Więcej w: Społeczna odpowiedzialność biznesu
Przełomowe innowacje

Europejski Kongres Gospodarczy solidarny z Ukrainą

Najnowszej, 14. edycji EEC, będzie przyświecała misja wsparcia dla Ukrainy. W związku z tym zmienia się zakres tematyczny wydarzenia, tak aby odpowiadał na aktualne wyzwania Europy. Organizatorzy zachęcają środowisko biznesowe do zaangażowania się w tworzenie agendy kongresu i propozycji rozwiązań mających pomóc Ukraińcom. Europejski Kongres Gospodarczy nie pozostaje obojętny na los Ukrainy. W odpowiedzi na dramatyczną sytuację najnowsza edycja EEC skupi […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Trendy, które kształtują biznes

Patronat MIT Sloan Management Review Polska Za nami druga edycja Business Insider Trends Festival, konferencji, podczas której omawiano najważniejsze wydarzenia i trendy związane z gospodarką, komunikacją marketingową i nowymi technologiami. Kilkadziesiąt prelekcji, debat, warsztatów i paneli dyskusyjnych podzielono na cztery sceny tematyczne – Business 4.0, Global Economy, Life Science oraz Media i Marketing. Podczas wydarzenia zorganizowano także specjalne bloki tematyczne – […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

ICAN Research w europejskim programie wspiera społecznych innowatorów

Chcąc rozwiązać niektóre z najbardziej palących problemów dzisiejszego turbulentnego świata, Unia Europejska zwraca się ku społecznym innowacjom. ICAN Research, jednostka badawcza ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”, uczestniczy w pracach związanych ze stworzeniem pierwszego w Europie programu szkoleń dla przyszłych innowatorów. Intelektualne autorytety z całej Europy, a także uniwersytety, ustawodawcy, przedstawiciele biznesu i aktywiści są zgodni co do tego, że społeczne […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Nadajemy nowe życie tekstyliom

Ochrona środowiska to jeden z trzech kluczowych kierunków działalności w Grupie VIVE. W ramach troski o otoczenie firma wykorzystuje przetworzone surowce do wytworzenia produktów o wyższej jakości. O tym, w jaki sposób na działalności proekologicznej zyskuje przedsiębiorstwo i jego otoczenie, opowiada Agnieszka Servaas, prezes zarządu VIVE Management. Jakie tendencje w obszarze CSR dostrzega pani na rynku i w jaki sposób wpływają one na Grupę VIVE? Będąc liderem recyklingu […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Jakie zmiany społeczno-kulturowe wpłyną na biznes w 2021 roku?

Mijający rok był trudny. Wiele też zmienił. Nie chodzi tylko o przyśpieszoną transformację cyfrową, ale także o kulturową rewolucję. A ta – rzecz jasna – wpływa również na biznes. Pandemia koronawirusa uświadomiła nam w niezwykle wyrazisty sposób, że niektóre ze zmian mogą nadejść szybciej niż myślimy. Zarazem jednak kierunki samych zmian były łatwe do przewidzenia. W tym sensie o ile pandemia nas […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Lafarge w Polsce: drugi raport zrównoważonego rozwoju – lokalny wkład w globalne cele

Lafarge w Polsce opublikował drugi raport zrównoważonego rozwoju „W trosce o biznes, ludzi, planetę 2017‑2018”, a także specjalne dodatki dokumentujące realizację celów i zaangażowanie Lafarge i WSPÓLNIE – Fundacji LafargeHolcim w działania na rzecz lokalnych społeczności. Partnerem materiału jest Lafarge. Lafarge w Polsce, podejmując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, kieruje się globalną strategią Grupy LafargeHolcim skupioną wokół czterech głównych filarów: klimat i energia, gospodarka obiegu […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Spotkajmy się przy piwie

Kompania Piwowarska, jako firma odpowiedzialna społecznie, opublikowała dziewiąty już raport zrównoważonego rozwoju. Prezentuje w nim postępy w realizacji strategii CSR „Postaw na piwo” pod hasłem „Spotkajmy się przy piwie”. O szczegółach tych działań i odpowiedzialności, jaka spoczywa na producentach piwa w sytuacji zmieniającego się rynku i trendów społecznych, mówi Andrew Highcock, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej. Partnerem materiału jest Kompania Piwowarska. Spotkajmy się przy […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

BONA FIDE – jedyne takie stypendium

BONA FIDE, po łacinie „w dobrej wierze”, to jeden z największych programów stypendialnych Fundacji ORLEN. Jego celem jest umożliwienie najlepszym polskim studentom nauki za granicą, a następnie wykorzystanie ich wiedzy i potencjału w pracy na rzecz Polski. Dotychczas odbyły się dwie edycje programu, a stypendia o łącznej wartości prawie 2 mln zł otrzymało 13 studentów. Program realizowany jest przy współpracy z Fundacją […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Zrównoważona moda, czyli nasza wspólna odpowiedzialność

Jaki wpływ na ekologiczną modę ma konsument? Czy istnieją tylko interesy globalne, czy może wygrywa suma indywidualnych decyzji? Czy pomiędzy potrzebami firm i otoczenia jest szansa na nić porozumienia i współpracę? Dlaczego zrównoważona moda to odpowiedzialność wspólna: producenta, marki i konsumenta? Partnerem materiału jest LPP. W branży odzieżowej zachodzi wiele złożonych procesów, przez pryzmat których możemy zobaczyć całą gamę wyzwań stojących […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Kierunek odpowiedzialność

Wartość firmy można budować, łącząc cele biznesowe i społeczne. Udowadnia to PKN ORLEN, działając z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Wymaga to codziennej pracy oraz realizacji zadań społecznej odpowiedzialności biznesu we wszystkich obszarach funkcjonowania firmy. Partnerem materiału jest Orlen. PKN ORLEN znany jest z wielu akcji dobroczynnych i sponsoringowych. Ale nie ogranicza się tylko do nich. Koncern od lat edukuje oraz inspiruje […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!