Więcej w: Strategia rozwoju
Automatyzacja i robotyzacja

Jak skutecznie sprzedawać? Bierz przykład ze sprzedawców burgerów

Wymienić dwie firmy, które w ostatnich latach należą najbardziej innowacyjnych na świecie? McDonald’s i Burger King. To na ich działaniach mogą się uczyć sprzedaży przedsiębiorcy, którzy pracują w zupełnie innych obszarach gospodarki. Wypada zacząć od pytania, dlaczego w ogóle warto dokładniej przyjrzeć się temu, co w ostatnich latach wyprawiają dwie popularne sieci fast food? Odpowiedź – z perspektywy innowacyjności – jest dość […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Wąska specjalizacja to przeżytek?

Czy czasy, w których ukończenie renomowanej uczelni i zdobycie dyplomu MBA dawało dożywotnią przepustkę do grona luminarzy biznesu, skończyły się bezpowrotnie? Świat, w którym żyjemy, to nie tylko przyprawiające o zawrót głowy zmiany technologiczne – to także zacieranie się granic między krajami, kulturami, sektorami, pokoleniami czy nawet tak odmiennymi dziedzinami życia jak biznes, sztuka i sport. Czy nie warto – niezależnie […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Co napędza Apple po śmierci Jobsa?

Odważny wizjoner i charyzmatyczny lider – Steve Jobs uważany był przez wszystkich za żyjący symbol firmy Apple. Od jego śmierci minęło już jednak niemal osiem lat, a Apple bynajmniej nie zbankrutowało i nie pogrążyło się w kryzysie. Wręcz przeciwnie, pozycja firmy jest nawet lepsza niż za rządów jej założyciela. Dlaczego? Umarł król… Każdy, kto choć raz oglądał występ Steve’a Jobsa […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Marek Tarnowski: udziały prywatnych marek będą rosły

Zdecydowana większość firm produkujących dobra szybko zbywalne (FMCG – Fast Moving Consumer Goods) zmaga się z podobnymi dylematami jak Tom Rose. Wejście w tzw. prywatną markę (private label) daje z reguły zwiększoną, regularną sprzedaż. Z drugiej jednak strony stawia znak zapytania nad „sprawiedliwym” podziałem marży między właścicielem marki a producentem oraz perspektywami ich dalszej współpracy. Jednak dyrektor Rose Partyware ma teraz […]

27 kwietnia 2023
Rozwój nowych produktów

Dariusz Zbytniewski: za wiedzą właścicieli spółki należałoby przygotować plan jej rozwoju

Problem, czy koncentrować się na dotychczasowej działalności czy wejść w nowe obszary usług, nie wywołałby tak silnych kontrowersji w firmie, gdyby lepsza była w niej komunikacja, a proces opracowywania strategii spółki przebiegał w sposób bardziej usystematyzowany. TukanArt odniósł duży sukces, kreując reklamy. Jednak w przyszłości dalszy rozwój firmy może napotkać bariery – między innymi ze względu na bardzo silną koncentrację tzw. portfela […]

27 kwietnia 2023
Strategia rozwoju

Chcemy być numerem jeden

Grupa Kapitałowa Śnieżka zadebiutowała na warszawskiej GPW w 2003 roku. W ubiegłym roku Grupa osiągnęła jeden z najlepszych wyników sprzedaży w swojej historii. O tym, co zadecydowało o rozwoju firmy i w jaki sposób buduje ona wartość dla klientów, rozmawiamy z Piotrem Mikrutem, prezesem Grupy Śnieżka. Partnerem materiału jest: Chcemy być numerem jeden W 2003 roku cena emisyjna jednej akcji Śnieżki wynosiła 22 złote, a podczas pierwszego notowania osiągnęła […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Spotkamy się w Warszawie Centralnej czy Zachodniej? [Balma dla PKP]

Zaprojektowanie i kompleksowe wyposażenie biur spółki PKP SA to jeden z największych projektów tego typu prowadzony przez Salon Balma Warszawa. Inspiracją dla koncepcji wnętrz były charakterystyczne dla PKP elementy typograficzne oraz architektura dworców PKP z największych miast Polski. Balma zobowiązała się, że w ciągu 7 tygodni przekaże klientowi w pełni wyposażone 4 kondygnacje budynku West Station wraz z ponad 700 stanowiskami […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

LOTOS: jak podwoiliśmy wielkość firmy

Na przełomie XX i XXI wieku w otoczeniu biznesowym Rafinerii Gdańskiej (obecnie Grupy LOTOS) zachodziły ważne zmiany. Szybki rozwój polskiej gospodarki po zmianie systemu w 1989 roku sprawił, że dynamicznie rósł popyt na paliwa zarówno ze strony firm, jak i dysponujących coraz większą siłą nabywczą konsumentów. Planowana akcesja Polski do Unii Europejskiej powodowała konieczność zapewnienia w przyszłości podaży produktów naftowych o jakości […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Aleksander Doba: realizacja ambitnych zadań przynosi autentyczną satysfakcję

Mając ponad 60 lat, dwukrotnie samotnie przepłynął kajakiem Ocean Atlantycki – najpierw w najwęższym, potem w najszerszym miejscu. Za pokonanie 12 tysięcy kilometrów oceanu pomiędzy wybrzeżami Europy i Ameryki Północnej otrzymał tytuł Podróżnika Roku 2015 National Geographic. Jak wyjaśnia, dokonał tego, by ludzie nie bali się marzyć. Jego zdaniem, realizacja tylko naprawdę ambitnych zadań przynosi autentyczną satysfakcję. Rozmawiał Mateusz […]

27 kwietnia 2023
Kultura organizacyjna

Mechanizm innowacji się zaciął i co dalej?

Przez całe lata Artdom był najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwem w branży artykułów gospodarstwa domowego. Teraz jednak zaczynają go wyprzedzać nowe firmy, a co gorsza – dyrektor do spraw badań i rozwoju Artdomu w ogóle się tym nie przejmuje. Marcin Koryciński, dyrektor naczelny producenta wyrobów AGD, firmy Artdom, stał w firmowej kuchni i obserwował swoją poranną bułeczkę, powoli obracającą się w mikrofalówce. Jak bardzo to […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!