Więcej w: Zarządzanie zmianą
Design thinking

Design thinking: jak projektować doświadczenia pracownika

Na czym polega design thinking? Jak wykorzystać myślenie projektowe w budowaniu nowoczesnych i angażujących organizacji? Czy metoda ta może stać się jednym z kluczowych i najbardziej efektywnych narzędzi dla firmy, czy jest to raczej „sezonowa moda”? Design thinking to sposób na twórcze, innowacyjne i kreatywne rozwiązywanie problemów. To zorientowany na ludzi, oparty na prototypach proces innowacji. Korzenie myślenia projektowego sięgają lat […]

27 kwietnia 2023
Przywództwo

Wojciech Sachanowicz: Jaką decyzję powinien podjąć dyrektor Krajewski?

Podobna sytuacja bardzo często zdarza się na wyższych szczeblach zarządzania. Jest też całkowicie naturalna. Młody dyrektor szybko pnie się po szczeblach kariery i zaczyna skupiać na sobie uwagę mediów oraz – zapewne – innych firm na rynku. To właśnie w ten sposób rodzą się liderzy w organizacjach, są to najczęściej osoby w wieku Aleksandra Krajewskiego. Natomiast prezes Brylski jest człowiekiem, […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

PRACA ZDALNA I HYBRYDOWA – konferencja ICAN Management Review – RELACJA

Zapraszamy na relację z konferencji ICAN Institute poświęconej pracy zdalnej i hybrydowej. Podczas wydarzenia organizowanego przez ICAN Institute i ICAN Management Review dowiemy się jak płynnie przejść z pracy zdalnej do pracy hybrydowej. Gościem specjalnym konferencji jest Sandeep Mehra Dyrektor generalny w Webex Devices, Cisco Systems. Partnerami wydarzenia są CISCO, T‑Systems oraz Salesforce. Sesja Q&A Aneta Tobakos 15:15‑15:35 How Salesforce is Engaging […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jacek Opala: trudno zyskać zaangażowanego pracownika

W firmach prowadzących wysokiej jakości produkcję, jak choćby tych z sektora motoryzacyjnego, istnieje konieczność systematycznej poprawy jakości produkowanych przez nie wyrobów z jednoczesnym naciskiem na minimalizację kosztów wytwarzania. Taka potrzeba to spore wyzwanie, ale jej spełnienie stanowi warunek dla utrzymania się danej firmy na rynku. Własnymi siłami bardzo trudno jest prowadzić optymalizację i stawać się coraz tańszym dla klienta przy […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Nowy wymiar zarządzania zasobami firmy

Jeszcze kilka lat temu firma NuAir Polska do zarządzania całością zasobów przedsiębiorstwa używała oprogramowania z lat 90’. Zmiana właściciela oraz oczekiwania zewnętrznych partnerów firmy sprawiły, że konieczne stało się unowocześnienie tego systemu. O tym, jakie korzyści przyniosła firmie implementacja oprogramowania Sage X3 firmy Sage rozmawiają z nami Paweł Stankiewicz, główny księgowy w firmie NuAir Polska Spółka z o.o. oraz Piotr Ciski […]

27 kwietnia 2023
Strategia rozwoju

Najwyższy czas, by przygotować miejsca pracy na upały

W nadchodzącym tygodniu temperatury w niektórych częściach Polski mogą sięgnąć nawet 39°C. To nie pierwszy, ale też nie ostatni tydzień tego lata, kiedy towarzyszyć będą nam uciążliwe zjawiska pogodowe powodujące zmęczenie, problemy z koncentracją, a niekiedy problemy zdrowotne. Co w obliczu fali upałów oznacza obowiązek pracodawców do zapewnienia odpowiednich warunków pracy oraz jak zadbać o dobre samopoczucie, kiedy termometry wskazują kolejne rekordy? W wyniku […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Te trzy historie zabierz na rozmowę kwalifikacyjną

Podczas rozmowy z potencjalnym pracodawcą nie ma chyba nic bardziej stresującego niż pytanie, po którym odczuwamy pustkę w głowie. I to tak wielką, że ugięłyby się pod nami kolana, gdyby nie to, że właśnie siedzimy na krześle… Dlatego warto poznać trzy pytania, które najczęściej zaskakują kandydatów i przygotować na nie zgrabne odpowiedzi w formacie elevator pitch – przyjaznym zarówno dla […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Michał Nitka: Spotkanie na szczycie powinno skutkować działaniem

Na udany szczyt składają się: sumienne przygotowania, angażujące treści, skuteczna komunikacja i przede wszystkim przełożenie słów na czyny. Dobrze przeprowadzony szczyt przywódczy angażuje uczestników zarówno na etapie prac nad przedstawianymi treściami, jak i w trakcie obrad, a także po spotkaniu – w procesie komunikowania ustaleń poszczególnym obszarom organizacji. Jest jednocześnie jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w przypadku ważnych i przełomowych zmian w firmie. W dużej organizacji międzynarodowej, […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

W czasach kryzysu najlepiej sprawdzają się liderzy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej

Jak pokazują najnowsze badania, odpowiednie zarządzanie emocjami przez lidera organizacji może być ważniejsze od innych jego kompetencji, takich jak na przykład poziom inteligencji poznawczej (IQ) – zwłaszcza w kontekście możliwości osiągnięcia sukcesu. Inteligencja emocjonalna (ang. emotional quotient; EQ) to wrodzona lub nabywana umiejętność rozumienia, używania i zarządzania emocjami. Naukowcy z Indiana University Kelley School of Business dowodzą, że jest ona […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Czas zastąpić atlas nawigacją

Recenzja książki Chrisa Outrama „STRAKTYKA. Jak w cyfrowych czasach strategia połączyła się z taktyką”. Przez ostanie lata opiniotwórczy przedstawiciele świata biznesu gloryfikowali podejście strategiczne, oparte w swojej istocie na planowaniu długoterminowym. Piętnowali przy tym podejście krótkoterminowe, jako źródło wszelkiego zła. Esencją tego zła był short termism, symbolizujący dążenie do osiągania jak najlepszych wyników kwartalnych, kosztem myślenia o długofalowej przyszłości firmy. A wszystko […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!