Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?

26 kwietnia 2023 5 min czytania

Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży.

93% polskich klientów informacje o produktach kosmetycznych znajduje w wyszukiwarkach internetowych. Polacy poszukują zarówno konkretnych marek, jak i fraz dotyczących upiększania wyglądu. Popularne w sieci polskie marki kosmetyków, takie jak Neonail czy Semilac, wyszukiwane są ponad 100 tysięcy razy miesięcznie. Istotne jest także pozycjonowanie się w wyszukiwarce i walka o top 10 oraz top 3 – jak zawsze, im wyżej się znajdziemy na pierwszej stronie wyszukiwania Google, tym większa szansa, że klient odwiedzi sklep i dokona zakupu.

Indeks górny Polscy producenci kosmetyków walczący o jak największą widoczność ich produktów w wyszukiwarce Google. Źródło: K2 Precise Indeks górny koniec

Załóż firmowego bloga

Zaskakujące jest natomiast to, że wciąż jedynie 60% sklepów z branży beauty prowadzi swoje blogi. To duże przeoczenie i niewykorzystany potencjał – w ten sposób stosunkowo łatwo można zwiększyć widoczność marki/sklepu i dotrzeć do klientów, a także w ciekawy sposób poprowadzić kampanię marketingową, łącząc różne formy reklamy. Spośród wszystkich przebadanych sklepów, tylko 11 wykorzystuje blogi do linkowania wewnętrznego, a zaledwie 6 prezentuje reklamy własnych produktów w postaci boxów reklamowych w artykułach.

OBEJRZYJ TAKŻE » » »

(E)commerce przyszłości – dlaczego warto zaprzyjaźnić się z robotem? 

, Witold B. Jankowski PL

Jak połączyć sprzedaż online ze sprzedażą offline? Jak dać klientowi więcej za mniej? W jaki sposób z powodzeniem wykorzystywać możliwości transformacji cyfrowej w sprzedaży? W końcu jaką strategię przyjąć, gdy e-commerce przeobraża się w commerce? Dowiedz się, co zrobić, aby nadal osiągać sukcesy w biznesie. 

Influencer marketing

Jednym z nowych narzędzi, które zyskuje popularność, a jednocześnie dobrze sprawdza się w branży beauty, jest influencer marketing. Już 20% polskich marek korzysta z internetowych celebrytów, promując w ten sposób swoje produkty. Dobrze przygotowana kampania w mediach społecznościowych, połączona z atrakcyjnymi ofertami, może być skutecznym narzędziem do zaprezentowania klientowi nowych kosmetyków.

Trzy czwarte polskich marek reklamuje się natomiast w mediach społecznościowych. Najpopularniejszą formą są reklamy dynamiczne, bazujące na katalogu produktów, oraz reklamy statyczne. Z formy wideo w mediach społecznościowych korzysta co trzeci producent.

Indeks górny Źródło: K2 Precise Indeks górny koniec

Polscy klienci korzystają z zakupów na Allegro i Amazonie

Produkty prawie wszystkich przebadanych marek można też znaleźć na platformie Allegro, choć w większości sprzedażą zajmują się dystrybutorzy – oficjalny sklep marki w tym serwisie wykorzystuje jedynie 35% badanych. Jeszcze mniej, bo jedynie co piąty producent prowadzi oficjalny sklep w serwisie Amazonu.

Poza wystawianiem w serwisach sprzedażowych produktów bazowych, producenci powinni też rozważyć oferowanie kosmetyków w różnych wariantach – różniących się np. pojemnością – a także sprzedawania swoich produktów w zestawach, które są bardziej atrakcyjne dla internautów niż pojedyncze egzemplarze.

Poczta elektroniczna nadal drogą do sukcesu

E‑mail ciągle pozostaje narzędziem, które sprawdza się w e‑commerce. Dzięki zbudowaniu odpowiedniej bazie klientów i dobrze prowadzonemu newsletterowi można w łatwy sposób uruchomić kampanię reklamową. I choć większość polskich marek ma swój newsletter, jednak nie wszyscy wykorzystują to narzędzie z odpowiednią częstotliwością. Za pomocą poczty elektronicznej warto też przypomnieć o sobie klientowi, który porzucił koszyk w trakcie procesu zakupowego, np. oferując rabat na produkty, które go zainteresowały, ale z jakiegoś powodu zdecydował się zrezygnować z zakupu.

Wielokanałowość do poprawy

Jak wynika z badania, wielu polskich producentów nie korzysta z Google Ads, czego powodem mogą być błędy przy wdrażaniu sprzedaży wielokanałowej w przedsiębiorstwie. Zwiększenie sprzedaży można zatem osiągnąć, dopracowując integrację kanałów sprzedaży w taki sposób, aby narzędzia online i offline się dopełniały. Dzięki temu można też poprawić user experience, a co za tym idzie, liczbę sprzedanych produktów.

Indeks górny Źródło: Wnioski pochodzą z raportu agencji K2 Precise „E‑commerce polskich producentów kosmetyków – Marzec 2021”, bazującego na danych z serwisów Senuto.com, ahrefs.com, SimilarWeb, Kantar, Google Analytics, Facebook Ads Library, Helium 10 oraz własnych narzędzi analitycznych. Dokonana analiza dotyczy okresu od stycznia 2020 do stycznia 2021. Indeks górny koniec

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

E-commerce w B2B: jak zmniejszyć koszty i zwiększyć zyski? 

, Marcin Rutkowski PL

Gdy zapytamy o sprzedaż internetową w B2B, najczęściej opisuje się sprzedaż tych samych produktów, ale… w ilości hurtowej i najlepiej na paletach.

Gotowość na e-commerce 

, Piotr Kwiatkowski PL

Jak w rekordowo krótkim czasie stworzyć platformę e-commerce, wyznaczyć kierunek rozwoju firmy, budować jej markę w sieci i poza nią?

E-commerce w czasach koronawirusa 

Magdalena Krasoń-Wałęsiak PL

Pandemia zmieniła zachowania zakupowe klientów na całym świecie.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj