Jak wybrać kierunek ekspansji
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Panuje kult innowacji. Tymczasem źle wprowadzane mogą być one pułapką dla firmy. Nieustająco poprawiając ofertę, firma rozbudza tylko oczekiwania klientów spodziewających się wciąż więcej za tę samą cenę. Tym bardziej że konkurencja robi to samo. O tym, jak uciec przed tą pułapką, Witold Jankowski, redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”, rozmawia z profesorem Richardem d’Avenim, jednym z największych światowych […]
Zmienne, nieprzewidywalne i niepewne środowisko jest dziś normą w globalnej gospodarce. W takim otoczeniu przedsiębiorcy muszą tworzyć plany rozwoju, układać strategie, prognozować przychody i zyski, inwestować oraz odnosić sukcesy. Czy są do tego przygotowani? Wyniki badania przeprowadzonego przez ICAN Research na zlecenie redakcji „Harvard Business Review Polska” pokazują, że wiele firm porusza się w tej mgle po omacku. Zarządzanie firmą w czasach, […]
Agata Zeman: W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysu Wizerunek przedsiębiorstwa jest dobrem budowanym przez lata, którego zachwianie może być dużo bardziej kosztowne niż straty wynikłe z działań operacyjnych. Dlatego w przypadku firmy Hoffer niezwykle istotne jest rozważne postępowanie w sytuacji kryzysowej, która wcześniej czy później może dosięgnąć tak naprawdę każdego. Punktem wyjścia w sytuacji, w której znalazła się polska spółka […]
Kiedy szukamy oszczędności w naszym biznesie, mało komu do głowy przychodzi to, że całkiem sporo można zaoszczędzić na druku. Według danych Gartnera pełna optymalizacja procesów drukowania w firmie pozwala przynieść oszczędności rzędu nawet 30 proc. Na początek warto przypomnieć starą prawdę, że koszt zakupu sprzętu to nie wszystko. Wiedzą to doskonale wszyscy ci, którzy kupili tanią drukarkę atramentową. […]
Sieć drogerii Rossmann od lat aktywnie stosuje standardy GS1, dotyczące identyfikowania towarów. Aby zintegrować proces zarządzania zasobami i usprawnić dostawy towarów, firma zdecydowała się wdrożyć etykiety logistyczne GS1 również u swoich dostawców. Partnerem materiału jest GS1 Polska. Proces optymalizacji działań logistycznych u dostawców sieci drogerii zakładał realizację dwóch celów: ograniczenie liczby błędów podczas wprowadzania danych logistycznych w czasie przyjęcia towaru i skrócenie […]
PZU zainicjował akcję skierowaną do obywateli Ukrainy, którzy przekraczają polską granicę, a nie mają obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego. Na czym polega pomoc? Ubezpieczyciel bierze na siebie koszt składki za 30‑dniowe polisy OC dla obywateli Ukrainy. Będą one dostępne u dyżurujących na przejściach granicznych agentów PZU oraz pod nr telefonu 22 505 15 63 (infolinia obsługiwana jest w języku polskim i ukraińskim). Dodatkowe […]
W Europie Środkowej przybywa technologicznych jednorożców. Wśród najwyżej wycenianych znalazły się również rodzime spółki, m.in. Allegro czy CD Projekt Red. Poziom inwestycji private equity w Europie Środkowej osiągnął wartość aż 2,8 mld dolarów, z czego 32% środków trafiło do Polski! Zespół BIQdata wraz z ekspertami Grupy MCI przygotował pierwszy w Polsce raport: „Digital Matters: Trendy 2020+”, w którym przeanalizowano firmy technologiczne w Europie […]
W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost oczekiwań wobec członków rad nadzorczych. Najbardziej pożądanymi kompetencjami są umiejętność całościowego spojrzenia na biznes oraz doświadczenie w budowaniu strategii długofalowej. Badanie przeprowadzone przez PwC wśród właścicieli i rad nadzorczych spółek giełdowych pokazało, że obie grupy coraz lepiej rozumieją zadania i rolę organu nadzorczego. Oczywiście rolą rady nadal pozostaje głównie nadzorowanie finansów oraz realizacja strategii […]
Codziennie setki ciężarówek wyruszają w trasę, aby nikomu nie zabrakło produktów niezbędnych do życia. Operatorzy logistyczni doskonale zdają sobie sprawę, że bez kierowców nie są w stanie prowadzić biznesu. Dlatego tak ważne jest dbanie o ich zdrowie i bezpieczeństwo. Te czynniki decydują o sile firmy, jej atrakcyjności jako partnera handlowego i pracodawcy. Z myślą o kierowcach Grupa Raben uruchomiła specjalną platformę edukacyjną „Nie […]