Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

„Zielona” centrala Grupy Crédit Agricole w Polsce

26 kwietnia 2023 7 min czytania

W grudniu 2019 roku Grupa EFL przeniosła się do nowego biura. Główna siedziba wszystkich spółek Grupy Crédit Agricole w Polsce znajduje się teraz w nowym, ekologicznym kompleksie Business Garden w centrum Wrocławia.

BUSINESS GARDEN to „zielony” budynek klasy A z certyfikatem LEED Platinum. Zastosowane proekologiczne rozwiązania pozwalają ograniczać wpływ spółek naszej Grupy na środowisko naturalne. Podczas budowy i wyposażania kompleksu zastosowane zostały najnowsze rozwiązania przyjazne środowisku oraz ekologiczne materiały budowlane. Energooszczędne oświetlenie LED, urządzenia do wentylacji i regulacji temperatury z wysokowydajnym wymiennikiem ciepła, inteligentne elewacje i automatyczne rolety zewnętrzne, regulujące wpływ warunków pogodowych na zużycie energii – to tylko wybrane rozwiązania, które w znaczny sposób przyczyniają się ograniczania zużycia prądu.

PARTNEREM MATERIAŁU JEST EFL Grupa Crédit Agricole

W konsekwencji przeniesienia siedziby wszystkich spółek Grupy Crédit Agricole z kilku wcześniejszych lokalizacji do wspólnego nowego biura udało się nam zmniejszyć emisję CO2 o 15%.

W nowej siedzibie pracownicy mają do dyspozycji infrastrukturę dla ponad 100 rowerzystów oraz wygodny dostęp do środków transportu publicznego (dworzec kolejowy, przystanki tramwajowe i autobusowe). Kampus Business Garden otacza ogród, który jest idealnym miejscem do spacerów i aktywnego wypoczynku. Znajdują się w nim m.in. boisko do koszykówki, siatkówki i badmintona, a także ławki i leżaki. Są też restauracja, kawiarnia i paczkomat InPost.

Przyjazne miejsce pracy

Nowa siedziba to nowe, przyjazne środowisko pracy, dostosowane do potrzeb i oczekiwań naszych pracowników. Motywem przewodnim przy aranżacji naszego budynku były Wyprawy Odkrywców. Każde piętro w naszym biurze ma unikalny projekt aranżacji wnętrza, nawiązujący do motywu głównego.

Dla wygody osób użytkujących budynek zastosowany został system orientacji przestrzennej, tzw. wayfinding, który umożliwia identyfikację i organizację naszego biura. Wayfinding pomaga łatwiej odnaleźć miejsce, którego szukamy w biurowej przestrzeni. Na poszczególnych piętrach, przy windach, zostały umieszczone mapy. Ich zadaniem jest ułatwić odnalezienie się na piętrze, odnalezienie konkretnych przestrzeni, pomieszczeń, stref pracy. Mapy zawierają: numerację pomieszczeń, nazwy sal spotkań, piktogramy, legendę, nazwy motywów przewodnich.

Ostateczny projekt aranżacji biur poprzedzony był ponad rocznymi przygotowaniami, w które zaangażowani byli zarówno zespół projektowy, zewnętrzna firma, jak również nasi pracownicy, którzy uczestniczyli na każdym kluczowym etapie powstawania nowej przestrzeni. Zebrane informacje z badania ankietowego oraz interaktywnych warsztatów badających potrzeby i preferencje w zakresie aranżacji nowego miejsca pracy, wywiady i konsultacje z pracownikami wyższego szczebla Grupy EFL, a także ekspertyza i doświadczenie firmy In Design, posłużyły do zaprojektowania wspólnego biura.

Istotą projektu było, aby Business Garden było miejscem pracy, do którego z przyjemnością się przychodzi, w którym każdy pracownik czuje się komfortowo i w którym wreszcie może znaleźć miejsce na krótki relaks, gdy przytłoczy go nawał pracy.

Moje biuro zamiast moje biurko

Celem, który nam przyświecał, było opracowanie takiej przestrzeni, w której nasi pracownicy mogą kreatywnie podchodzić do wykonywanych obowiązków. Z badań przeprowadzonych wśród pracowników wyniknęło, że przeciętnie wykorzystujemy biurko trochę ponad połowę naszego dziennego czasu pracy. W związku z tym nie ma potrzeby, aby każdy miał swoje biurko, jeśli przez połowę czasu stoi ono puste. Wdrożyliśmy ideę ABW (Activity Based Working), która oznacza brak stałego miejsca pracy.

W naszym biurze miejscem pracy jest nie tylko biurko, ale wiele innych przestrzeni przeznaczonych do konkretnych czynności. Biuro ma za zadanie wspierać nas we wszystkich zadaniach, tj.: praca w skupieniu, brainstorming, rozmowy telefoniczne, spotkania zaplanowane, spotkania ad hoc czy poufne rozmowy. Stąd w nowej przestrzeni znalazło się wiele rodzajów pomieszczeń – sale do pracy w skupieniu, biurka otoczone warstwą wygłuszającą hałas, małe sale spotkań (dla maks. 3 osób), duże sale konferencyjne, sale szkoleniowe, miejsca do pracy projektowej, budki telefoniczne.

