Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 92
Analityka i Business Intelligence
Chat GPT pokazał firmom mnóstwo nowych możliwości, które w wielu przypadkach zepchnęły na daleki plan kwestie bezpieczeństwa związane ze stosowaniem w pracy sztucznej inteligencji. Niestety, w czasach gdy cyberbezpieczeństwo powinno być najważniejsze, narzędzia sztucznej inteligencji dodatkowo skomplikowały i tak już złożone środowisko infrastruktury IT, z którego codziennie skorzystamy podczas pracy. Na domiar złego generatywna sztuczna inteligencja i duże modele językowe tak […]
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays […]
Nowe technologie, rozwiązania chmurowe i sztuczna Inteligencja na dobre wkroczyły do branży PR. Mnogość rozwiązań i możliwości niektórych fascynuje, innych przytłacza. Czy AI może wyręczyć, a następnie zastąpić specjalistów ds. kadr i płac? Jakie rozwiązania wybrać dla firmy, aby wspomóc jej harmonijny rozwój? Czy lepiej wybrać gotowe rozwiązanie, czy może skrojone na miarę? I w końcu – jak je wdrażać, aby […]
W poprzednim artykule z cyklu „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej” omówiłam znaczenie budżetowania jako kluczowego narzędzia strategicznego planowania w firmach, różne podejścia do budżetowania oraz jego funkcje w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa. W kolejnej części, kontynuując temat budżetowania, przedstawię, jak zabrać się do budżetowania, jakie są jego etapy oraz jaką rolę pełni kontrola wykonania budżetu i analizy odchyleń. „Nic nie jest szczególnie trudne do […]
Transparentność i odpowiedzialność korporacyjna nabierają nowego znaczenia, a przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem adaptacji do nowych warunków raportowania zrównoważonego rozwoju. Ta zmiana jest podyktowana nie tylko rosnącymi oczekiwaniami społecznymi i naciskiem ze strony inwestorów, ale przede wszystkim wprowadzeniem nowych regulacji. Dyrektywa w sprawie sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju (Corporate Sustainability Reporting Directive; CSRD), Europejskie Standardy Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainability Reporting Standards; ESRS), Rozporządzenie w sprawie […]
Od czasu pojawienia się ChatuGPT w listopadzie 2022 dyskusja o sztucznej inteligencji i jej możliwościach zagościła w publicznym dyskursie na dobre. Eksperci z przeróżnych dziedzin wskazują potencjalne szanse i zagrożenia. Technologiczni giganci prezentują nowe, ulepszone rozwiązania, najczęściej oparte o duże modele językowe. Świat biznesu bacznie przygląda się możliwościom i szuka najbardziej obiecujących przypadków użycia AI. Czy w obszarze bankowości transakcyjnej i w pracy skarbników można liczyć […]
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów. Jako profesorka nadzwyczajna w Harvard Business School i współzałożycielka Customer Intelligence Lab w tamtejszym Digital Data Design Institute Ayelet Israel koncentruje się na tym, w jaki sposób dane i technologia mogą wpływać […]
Znani inwestorzy i przedsiębiorcy nie kryją swoich obaw związanych z rozwojem AI. Warren Buffett porównuje ją do broni jądrowej, a Elon Musk sądzi, że sztuczna inteligencja wyprzedzi tę ludzką już w przyszłym roku. Ale czy powinniśmy im wierzyć? Podczas corocznego spotkania akcjonariuszy Berkshire Hathaway w Omaha w stanie Nebraska Warren Buffett wygłosił przemówienie, w którym odniósł się do tematu sztucznej inteligencji, porównując wzrost […]
W tym odcinku podcastu „Me, Myself, and AI” Jackie Rocca, wiceprezeska ds. produktu w firmie Slack, opisuje, jak jej zespół podchodzi do projektowania nowych produktów w przestrzeni generatywnej sztucznej inteligencji, oraz przedstawia pewne prognozy na przyszłość. Jako liderka produktu Jackie nieustannie słyszała od użytkowników, że stoją przed wspólnym wyzwaniem: nadążanie za tempem informacji i ustalanie, na czym skupić swoją uwagę […]
David Kiron i Elizabeth Altman omawiają wpływ sztucznej inteligencji na pracę, siłę roboczą i ekosystem siły roboczej w Twojej organizacji. Dzisiejsi liderzy muszą mierzyć się z dużymi oczekiwaniami dotyczącymi wpływu sztucznej inteligencji na siłę roboczą i jeszcze większym szumem medialnym. Czy sztuczna inteligencja zautomatyzuje ogromną liczbę stanowisk pracy? W jaki sposób firmy korzystają ze sztucznej inteligencji, aby znajdować nowe talenty, a pracownikom nowe […]