Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Badania znajomości marki wykorzystują do pracy różne narzędzia

26 kwietnia 2023 4 min czytania

Badania znajomości marki mogą zostać przeprowadzone na kilka sposobów, które docelowo wieńczy taki sam efekt. Należy jednak pamiętać, że badania znajomości marki przekazujemy specjalistom, ponieważ tylko i wyłącznie oni są w stanie poprawnie przeprowadzić analizy i przedstawić efekty oraz propozycje zmian wynikające z przeprowadzonych badań.

Metody, które usprawniają pracę

W dobie internetu wiele działań opiera się na narzędziach online, które wspierają pracę człowieka. W przypadku badania marki takie narzędzia wspomagają przede wszystkim firmę, która przyjęła zlecenie na określenie znajomości danej marki.

Jak już wcześniej wspomniano – metod jest kilka, przez co różne narzędzia i sposoby są wykorzystywane do pracy nad badaniem znajomości marki.

  • Metoda CAWI – czyli ankiety internetowe, które pokochali respondenci oraz ankieterzy. Kanał internetowy w Polsce pozwolił na dotarcie do praktycznie każdej grupy docelowej, a dzięki temu, że możemy skonstruować prostą i czytelną ankietę, nad którą respondent nie będzie musiał się męczyć, jest to jak gwiazdka z nieba, którą warto złapać. Lubimy prostotę i sprawne wykonywanie zadań, zatem metoda CAWI jest dla większości strzałem w dziesiątkę. Od strony zleceniodawcy to jeszcze bardziej praktyczne rozwiązanie, ponieważ nie ponosi on kosztów drukowania ankiet papierowych bądź opłacania godzin dla ankieterów, dociera za to do większej liczby osób oraz ma możliwość elastycznych zmian w ankiecie. Metoda CAWI stanowi tym samym doskonałą opcję, gdy badanie czasem potrzebuje modyfikacji lub kosmetycznej korekty.

  • Metoda CATI – czyli ankiety telefoniczne, które cieszą się mniejszym zainteresowanie. Niestety w Polsce jesteśmy zniechęceni do takich ankiet poprzez nękanie nas telefonami od różnych firm i instytucji. Aczkolwiek sama metoda CATI jest idealna, gdy badania znajomości rynku wymagają rozszerzonych pytań i  udziału ankietera. Metoda CATI polega na połączeniu ankiety online z telefoniczną, czyli ankieter, dzwoniąc do respondenta, zadaje mu pytania, a odpowiedzi zaznacza w ankiecie, dzięki czemu całe badanie trwa o wiele krócej.

  • Metoda PAPI – polega na przeprowadzeniu ankiety papierowej przez ankietera bezpośrednio z respondentem.

  • Wywiady w formie wideo IDI bądź FGI – czyli wideoankieta z jednym respondentem bądź grupowa z osobami z grupy docelowej.

Cel jest jeden – marka, którą znają i kochają wszyscy

Budowanie wizerunku marki ma jeden cel – mianowicie dąży się do tego, aby marka była rozpoznawalna i „kupiona” przez potencjalnych kupców. Nie od dziś wiadomo, że klient, stojąc przed wyborem między znaną marką a nieznaną, wybierze tę, którą zna, tę, która dobrze się kojarzy, nawet jeśli zna ją tylko ze słyszenia.

„W obecnych czasach bardzo ważne jest to, że istniejesz w internecie. Tam drzemie siła napędowa do budowania wizerunku, do szukania klientów i podtrzymywania uwagi. Priorytetem jest to, aby swój wizerunek w internecie budować autentycznie i budować go tak, aby zawsze wywierać wrażenie na potencjalnym odbiorcy. Oznacza to, że musimy przeprowadzić badanie tak, aby marka jak najlepiej potrafiła wpasować się do oczekiwań swojej grupy docelowej” – mówi ekspert firmy Biostat®, dyrektor ds. badań – dr Monika Jaremków. Dlatego tak ważne są badania znajomości marki, które pomagają wyróżnić aspekty, dzięki którym klienci o marce pamiętają i wybierają ją w pierwszej kolejności.

Oferta budowana przez specjalistów

Badania znajomości marki można przeprowadzić samodzielnie, ale najczęściej zlecane są one agencjom badawczym, które specjalizują się w tego typu działaniach na rynku oraz posiadają niezbędne narzędzia i wiedzę do tego.

Jakie aspekty weryfikuje się podczas badania? Między innymi:

  • skojarzenia klientów z marką,

  • identyfikacja z marką na tle konkurencji,

  • miejsca, z których czerpią interesujące ich informacje na temat marki,

Badania znajomości marki zawsze będą nieodłącznym elementem strategii, jeśli firma pragnie się rozwijać. Wyniki badań dają nie tylko informacje na temat wiedzy klientów, ale dostarczają również danych pozwalających na pozyskanie przewagi nad konkurencyjnymi markami.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!