Więcej w: Zrównoważony rozwój
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Strategia ESG – kompas dla firmy pozwalający utrzymać kierunek na zrównoważony rozwój

Z roku na rok zrównoważony rozwój odgrywa w biznesie coraz istotniejszą rolę. To niepodważalny fakt. Zielone finansowania, oczekiwania inwestorów i klientów czy czający się za rogiem obowiązek raportowania zgodnie z CSRD nie pozostawiają wyboru nawet najbardziej zagorzałym przeciwnikom zielonych zmian. Jak wdrażać je w przedsiębiorstwach, aby miały sens i przynosiły oczekiwane rezultaty? Co powinno być pierwszym krokiem każdej firmy? Swoimi doświadczeniami […]

24 października 2023
Ekspansja zagraniczna

W pogoni za liderami elektromobilności

Po roku od wejścia w życie ustawy o elektromobilności Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, największa organizacja branżowa związana z rynkiem e‑mobility w Polsce, analizuje, na jakim etapie znajduje się polski sektor zeroemisyjnego transportu i jakie są perspektywy jego rozwoju. Partnerem materiału jest PSPA. W zależności od rodzaju i wysokości wprowadzonych instrumentów wsparcia w 2025 r. po polskich drogach może poruszać się od 63 do 300 tys. […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Pandemia zmieniła megatrendy w rozwoju sztucznej inteligencji

W nowej publikacji 2 Megatrends Dominate the Gartner Hype Cycle for Artificial Intelligence, analitycy podkreślają, że COVID‑19 nie zatrzymał rozwoju AI, ale uwypuklił dwa nowe trendy. Według sondażu Gartnera w czasie globalnego kryzysu 47% inwestycji w sztuczną inteligencję (AI) pozostało na niezmienionym poziomie, a 30% nawet przyśpieszyło. To ewenement jeśli spojrzymy na gigantyczne spadki w innych branżach i obszarach. Powodem takich decyzji może […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Bartosz Łopiński: Przyszłość należy do energetyki odnawialnej

Nowe technologie leżą u podstaw moich doświadczeń zawodowych, dlatego spróbuję przez ten pryzmat ocenić wybór strategii firmy Lasota & Co i doradzić jej prezesowi, co powinien zrobić przed podjęciem decyzji. Steve Jobs powiedział kiedyś, że należy iść tam, gdzie krążek leci, a nie tam, gdzie jest. Prezes powinien myśleć długofalowo, co ogranicza jego strategiczne wybory. Globalnym trendem w energetyce jest […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń

Działalność społeczna polegająca na promowaniu prawidłowego żywienia najmłodszych w trosce o ich zdrowie jest wpisana w misję Fundacji NUTRICIA i ma wymiar ogólnokrajowy. O roli działań popularyzujących ideę 1000 pierwszych dni życia, już od poczęcia, wśród polskiego społeczeństwa i ich długofalowych efektach mówi kierownik fundacji, Małgorzata Chmielecka. Partnerem materiału jest Fundacja NUTRICIA. Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń NUTRICIA realizuje misję społeczną na wiele sposobów, m.in. […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Praktyczne podejście do odpowiedzialności

Firmy globalne powinny być świadome swojego wpływu na otoczenie i podejmować działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnej społeczności. Inicjatywy przedsiębiorstw są najbardziej skuteczne wtedy, gdy są przemyślane i zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Ustalając działania z obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości wspólnej, warto przeanalizować globalne wyzwania dotyczące branży, w której się działa i zadania, które firma może […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Energia słoneczna Plus. Kto skorzysta na słonecznych dniach?

W czasie, gdy globalne ocieplenie przyśpiesza, inwestycje w energię słoneczną zyskują na znaczeniu Polska zmaga się z niezwykle wysoką temperaturą. Padają kolejne rekordy ciepła i ilości słonecznych dni. Więcej słońca może przynieść też pozytywną zmianę w sektorze energetycznym – inwestycja w energię słoneczną staje się coraz bardziej opłacalna. Zmiany klimatyczne napędzają także naukowców. Badacze szukają nowych rozwiązań w sektorze solarnym. Innowacje w połączeniu z odpowiednim […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Szefem CSR powinien być prezes

Korzystne trendy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu zmieniają oblicze CSR‑u. Coraz większego znaczenia nabiera zwłaszcza koncepcja tworzenia wartości wspólnej. Przedstawiciele firm zaproszeni do debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska” rozmawiają o tym, w jaki sposób ta koncepcja realizowana jest na gruncie polskim i jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną. Joanna Socha: Pomimo trendów świadczących o wzroście popularności CSR‑u w Polsce […]

27 kwietnia 2023
Społeczna odpowiedzialność biznesu

Dla ludzi i planety

Firma LPP ogłosiła niedawno nową strategię zrównoważonego rozwoju „For People For Our Planet”, która zakłada, że do 2025 roku organizacja zredukuje swój ślad węglowy o przynajmniej 15% w porównaniu ze stanem obecnym. O założeniach programu i głównych wyzwaniach z nim związanych opowiada Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP. Rozmawia Joanna Socha. Dlaczego w nowej strategii „For People for Our Planet” firma […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

To już najwyższy czas, by zadbać o strategię ESG twojej firmy

Na czym polega przejście od CSR do ESG? Jakie zmiany prawne czekają nas w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu? Jak Polska plasuje się na tle świata pod względem raportowania pozafinansowego? Na te i inne pytania w podcaście „O biznesie” odpowiada Liliana Anam, założycielka firmy CSRinfo. Rozmawia Maria Korcz. W unijnym planie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku ogromną – jeśli nie kluczową rolę […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!