Telefony stacjonarne zastąpiliśmy telefonami komórkowymi i komunikatorami internetowymi. Wszyscy pracownicy zostali wyposażeni w służbowe laptopy. Jednocześnie każde biurko oraz miejsca do pracy w skupieniu zostały wyposażone w monitor oraz stację dokującą, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo pracy, a także umożliwić pracownikom większą mobilność. Wyposażenie sal spotkań w sprzęt do wideokonferencji, bezprzewodowe łączenie z ekranami LCD czy nowoczesny system rezerwacji sal także podnoszą efektywność naszej pracy. Dostęp do świeżego powietrza (co drugie okno w biurze jest uchylne), zieleń w biurze oraz zastosowanie elementów wystroju wnętrza pochłaniających dźwięki to również rozwiązania, które wpływają na komfort pracy naszych pracowników.

Zobacz główny raport poświęcony tematyce biurowej »

Biuro, do którego chce się wracać 

Tomasz Kulas PL

Z powrotem do biur jest jak z medalem. Z jednej strony większość menedżerów widzi uzasadnioną potrzebę przywrócenia tradycyjnego, stacjonarnego modelu pracy. Ale jest też druga: pracownicy zdążyli już przyzwyczaić się do pracy zdalnej i po okresie spowolnienia znów notuje się wzrost wydajności tej formy wypełniania obowiązków służbowych. Czy te tendencje da się pogodzić?

W przerwach od pracy nasi pracownicy mogą korzystać z różnych przestrzeni relaksu i rozrywki. Pokoje relaksu (chillout rooms) wyposażyliśmy w wygodne meble sprzyjające wyciszeniu, mamy także naproom, czyli pokój drzemek. Natomiast nasze pokoje rozrywki (game rooms) są wyposażone w tradycyjne gry planszowe, jak również w sprzęt VR, który umożliwia przeniesienie się na chwilę do świata wirtualnej rzeczywistości. W ramach działań przygotowujących pracowników do zmiany siedziby, a także zmiany stylu i sposobu pracy, który się z tym wiązał, przygotowaliśmy przemyślany i złożony z wielu aktywności plan change managementowy, który był realizowany przez 18 miesięcy poprzedzających przeprowadzkę Grupy EFL do nowego biura.

W ramach działań, które miały wspomóc pracowników w przejściu przez zmianę, znalazły się: badanie preferencji, grupy focusowe, testowanie nowych rozwiązań i sposobów pracy jeszcze w starej siedzibie, szkolenia z nowych technologii oraz z wypracowanych wspólnie dobrych praktyk korzystania z funkcjonalności i przestrzeni w biurze. Powołaliśmy także przewodników po nowym biurze, którzy byli łącznikami pomiędzy zespołem projektowym i poszczególnymi obszarami biznesowymi i mieli za zadanie pomóc w efektywnym przeprowadzeniu pracowników przez zmianę. Przygotowaliśmy także specjalny elektroniczny Biurowy niezbędnik informacyjny, w którym zawarliśmy wszystkie praktyczne informacje dotyczące naszego biura, a także nowego stylu i zasad pracy.

Natomiast tuż po zmianie siedziby wykorzystaliśmy gamifikację, aby wesprzeć i utrwalić implementację nowych nawyków wśród pracowników. Dziś, z perspektywy czasu, mogę śmiało powiedzieć, że cele, które sobie postawiliśmy, projektując nowe biuro w duchu Human Centric, czyli zwiększenie kreatywności pracowników, usprawnienie komunikacji, wzmocnienie zaangażowania pracowników, zostały zrealizowane w 100%.

Przeczytaj inne materiały tworzące raport o tematyce biurowej »

Elastyczna przestrzeń sprzyjająca zaangażowaniu 

Elastyczne powierzchnie biurowe pojawiły się w Polsce jeszcze przed pandemią, ale to właśnie ostatnie kilkanaście miesięcy dobitnie udowodniło, że jest to rozwiązanie sprawdzające się w każdych, nawet najbardziej niepewnych czasach. To formuła biura gotowego na każde wyzwania, jakie przyniesie najbliższa i dalsza przyszłość.

Jak oświetlenie wpływa na wellbeing w biurze? 

Przepis na biuro idealne jest prostszy, niż się wydaje. Wystarczy wziąć pod lupę podstawowe ludzkie potrzeby. Innymi słowy, inspiracji najlepiej szukać w naturze.

Biuro dbające o dobrostan 

Marta Zawadzka PL

Troska o zaangażowanie i dobrostan pracowników zaczyna się w momencie, w którym wybierasz siedzibę twojej firmy.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!