Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Dariusz Stolarczyk: kluczem do sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowi

26 kwietnia 2023 5 min czytania
Dariusz Stolarczyk: kluczem do sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowiDariusz Stolarczyk: kluczem do sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowi

Sytuacja, w jakiej znalazła się firma OS Card, jest trudna, ponieważ jako operator kart płatniczych konkuruje na rynku produktami, które są bardzo rozwinięte. Znając rynek kart płatniczych i korzystając z takich usług, nie mam wątpliwości, że terminale płatnicze są urządzeniami zaawansowanymi technicznie i laikowi trudno jest szybko ocenić różnice jakości pomiędzy firmą „B” a firmą „A”. Mimo to menedżerowie OS Card mogą podjąć kilka kroków, dzięki którym możliwe będzie lepsze pozycjonowanie się wśród konkurentów.

Gdybym był na miejscu prezesa, starałbym się pomimo trudności utrzymać dużych klientów detalicznych. Skupiłbym się jednak przede wszystkim na klientach wysokomarżowych, przyzwyczajonych do wysokiej jakości. Aby utrzymać zarówno klientów z pierwszej, jak i drugiej grupy, zastosowałbym kilka rozwiązań. Pierwsze to zaproponowanie dużym klientom detalicznym niższych cen, pod warunkiem podpisania wieloletniego kontraktu. Chodzi o to, aby klienci ci nie mogli łatwo odstąpić od umowy z OS Card. Utrudni to jednocześnie działanie handlowcom z firmy konkurencyjnej, którzy nie będą mogli negocjować lepszych warunków z partnerem, z którym OS Card już ma podpisaną kilkuletnią umowę. Warto również zastanowić się nad zaproponowaniem dużym klientom detalicznym dodatkowych usług, które byłyby bardzo istotne z perspektywy obietnicy ich marek, np. możliwość uruchomienia usługi finansowej lub programu lojalnościowego, realizowanego za pomocą terminali. Chodzi o to, aby klient przy rozważaniu zmiany operatora kart płatniczych zastanowił się, czy taka decyzja nie wpłynie negatywnie na wartość dla konsumentów.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Rywalizować ceną czy oddać klientów 

| , Damian Zapłata PL, Grzegorz Łapiński PL

Firma OS Card stanęła przed wyborem między konkurencją cenową a utratą dużych klientów z nadzieją na utrzymanie przynajmniej części nisz rynkowych. 

Po zdefiniowaniu dwóch grup klientów – detalicznych i „premium” – oraz opracowaniu dwóch różnych usług zastanowiłbym się nad stworzeniem nazwy marketingowej, która wyróżniałaby te produkty. Chodzi o to, aby klienci „premium” nie pomyśleli, że płacą wyższą kwotę za usługę, którą ktoś inny otrzymuje taniej. Usługę wyższej jakości można np. zdefiniować jako „superpremium”, natomiast klientom detalicznym można zaoferować usługę „superszybko”. W segmencie klientów niszowych starałbym się zdefiniować usługi „szyte na miarę” – dowiedziałbym się, jakie elementy są dla nich szczególnie ważne. Wówczas mógłbym eksponować marketingowo np. możliwość płatności za pomocą urządzeń mobilnych albo szybkość transakcji.

Aby utrzymać klientów detalicznych, można zaproponować im niższe ceny pod warunkiem podpisania wieloletniego kontraktu. Chodzi o to, aby nie mogli łatwo odstąpić od umowy.

W przypadku klientów detalicznych konkurowanie cenowe jest, niestety, powszechne, ale przy kontrakcie wieloletnim i oferowaniu dodatkowych usług (takich, które są ważne dla konsumenta) można zdobyć przewagę nad konkurencją. Na dwie grupy podzieliłbym również handlowców – zupełnie inaczej powinni definiować ofertę OS Card sprzedawcy współpracujący z sieciami, tych będzie mniej, a inaczej ci pracujący z klientami „premium”. W związku z tym można sobie pozwolić także na inny system wynagradzania tych pracowników.

Firma RUCH SA musiała zmierzyć się z wyzwaniem podobnym do OS Card, definiując swoją ofertę „Paczki w RUCHU”, która polega na wygodnym i szybkim dostarczaniu przesyłek kurierskich. Na rynku jest wielu konkurentów oferujących podobne usługi, a nam zależało na wyróżnieniu się właśnie jakością. W usługach kluczem do osiągnięcia sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowi, szczególnie jeżeli chodzi o jakość. W przypadku naszej firmy długo zastanawialiśmy się nad tym, jaką obietnicę złożyć klientowi, jeżeli chodzi na przykład o liczbę dni potrzebnych do dostarczenia przesyłki. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na gwarancję terminu dostawy. Zależało nam na utrzymaniu balansu miedzy kosztami, jakością a ceną. Chcieliśmy, aby niezależnie od tego, czy jest burza, śnieg, deszcz – paczka w ciągu dwóch dni dotarła do kiosku. Najważniejsze jest dotrzymanie obietnicy, bo można się umówić z klientem na zaawansowany model, ale gdy się nie dotrzyma obietnicy, ten na pewno straci zaufanie do usługodawcy.

Przeczytaj pozostałe komentarze: »

Wiktor Namysł: nie można działać gwałtownie 

| , Wiktor Namysł PL

Firma OS Card, która dotychczas miała uprzywilejowaną pozycję na rynku, musi zmierzyć się z konkurencją lepiej dostrzegającą i różnicującą potrzeby klientów. 

Jacek Leonkiewicz: należy wyróżnić się jakością 

| , Jacek Leonkiewicz PL

Rywalizacja kosztowa to absolutna ostateczność i powinno decydować się na takie rozwiązanie tylko wówczas, gdy inne zawiodą.

Agnieszka Surmacka: konkurencja jest naturalna 

| , Agnieszka Surmacka PL

Konkurencja jest naturalną cechą rynków i najczęściej pozytywnie na nie wpływa. Problem pojawia się wtedy, kiedy zaczyna przypominać wyniszczającą wojnę, w której głównym orężem staje się cena. 

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj