator i zarządca w górnictwie. Pierwotnie dotyczyła sposobu takiego gospodarowania lasem, aby nigdy nie został zlikwidowany. Dziś, […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Lider HR powinien realizować cele biznesowe

Osoba z funkcji biznesowej powołana na stanowisko szefa działu personalnego wymaga co prawda wprowadzenia w świat systemów, procesów i rozwiązań HR, jednak jej odmienny sposób myślenia zapewnia świeżość działania. Partnerem materiału jest WNCL. Znajomość i zrozumienie biznesu, działanie na konkretnych celach biznesowych, rozumienie i posługiwanie się liczbami i wskaźnikami wytrąca czy też zmusza HR do wyjścia z komfortu funkcjonowania w „miękko‑ludzkich” schematach, których zmierzyć, zdaniem […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Dariusz Prończuk: dywidenda czy wzrost

Dariusz Prończuk: dywidenda czy wzrostDariusz Prończuk Podstawowy dylemat rynków kapitałowych brzmi: skupiać się na celach krótkoterminowych, czyli wypłacać każdą złotówkę w formie dywidendy i koncentrować się głównie na wynikach kwartalnych (short‑termism) czy też budować wartość w dłuższym okresie, a więc inwestować w aktywa, które przyniosą zwrot w perspektywie kilku lat i zbudują pozycję konkurencyjną firmy. Zarządzanie firmą publiczną to realizacja tych dwóch zadań […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Konwergencja celów

O skutecznej transformacji w duchu „goal congruence” mówi Bogusław Białowąs, prezes Banku Ochrony Środowiska. Bogusław Białowąs jest laureatem dziewiątego miejsca sWIG80 w rankingu Najskuteczniejszych prezesów na parkiecie GPW 2018. Cały ranking: Pogoda dla graczy. Ale nie giełdowych Pod koniec 2017 roku został pan powołany na stanowisko prezesa zarządu BOŚ. 2018 rok spółka zamknęła wynikiem finansowym o ponad 40 mln zł wyższym […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Tomasz Rostkowski: reorganizacja wymaga wcześniejszej diagnozy problemów

Przeprowadzając i wdrażając zmiany w wielozakładowym przedsiębiorstwie, nie można się opierać na z góry założonym schemacie. Podstawową częścią przygotowania reorganizacji jest dokładna diagnoza sytuacji, problemów i zasobów każdej jednostki organizacyjnej. Przygotowując się do wdrożenia zmian w Jagodnie, Magda Woźniak założyła, że proces zastosowany w Janowie będzie można łatwo powielić. Było to całkowicie błędne założenie, które nie opierało się na kompleksowej diagnozie tego, […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!