Więcej w: Zarządzanie kryzysowe
Łańcuchy dostaw i logistyka

Jak kruche są globalne łańcuchy dostaw? Kolejny przykład mieliśmy kilka dni temu

Kontenerowiec Ever Given zablokował Kanał Sueski – jedną z kluczowych tras transportu morskiego na świecie. Od 23 marca setki statków tkwiły więc „w korku”. W efekcie kolejny raz w ostatnich miesiącach doszło do przerwania globalnych łańcuchów dostaw i związanych z tym strat światowej gospodarki. Takie sytuacje, które mają globalny wpływ na rzeczywistość biznesową, a co za tym idzie – życie milionów ludzi, określa się […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Europejski Kongres Gospodarczy solidarny z Ukrainą

Najnowszej, 14. edycji EEC, będzie przyświecała misja wsparcia dla Ukrainy. W związku z tym zmienia się zakres tematyczny wydarzenia, tak aby odpowiadał na aktualne wyzwania Europy. Organizatorzy zachęcają środowisko biznesowe do zaangażowania się w tworzenie agendy kongresu i propozycji rozwiązań mających pomóc Ukraińcom. Europejski Kongres Gospodarczy nie pozostaje obojętny na los Ukrainy. W odpowiedzi na dramatyczną sytuację najnowsza edycja EEC skupi […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Badania wskazują, że recesja może pomóc rozwijać się gospodarce 

Ostatnie lata były trudne dla firm działających w ramach tzw. gospodarki kreatywnej). Najpierw żniwo zebrał krach finansowy, który rozpoczął się w 2007 roku, a globalna pandemia w 2020 roku sprawiła, że wiele firm zamknęło swoje podwoje na stałe. Teraz sektor stoi w obliczu kolejnego kryzysu: potencjalnej globalnej recesji. Co ma zrobić lider? Obecny klimat ekonomiczny – po obu stronach Atlantyku – […]

27 kwietnia 2023
Agile

Monika Wittchen: Działania rywali wymagają natychmiastowej reakcji

Doświadczenia Wittchen pokazują, że wprowadzenie nowej i tańszej marki wymaga dużo pracy i nakładów, a efekty biznesowe przychodzą z dużym opóźnieniem. Dlatego menedżerowie firmy R.Marcobi powinni w pierwszej kolejności dostosować się do zachowań rynku, przeprowadzając umiejętne obniżki cen wybranego asortymentu, oraz uruchomić program lojalnościowy, który zacieśni związki klientów z marką. Monika Wittchen: Działania rywali wymagają natychmiastowej reakcji Wychodzenie z założenia, że miłośnicy marki są […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Dr Marta Sendrowicz: warto pozyskać niezależnego doradcę

Dr Marta Sendrowicz: warto pozyskać niezależnego doradcęDr Marta Sendrowicz Zdarzenia opisane w studium przypadku nie są aż tak bardzo obce niektórym przedsiębiorcom. Podchodząc do sytuacji ITquest od strony praktycznej, warto przyjrzeć się trzem kwestiom. Po pierwsze, należytej staranności doradcy prawnego w procesie due diligence, który najwyraźniej przeoczył zbadanie zgodności działania podmiotu przejmowanego (Integrora) z prawem konkurencji. Po wtóre, otwartości spółki […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Konsument w czasach pandemii

Przedsiębiorstwa na całym świecie boleśnie odczuwają skutki kryzysu wywołanego przez pandemię COVID‑19. W przetrwaniu trudnych czasów firmom może pomóc wiedza o nawykach oraz zmianach w zachowaniach i preferencjach konsumentów w czasach zarazy. Jak ludzie reagują na tę niespodziewaną groźną sytuację? Co to oznacza dla biznesu? Brytyjska organizacja badawcza GlobalWebIndex 16–20 marca przeprowadziła badania konsumentów z 13 krajów: Australii, Brazylii, Chin, Francji, Niemiec, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Kiedy przyjdzie wiosna, czyli czy polska gospodarka przetrwa walkę z epidemią?

W badaniu Deloitte CFO Survey 2020, przeprowadzonym pod koniec 2019 roku, czyli jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS‑Co2‑V, 75% dyrektorów finansowych spodziewało się spowolnienia gospodarczego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Nikt jednak nie mógł przewidzieć aż tak silnych perturbacji. Kryzys gospodarczy, który dotyka obecnie światowe gospodarki, trudno porównać z jakimkolwiek wcześniejszym. Nie sposób też mówić o jednoznacznych prognozach wyjścia z niego, […]

27 kwietnia 2023
Komunikacja i doświadczenia

Fokus na komunikację

Kolejna edycja rankingu prezesów spółek giełdowych przynosi kilka ciekawych spostrzeżeń szczególnie w obszarze komunikacji, będącej jedną ze składowych rankingu. Dysponując coraz lepszą bazą porównawczą, która pozwala zestawić wyniki rankingu z trzech ostatnich lat, można zauważyć zależność między koniunkturą a skłonnością do komunikowania się z rynkiem. W naturalny sposób gorsze wyniki spółek, poniżej oczekiwanego konsensusu rynkowego, powodują niechęć do rozmowy z rynkiem i brak […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu

Jeszcze kilka lat temu zestawienie ze sobą słów „empatia” i „marketing” mogłoby wydać się kontrowersyjnym pomysłem. Jednak ostatnie czasy naznaczone pandemią, wojną, kryzysem ekonomicznym, sprawiły, że marki muszą odnaleźć się na nowo w tej rzeczywistości. I to właśnie empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne. W przeprowadzonym trzy lata temu badaniu […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Jakie podjąć kroki przed podpisaniem umowy z nowym kontrahentem?

Planujesz nawiązanie współpracy z nowym kontrahentem? Aby ochronić swój portfel, dobrą reputację i płynność finansową, przed zawarciem umowy z nowym klientem koniecznie sprawdź jego wiarygodność. W artykule podpowiemy, jak to zrobić. Odpowiedzialność za własny biznes przejawia się nie tylko w terminowym regulowaniu zobowiązań, traktowaniu pracowników i klientów z szacunkiem, ale także w przemyślanym doborze partnerów biznesowych. Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko towarzyszące nawiązaniu współpracy z nowym […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!