Więcej w: Strategie rozwoju
Innowacja

Czy CEO osiągnęli punkt wrzenia?

Wydawałoby się, że krytyka pracowników jest reliktem przeszłości. Co zatem sprawiło, że ostatnio niektórzy CEO są bardziej bezpośredni w wyrażaniu swoich opinii na temat swoich pracowników? W dzisiejszych czasach szefowie są zachęcani do bycia sympatycznymi i wyrozumiałymi niczym Ted Lasso, a nie surowymi jak Don Draper. Ale w ciągu ostatnich kilku tygodni pojawiły się w przestrzeni publicznej nagrania, na których CEO kwestionują […]

2 stycznia 2024
Marketing i sprzedaż

Gofry królem polskiego eksportu

Chrupiące gofry to wizytówka nadmorskich kurortów i symbol wakacyjnego wypoczynku. Mimo że ich tegoroczna cena przyprawiła turystów o zawrót głowy, to obok zapachu świeżo upieczonego gofra nie można było przejść obojętnie. Nie tylko Polacy stracili głowę dla tego pachnącego wypieku. Okazuje się, że gofry i wafle należą do ważniejszych towarów polskiego eksportu wyrobów cukierniczych. Kiedy firmy borykają się ze […]

26 października 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Strategia jako przywództwo, czyli nowe ramy biznesowej nawigacji

Organizacje funkcjonują obecnie w środowisku, gdzie zdolność do adaptacji nie tylko niesie ze sobą liczne korzyści, ale staje się wręcz kluczowym czynnikiem sukcesu. Przedsiębiorstwa, które nie ewoluują w odpowiedzi na pojawiające się trendy i wyzwania, ponoszą ryzyko pozostania w tyle i stania się mało istotnymi graczami na rynku. Koncepcja „strategii jako przywództwa” zyskuje coraz większe uznanie i znaczenie. Przestała być postrzegana już […]

4 października 2023
E-commerce

V edycja E-commerce Trends Summit – relacja

E‑commerce to w ostatnich latach najszybciej rozwijający się segment handlu. Podczas V edycji E‑commerce Trends Summit eksperci odpowiedzieli na wiele pytań, między innymi: Jak utrzymywać, a nawet zwiększać rentowność e‑commerce i optymalizować koszty w obecnych realiach rynkowych? Jak wykorzystywać sztuczną inteligencję, by generować rekordową sprzedaż oraz skutecznie podbić zagraniczne rynki? Konsumenci oczekują wygody i doskonałego doświadczenia wspieranego nowymi technologiami. Firmy muszą nadążyć […]

4 października 2023
Ekspansja zagraniczna

Ekspansja zagraniczna w cieniu wojny, inflacji i recesji

Wojna za naszą wschodnią granicą nie zniechęciła zagranicznego biznesu do inwestowania w Polsce. Dane makro pokazują, że miniony rok był lepszy od pandemicznych lat 2020‑2021, a trend utrzymuje się także w tym roku. Tę pozytywną tendencję można dostrzec również w przeciwnym kierunku – w obszarze inwestycji polskich firm za granicą. Jednak na ich drodze wciąż stoją niepewność i geopolityka. Z jednej strony (zachodniej) […]

29 września 2023
Kultura organizacyjna

Jak zbudować trwale wygrywającą organizację?

Biznes powinien rozwijać strategie i modele biznesowe, które biorą pod uwagę długi horyzont, a nie jedynie natychmiastowe zyski. Wywiad z Wojciechem Szapielem, Prezesem Zarządu Inventity Foundation. Co to jest Growing Pains? „Bóle wzrostowe” (ang. Growing Pains) to efekty nieadekwatnego rozwoju organizacyjnego w stosunku do skali biznesu oraz jego złożoności. Stanowią one objaw tego, że rozwój firmy nie przebiega prawidłowo, a jednocześnie stanowią […]

29 września 2023
Innowacja

Jan Kastory: innowacyjne firmy umieją walczyć z wewnętrznymi ograniczeniami

Prezes Piotr Markowski ma przed sobą trudne zadanie. Podobnie jak wielu innych prezesów w ostatnim czasie usłyszał o innowacjach i transformacji cyfrowej. Wie, że musi sprawić, by firma była innowacyjna, bo w przeciwnym razie stanie się polskim Kodakiem. A on chce przecież, żeby się stała drugim Amazonem. W tym celu Piotr Markowski musi zmienić podejście do generowania innowacji i dać większą swobodę do […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Ewolucja od produktu do usługi

Współczesnej przestrzeni biurowej nie sposób porównywać z tą, z której korzystała większość białych kołnierzyków jeszcze dekadę temu. W planowaniu biura coraz większą rolę odgrywa nauka, a model wynajmu siedziby firmy przechodzi znaczną ewolucję. Partnerem materiału jest HB Reavis. Jeszcze do niedawna świat nieruchomości biurowych funkcjonował według dość konserwatywnych reguł. Potrzeby firm były proste – zmieścić jak najwięcej pracowników na jak najmniejszej […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Start-upy, czyli w jaki sposób firmy izraelskie poradziły sobie z kryzysem gospodarczym

Nie zrozumiemy dobrze natury obecnego kryzysu, jeśli skoncentrujemy się tylko i wyłącznie na działaniach podejmowanych przez największe i najsilniejsze państwa czy firmy. Dysponują one środkami i wypracowanymi przez lata rozwiązaniami, które pozwalają im przetrwać trudne chwile. Istnieją jednak państwa i organizacje, które muszą się zmierzyć z sytuacją, gdy kryzys gospodarczy stanowi element codzienności. Takim krajem jest Izrael. Od powstania w 1948 roku […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Co szef MŚP powinien wiedzieć o projektowaniu skutecznych ofert w czasach wysokiej zmienności?

Bieżący rok powitał nas wyjątkowo zmiennymi warunkami: inflacją, rewizją prognoz gospodarczych oraz „czarnym łabędziem”, czyli koronawirusem. Jak w warunkach, kiedy musimy bardzo elastycznie reagować na to, co dzieje się na rynku, skutecznie projektować oferty, które będą odnosić sukces w tak zmiennych okolicznościach? Artykuł zacznę od przestrogi. Jak pokazują niektóre analizy, aż 80% nowych produktów ponosi porażkę. To naprawdę […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!