Więcej w: Społeczna odpowiedzialność biznesu
Przywództwo

Przyszłość jest kobietą

Trwa druga edycja programu mentoringowego Związku Pracodawców Polska Miedź. Ponad połowa uczestników to kobiety. Beata Staszków, prezes zarządu związku, widzi w menedżerkach szczególną wolę rozwoju i chęć zdobywania nowych kompetencji. Stoi pani na czele Związku Pracodawców Polska Miedź, organizacji silnie związanej z branżą górniczą, biznesem postrzeganym jako męski, gdzie rolę kobiet mogą ograniczać trudne i niesprzyjające warunki pracy. Czy widzi […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Długofalowe budowanie relacji to nasza inwestycja w przyszłość

Strategia oparta na planowanych, długofalowych działaniach, a nie okazjonalnym wsparciu dla lokalnych społeczności zapewnia stabilność i lepszą współpracę z naszymi partnerami – wyjaśnia Izabella Rokicka, dyrektor komunikacji i Public Affairs CEMEX Europa i Polska. Partnerem materiału jest Cemex. Długofalowe budowanie relacji to nasza inwestycja w przyszłość „Budujemy lepszą przyszłość” – to wizja i cel CEMEX Polska, które postrzegamy w kontekście zarówno tworzenia wartości firmy, jak i budowania […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Nowe oblicze CSR w Polsce

Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko. Społeczna odpowiedzialność polskich firm i podejmowane przez nie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju mają coraz większy wpływ zarówno na ich sukces biznesowy, jak i wycenę. Dobrze pokazuje to choćby RESPECT Index, projekt Giełdy Papierów […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Pokonać trudności

Drogę na szczyt firmowej hierarchii utrudniają kobietom bariery wewnętrzne i zewnętrzne. To wyzwanie zarówno dla samych kobiet, jak i dla mężczyzn – uważa Magdalena Hajduk, prezes firmy Naturativ. Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć kobiety w dzisiejszej rzeczywistości biznesowej? Jak wykazało badanie przeprowadzone w tym roku przez Kantar Millward Brown dla Fundacji Liderek Biznesu, bariery utrudniające kobietom zajmowanie kluczowych stanowisk w firmach można […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Strategia odpowiedzialności w Nutricii Medycznej

Nutricia Medyczna rozpoczęła w ubiegłym roku wdrażanie nowej strategii odpowiedzialności na lata 2016–2018. Jednym z jej trzech filarów jest zapewnianie najlepszych warunków pracy i generowanie wartości dodanej dla społeczeństwa. Partnerem materiału jest Nutricia. Dzięki unikalnemu podejściu do prowadzenia biznesu: zasadom Best Care, postawom CODES (Creates, Opens, Drives, Empowers, Self aware), warunkom pracy oraz wachlarzowi działań z obszaru zaangażowania społecznego, między innymi […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Rynek aut w Arabii Saudyjskiej stanął na głowie – dzięki kobietom

CZY WIESZ, ŻE: Odkąd kobiety w Arabii Saudyjskiej mogą prowadzić auta na rynku samochodowym rozpoczęła się prawdziwa rewolucja. Kiedy w czerwcu 2018 roku w Arabii Saudyjskiej zmieniono prawo i umożliwiono kobietom prowadzenie samochodów, zapewne niewiele osób spodziewało się, że spowoduje to aż taką rewolucję na rynku samochodowym. Okazało się, że panie cenią sobie zupełnie inne modele i innych producentów aut. Najwięcej zyskał […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Człowiek w centrum

Przez dekady architekci i deweloperzy koncentrowali się na tworzeniu biurowców maksymalnie oszczędnych i z najbardziej efektywnie wykorzystaną przestrzenią. W swoich budynkach Skanska stawia krok naprzód i kreuje powierzchnie do pracy, w których priorytetem jest pracownik i jego potrzeby. Partnerem materiału jest Skanska. Uwaga deweloperów budujących biurowce najwyższej klasy A koncentrowała się dotychczas na maksymalnie efektywnym wykorzystaniu każdego metra kwadratowego oraz zabieganiu o spełnienie wyśrubowanych norm środowiskowych […]

27 kwietnia 2023
Agile

IKEA – ponad 50 tysięcy produktów dla uchodźców z Ukrainy 

IKEA przekazała już ponad 50 tysięcy produktów, które są realnym wsparciem dla ponad 36 tysięcy osób szukających schronienia w Polsce. Na czym polega pomoc? W pierwszych dniach wojny IKEA, wspólnie z partnerami, skupiła się na niesieniu pomocy rzeczowej. Przekazano łącznie ponad 50 tysięcy produktów, które są realnym wsparciem dla ponad 36 tysięcy osób szukających schronienia w Polsce. IKEA Foundation, organizacja charytatywna finansowana w całości […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jeśli marka – to tylko zrównoważona

W dzisiejszym otoczeniu biznesowym oczekiwania i potrzeby klientów się zmieniają. Trendy dotyczące zdrowia, zdrowego trybu życia oraz indywidualne potrzeby społeczne dotyczące zaangażowania i wspierania rozwiązywania problemów społecznych przekładają się na postrzeganie firm i decyzje konsumenckie. Aż 94% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że przedsiębiorstwa powinny wspierać rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych (tak samo uważa 87% millenialsów i 86% populacji ogółem), a 89% przedstawicieli tego pokolenia […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

CSR: sposób na długofalowe odróżnianie się

Strategia zrównoważonego rozwoju realizowana przez LafargeHolcim, światowego lidera w produkcji materiałów budowlanych, zakłada nie tylko działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, ale również wspieranie lokalnych społeczności. O tym, jak szukać efektywnych rozwiązań i budować lepszy świat, mówią przedstawiciele firmy. Partnerm materiału jest: CSR: sposób na długofalowe odróżnianie się W jaki sposób idea odpowiedzialnego biznesu została wdrożona do strategii firmy? Federico Tonetti: Społeczna odpowiedzialność […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!