Więcej w: Strategia rozwoju
Rozwój nowych produktów

Budowanie wokół rdzenia

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Od B2B do B4B, czyli sposób na bardziej zrównoważony biznes

Jaka jest różnica między B2B a B4B? Być może brzmi to trywialnie, ale odkryliśmy, że zmiana postrzegania firmy z business-to-business (B2B, biznes‑do‑biznesu) na business-for-business (B4B, biznes‑dla‑biznesu) może przyczynić się do zwiększenia przychodów, poprawy retencji klientów i motywacji pracowników. W przypadku pewnego dostawcy obsługującego firmy z branży spożywczej identyfikacja jako B4B wytworzyła w pracownikach poczucie głębszego sensu działania i dała początek fali innowacyjności oraz kreatywności […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Cyfrowa transformacja finansów – jak technologia zmienia świat CFO?

Jeszcze jakiś czas temu dyrektorów finansowych porównywano do strażników, którzy czujnie strzegą firmowej kasy. Dzisiaj redukowanie ich wyłącznie do takiej roli nie ma pokrycia w rzeczywistości. Rosnące kompetencje specjalistów korespondują z coraz szerszym zakresem aktywności, w które są angażowani, pełniąc jedną z kluczowych ról w obszarze cyfrowej transformacji firm. Posłuchaj odcinka podcastu Techfullness – Istotny partner dla biznesu, czyli o finansach, które pomagają […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Aranżacja wnętrz – tak to robi Mindspace!

Mindspace to globalny operator butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który na nowo definiuje doświadczenie w miejscu pracy. Założycielom Mindspace od początku zależało na tym, aby stylowe i funkcjonalne wnętrza oraz spersonalizowany poziom usług sprzyjały silnemu poczuciu wspólnoty oraz pozytywnie wpływały na to, w jaki sposób ludzie pracują, uczą się i rozwijają. W efekcie takiego podejścia, dzisiaj każdy […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Podróż z przesiadkami na nowe rynki

Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni. Kluczem do sukcesu są autorskie rozwiązania technologiczne wypracowane na nowych rynkach. Podstawowym biznesem Grupy eSky jest pośrednictwo w sprzedaży biletów lotniczych w internecie. Obszar ten odpowiada obecnie za 90% przychodów naszej firmy. Przed trzema laty […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Chcemy być liderem polskiego rynku wierzytelności

W warunkach znacznej nieprzewidywalności rynkowej rośnie znaczenie umiejętnego zarządzania wierzytelnościami firmy. O tym, co przesądza o sukcesie w tej dziedzinie, opowiadają Konrad Kąkolewski i Paweł Trybuchowski z Grupy Kapitałowej GetBack. Partnerem materiału jest firma: Chcemy być liderem polskiego rynku wierzytelności Jaki był rok 2016 dla spółki? Konrad Kąkolewski: 2016 był kolejnym rokiem rozwoju Grupy Kapitałowej GetBack. Udało nam się osiągnąć najwyższe w historii Grupy skonsolidowane wyniki […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jakub Kogut: nowa oferta wartości jest bardziej rozbudowana

Na pierwszy rzut oka trudno mieć wątpliwości co do tego, że warto odstąpić od nowej strategii sprzedaży w firmie Taurus, polegającej wyłącznie na sprzedaży subskrypcji. Za powrotem do wcześniejszego modelu lub zawieszeniem obowiązującej strategii przemawiałaby choćby możliwość odzyskania klienta – firmy Rukbud – który wydawał się już stracony dla Taurusa. To zaś prowadziłoby do bardzo dużego jednorazowego […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Europejski Kongres Gospodarczy 2023 na horyzoncie – trwa rejestracja uczestników

Uznane autorytety, decyzyjni politycy, menedżerowie dużych firm, przedsiębiorcy, eksperci, naukowcy, młodzi aktywiści, ludzie mediów. Dwa miesiące dzielą nas od XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC – European Economic Congress), w tym roku zaplanowanego na 24–26 kwietnia. Rejestracja dla uczestników jest już otwarta. Trzy dni wypełnione dyskusjami na najbardziej aktualne tematy, którymi żyją Polska, Europa i świat. Od […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Ile powinien kosztować nowy produkt?

Wprowadzanie nowego produktu na rynek to długotrwały i skomplikowany proces. Jednym z istotnych jego elementów jest ustalenie ceny. Niestety często zdarza się, że wyzwanie to nie jest odpowiednio adresowane, a strategia monetyzacji jest rozważana dopiero wtedy, gdy produkt jest już gotowy do wprowadzenia na rynek. W trakcie rozwoju nowego produktu popełnianych jest wiele błędów związanych z wyceną, które później skutkują rozczarowującymi […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Tesla to najcenniejsza amerykańska marka motoryzacyjna

CZY WIESZ, ŻE: mimo prognoz sceptyków wartość giełdowa firmy Tesla cały czas rośnie i bije kolejne rekordy. Kilka dni temu wycena akcji Tesli niemal przekroczyła poziom 500 dolarów. Co to oznacza? Tylko w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni wartość spółki wzrosła o ponad 45%. W porównaniu do czerwca 2019 wartość Tesli wzrosła o niemal 300%. Spółka stopniowo zbliża się do wartości 100 mld dolarów i już […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!