Więcej w: Strategia rozwoju
Agile

Stare i nowe pieniądze w bankowości prywatnej

Dzisiejsi klienci korzystający z usług bankowości prywatnej nie oczekują nadzwyczajnych zysków. Chcą, aby ich majątek – który gromadzili przed dwie, trzy dekady – za kilkanaście lat co najmniej utrzymał tę samą realną wartość co obecnie. Kilkuprocentowy wzrost byłby oczywiście mile widziany. O inwestowaniu z dyrektorem bankowości prywatnej mBanku Krzysztofem Bratosem rozmawia Weronika Podhorecka. Partnerem materiału jest mBank. Kim byli klienci […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

LEGO jest liderem nie tylko w sprzedaży klocków

CZY WIESZ, ŻE …w 2012 roku LEGO wpisano do Księgi rekordów Guinnessa jako największego na świecie producenta opon? W zestawieniu z 2014 roku firma LEGO podała, że jest odpowiedzialna za produkcję 650 mln opon. Chodzi oczywiście o niewielkie opony do pojazdów budowanych z klocków. Zresztą nie tylko w oponiarskim biznesie duńska firma jest absolutnym liderem. W 2015 roku „Forbes” uznał LEGO za najbardziej […]

26 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

6 typów liderów, których spotkasz w „Grze o Tron”

Z badań Daniela Golemana wynika, że najwybitniejsi liderzy nie ograniczają się do jednego stylu przywództwa. Zależnie od sytuacji, wchodzą w odpowiednią rolę, która w danym momencie da im najwięcej korzyści. Kto wie, może to jest właśnie najlepszy sposób, by wygrać rozgrywkę o żelazny tron? Sprawdź, który z 6 stylów przywództwa najbardziej pasuje do ciebie lub twojego szefa. Każdy lider ma swój […]

26 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Proekologiczna postawa firm

Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej ujmują ekologie w swoje strategie oraz planują działania na rzecz ochrony środowiska. Według najnowszego raportu „Green Generation. Wspólnie na rzecz Ziemi”, zrealizowanego przez Mobile Institute, zrobiło już tak 3 przebadanych firm. Warto przy tym podkreślić, że większość z nich (61%) deklaruje, że są to ich własne inicjatywy, a nie konsekwencje zmian prawnych. Wśród tych […]

26 kwietnia 2023
Innowacja

Skuteczna sprzedaż w trudnych czasach

W czasach dekoniunktury właściciele i zarządy firm szukają odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Jak generować przychody i utrzymywać sprzedaż? W większości przypadków do głowy przychodzą im jednak stare rozwiązania, czyli próbują handlować produktami i usługami na rynkach XXI wieku za pomocą technik wypracowanych w XIX wieku. Pomimo dynamicznych przeobrażeń w świecie i w samych firmach funkcja sprzedaży zmieniła się w znacznie mniejszym stopniu niż inne działania biznesowe. […]

26 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Firma nadmiernie elastyczna

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

26 kwietnia 2023
Inwestowanie w nieruchomości komercyjne

Nieruchomości komercyjne atrakcyjne inwestycyjnie

Inwestowanie w mieszkania to wciąż dobra forma lokaty dodatkowych środków, jednak dla osób dysponujących nieco większym kapitałem inwestycyjnym, oczekujących wyższych stóp zwrotu, dużo korzystniejsza jest inwestycja w nieruchomości komercyjne. Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród inwestorów indywidualnych. Wzrost w tym segmencie to rezultat niskich stóp procentowych, poszukiwania bezpiecznych lokat kapitału i możliwość wygenerowania wyższej rentowności niż […]

26 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Korzyści z prostoty

Współczesny klient jest bardziej wymagający, świadomy swoich potrzeb i sposobów ich realizacji. Wydaje się, że naprzeciw jego potrzebom wychodzą nowoczesne technologie, które determinują postęp, stając się synonimem innowacyjności przedsiębiorstwa. Często jednak najprostsze rozwiązania wystarczą, żeby klient docenił współpracę z firmą. Dla funkcjonującej od 25 lat na międzynarodowym rynku usług transportowych i logistycznych Grupy Kapitałowej OMEGA Pilzno kontakt z klientem to […]

26 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Biegłość transformacyjna

W dobie rewolucji cyfrowej zdolność do zarządzania zmianą jest jedną z fundamentalnych kompetencji biznesowych, przesądzającą o dalszym rozwoju przedsiębiorstw. Przekonały się o tym jakże boleśnie takie firmy, jak: Kodak, Nokia czy wiele linii lotniczych i koncernów motoryzacyjnych, które nie potrafiły dość szybko i skutecznie zareagować na zachodzące na rynku zmiany. Biegłość transformacyjna Na szczęście są też dobre przykłady, takie jak koncern General Electric, […]

26 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności?

Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności? Analizując przypadek Turbo Event, warto zadać sobie dwa kluczowe pytania: Czy w interesie agencji rzeczywiście leży wchodzenie w zupełnie nowe obszary, takie jak imprezy biegowe? I czy agencja dysponuje zasobami i posiada kompetencje, by zorganizować takie imprezy i obsłużyć dużych klientów, innych niż jej dotychczasowy główny sponsor? Istnieje wiele firm, które wyspecjalizowały się w jednym obszarze działalności […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!