Więcej w: Społeczna odpowiedzialność biznesu
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Strategia ESG – kompas dla firmy pozwalający utrzymać kierunek na zrównoważony rozwój

Z roku na rok zrównoważony rozwój odgrywa w biznesie coraz istotniejszą rolę. To niepodważalny fakt. Zielone finansowania, oczekiwania inwestorów i klientów czy czający się za rogiem obowiązek raportowania zgodnie z CSRD nie pozostawiają wyboru nawet najbardziej zagorzałym przeciwnikom zielonych zmian. Jak wdrażać je w przedsiębiorstwach, aby miały sens i przynosiły oczekiwane rezultaty? Co powinno być pierwszym krokiem każdej firmy? Swoimi doświadczeniami […]

24 października 2023
Etyka w biznesie

Krętacze pozostają bezkarni

Badanie Przestępczości Gospodarczej PwC oraz Indeks Percepcji Korupcji Transparency International pokazują, że nadużycia są zjawiskiem powszechnym również w polskich przedsiębiorstwach. Niestety, niewiele firm wyciąga konsekwencje wobec osób dokonujących nadużyć. Co druga polska firma przyznaje, że doszło w niej do nadużyć. Poziom przestępstw gospodarczych w rzeczywistości może być jednak znacznie większy. Z doświadczeń PwC wynika, że wiele organizacji w kraju po prostu […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Inwazja Rosji na Ukrainę oznacza dalsze problemy w dostawach półprzewodników

Zmniejszona dostępność surowców potrzebnych w produkcji układów scalonych powinna skłonić ich producentów do inwestowania w alternatywne strategie zaopatrzenia. Inwazja Rosji na Ukrainę stanowi kolejny poważny wstrząs po wcześniejszym, wyczerpującym dla branży półprzewodników, dwuletnim pandemicznym okresie. Sektor ten wcześniej borykał się z poważnymi problemami związanymi z pandemią COVID‑19 i niewystarczającymi mocami produkcyjnymi, przy ciągle rosnącym popycie. Nowe zagrożenie dla produkcji półprzewodników może […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń

Działalność społeczna polegająca na promowaniu prawidłowego żywienia najmłodszych w trosce o ich zdrowie jest wpisana w misję Fundacji NUTRICIA i ma wymiar ogólnokrajowy. O roli działań popularyzujących ideę 1000 pierwszych dni życia, już od poczęcia, wśród polskiego społeczeństwa i ich długofalowych efektach mówi kierownik fundacji, Małgorzata Chmielecka. Partnerem materiału jest Fundacja NUTRICIA. Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń NUTRICIA realizuje misję społeczną na wiele sposobów, m.in. […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Praktyczne podejście do odpowiedzialności

Firmy globalne powinny być świadome swojego wpływu na otoczenie i podejmować działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnej społeczności. Inicjatywy przedsiębiorstw są najbardziej skuteczne wtedy, gdy są przemyślane i zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Ustalając działania z obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości wspólnej, warto przeanalizować globalne wyzwania dotyczące branży, w której się działa i zadania, które firma może […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Ruch wyzwala hormon szczęścia

Ruch wspiera koncentrację i pracę mózgu, poprawia zdrowie oraz ogólne samopoczucie, stymuluje wytwarzanie endorfin, które wprawiają nas w dobry nastrój. Badania dowodzą, że szczęśliwi pracownicy są bardziej kreatywni i mają wyższe zarobki. Dlatego jednym z najpopularniejszych benefitów w oczach pracodawców i pracowników wciąż są karty sportowe. Partnerem materiału jest Benefit Systems. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wyliczyła, że godzina siedzenia skraca życie o prawie 21 […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Szefem CSR powinien być prezes

Korzystne trendy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu zmieniają oblicze CSR‑u. Coraz większego znaczenia nabiera zwłaszcza koncepcja tworzenia wartości wspólnej. Przedstawiciele firm zaproszeni do debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska” rozmawiają o tym, w jaki sposób ta koncepcja realizowana jest na gruncie polskim i jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną. Joanna Socha: Pomimo trendów świadczących o wzroście popularności CSR‑u w Polsce […]

27 kwietnia 2023
Społeczna odpowiedzialność biznesu

Dla ludzi i planety

Firma LPP ogłosiła niedawno nową strategię zrównoważonego rozwoju „For People For Our Planet”, która zakłada, że do 2025 roku organizacja zredukuje swój ślad węglowy o przynajmniej 15% w porównaniu ze stanem obecnym. O założeniach programu i głównych wyzwaniach z nim związanych opowiada Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP. Rozmawia Joanna Socha. Dlaczego w nowej strategii „For People for Our Planet” firma […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

To już najwyższy czas, by zadbać o strategię ESG twojej firmy

Na czym polega przejście od CSR do ESG? Jakie zmiany prawne czekają nas w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu? Jak Polska plasuje się na tle świata pod względem raportowania pozafinansowego? Na te i inne pytania w podcaście „O biznesie” odpowiada Liliana Anam, założycielka firmy CSRinfo. Rozmawia Maria Korcz. W unijnym planie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku ogromną – jeśli nie kluczową rolę […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Dlaczego inwestorzy muszą skupić się na ESG?

ESG to podejście inwestycyjne, które ocenia wyniki inwestycji, wykorzystując czynniki obejmujące trzy obszary: środowiskowy (E – environment), społeczny (S – social) i ładu korporacyjnego (G –governance). Innymi słowy, inwestor, który kieruje się tym podejściem, nie tracąc z oczu wskaźników finansowych, stara się zrozumieć, w jaki sposób spółka osiąga swój wynik, jak podejmuje decyzje, a także jakimi wartościami się kieruje. […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!