Więcej w: Zarządzanie kryzysowe
Firma i otoczenie

Pod presją polityków, klientów i pracowników

Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe powodują, że sektor TSL działa w coraz trudniejszych warunkach. Pod presją rosnących oczekiwań klientów branża stara się szybko i zwinnie reagować na zachodzące zmiany, co wymaga nieustannej obserwacji otoczenia i wdrażania coraz to nowych rozwiązań. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard […]

27 kwietnia 2023
Przywództwo

Ryszard Wojtkowski: zarządzanie zmianami wymaga subtelności i zdecydowania

Fuzja czy przejęcie mają szanse powodzenia tylko wtedy, kiedy wiadomo, kto rządzi i do czego zmierza.W okresie niepewności zarządzanie przedsiębiorstwem staje się prawdziwą sztuką, wymagającą zdecydowania i silnego przywództwa. Łęcki zachowuje się tak, jakby uczestniczył w grze towarzyskiej, a nie w meczu o wysoką stawkę. Zapomniał o tym, że fuzja czy przejęcie mają szanse powodzenia tylko wtedy, kiedy wiadomo, kto rządzi i do czego […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

W czasach kryzysu najlepiej sprawdzają się liderzy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej

Jak pokazują najnowsze badania, odpowiednie zarządzanie emocjami przez lidera organizacji może być ważniejsze od innych jego kompetencji, takich jak na przykład poziom inteligencji poznawczej (IQ) – zwłaszcza w kontekście możliwości osiągnięcia sukcesu. Inteligencja emocjonalna (ang. emotional quotient; EQ) to wrodzona lub nabywana umiejętność rozumienia, używania i zarządzania emocjami. Naukowcy z Indiana University Kelley School of Business dowodzą, że jest ona […]

27 kwietnia 2023
Realizacja strategii

Przedsiębiorcy nie nadążają z wdrożeniem nowego prawa

Od dawna duża zmienność otoczenia prawnego jest uważana za poważną barierę w rozwoju gospodarczym naszego kraju. Od wejścia Polski do Unii Europejskiej, czyli od 2004 roku, uchwala się 20,6 tysiąca stron ustaw i rozporządzeń rocznie. To ponad trzykrotnie więcej niż w pierwszych 15 latach transformacji ustrojowej (1989‑2003), wówczas średnio w roku uchwalano 6,2 tysiąca stron nowych przepisów. W szczytowym momencie, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Peter Schwartz: Czarne łabędzie i czarne słonie

Peter Schwartz jest uznanym na całym świecie futurystą oraz strategiem biznesu specjalizującym się w planowaniu metodą scenariuszową. Zapytaliśmy go o to, jak stosować jego metodę w praktyce i jakie zakłada możliwe scenariusze na przyszłość z koronawirusem. Filip Szumowski, redaktor „ICAN Management Review”: Jak pańska firma przygotowuje się na rzeczy, których nie da się przewidzieć? Peter Schwartz: Nasz sposób przygotowywania się na takie […]

27 kwietnia 2023
Strategie rozwoju

Prezes odchodzi. Co teraz?

Odejście CEO i płynne przekazanie sterów w inne ręce będzie łatwiejsze dzięki przeprowadzeniu całego procesu w trzech etapach. Nieoczekiwanym pokłosiem pandemii COVID‑19 jest to, że <a href=>coraz większa liczba CEO decyduje się na rezygnację ze stanowiska. Powody są różne – od wypalenia zawodowego po potrzebę dokonania życiowego bilansu. Inni zaś kończą pracę w firmie, zgodnie z ustalonymi wcześniej warunkami kontraktu lub […]

27 kwietnia 2023
Agile

Karolina Lis-Sosnowska: Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla długofalowego sukcesu

Karolina Lis-Sosnowska: Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla długofalowego sukcesu Punktem wyjścia dla stworzenia nowej jakości w firmie Hoffer, a przede wszystkim do zażegnania powstałego kryzysu, są działania w obszarze odpowiedzialności i konsekwencji dla dotychczasowego zarządu polskiej spółki. Zgłoszenie sprawy do sądu oraz wyjaśnienie nieprawidłowości jest kluczowe dla dalszego funkcjonowania firmy. To moment, w którym organizacja powinna „wyczyścić” sytuację i budować wiarygodność […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Uber, Lime i kryzys. Dlaczego firmy oferujące przewozy i hulajnogi miejskie mają problem?

Najkrótsza historia start‑upu: pomysł, rozwój, sukces (czasem gigantyczny), kryzys. Dlaczego kryzys? Czy da się go uniknąć? Jak tego dokonać? Albo konkretniej: dlaczego hulajnogi miejskie i usługi łączenia przewoźników z klientami powiązane są ostatnio z tak wieloma problemami? Dwie historie, jeden wniosek W tym artykule posłużymy się dwoma historiami nowoczesnych firm, które osiągnęły w ostatnim czasie ogromną popularność. Pierwsza dotyczy start‑upu, który […]

27 kwietnia 2023
Komunikacja w kryzysie

Komunikacja lidera w czasie pandemii. Jak nie stracić reputacji?

Pojawienie się Covid‑19 sprawiło, że liderzy muszą każdego dnia podejmować trudne decyzje związane z ochroną pracowników, a jednocześnie – jak nigdy wcześniej – dbać o biznes. Na to, czy w tych niepewnych czasach nie utracisz reputacji, wpłyną nie tylko twoje decyzje, ale też sposób, w jaki je przedstawisz. „Welcome to my home” – tak brzmiało pierwsze zdanie wypowiedziane przez prezesa amerykańskiej […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Czy ryzyko można ujarzmić?

Wiele przedsiębiorstw, nawet tych bardzo dobrze zarządzanych, staje nieoczekiwanie w obliczu trudnych, kryzysowych sytuacji. Katastrofa ekologiczna w Zatoce Meksykańskiej, która dotknęła firmę BP, pokazuje dobitnie, że pojedyncze negatywne wydarzenia mogą spowodować zagrożenie dla istnienia ogromnego międzynarodowego koncernu. Mimo że od lat tego rodzaju katastrofy są przedmiotem badań, a ich wyniki są publicznie dostępne, organizacje zaskakująco słabo radzą sobie […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!