Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Jakie media społecznościowe wybrać do promocji marki?

26 kwietnia 2023 6 min czytania

W Polsce z mediów społecznościowych korzysta prawie 26 milionów użytkowników – niemal 70% wszystkich mieszkańców kraju. Najpopularniejszym medium społecznościowym w naszym kraju jest YouTube, który odwiedza 93% internautów. Warto jednak spojrzeć szerzej na to, gdzie czas spędzają Polacy w sieci – i wykorzystać tę wiedzę do <a href=>promocji marki.

Liczba użytkowników mediów społecznościowych tylko w zeszłym roku zwiększyła się w Polsce o ponad 10%, co oznacza dodatkowe 2,5 miliona potencjalnych klientów, do których można dotrzeć tą drogą. Pytanie nie brzmi zatem, czy warto wykorzystywać media społecznościowe do promocji swojej marki czy oferty firmy, ale – w jaki sposób robić to najskuteczniej?

Indeks górny Grupy potencjalnych klientów, do których najłatwiej trafić poprzez media społecznościowe, to osoby w wieku od 18 do 44 lat. Raczej kobiety niż mężczyźni, choć różnice nie są znaczące. Źródło: Digital 2021 Indeks górny koniec

W XXI wieku w polskim internecie króluje wideo – to z YouTube’a

YouTube jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce – w 2020 roku docierał do 26,9 miliona odbiorców. Platforma stała się alternatywą dla telewizji, a powstające kanały o przeróżnej tematyce stanowią dobre źródło dotarcia do potencjalnych klientów, zwłaszcza w przypadku oferty skierowanej do szerokiego odbiorcy.

Indeks górny Popularność mediów społecznościowych w Polsce. Źródło: Digital 2021 Indeks górny koniec

Można też zaobserwować, że wiele firm bierze tę popularność pod uwagę, nie tylko wykupując reklamy w tym medium, ale również tworząc własne treści wideo, przygotowując własne, firmowe kanały YouTube, a także często decydując się na współpracę z interesującymi twórcami – influencerami czy wręcz celebrytami.

Platforma reklamowa Facebooka

W zeszłym roku z Facebooka korzystało w Polsce niemal 90% internautów w wieku od 16 do 64 roku życia – nic dziwnego, że chętnie pojawiają się tam także firmy. O ile jednak serwis Zuckerberga może się pochwalić ogromnymi zasięgami, o tyle trzeba powiedzieć sobie jasno – jest to platforma z powoli starzejącą się grupą odbiorców, która ma coraz większy problem z dotarciem do młodzieży.

Indeks górny 18 milionów – do takiej liczby odbiorców można teoretycznie dotrzeć, reklamując się na Facebooku. Według deklaracji… samego Facebooka. Źródło: Digital 2021 Indeks górny koniec

Warto jednak pamiętać, że na ekosystem reklamowy Facebooka składa się także skierowany do młodszego odbiorcy i popularny wśród influencerów <a href=>Instagram oraz komunikator Messenger.

Chcesz dotrzeć do profesjonalistów – poszukaj ich na Twitterze i LinkedInie

Przekrój wiekowy i społeczny użytkowników najpopularniejszych w Polsce portali społecznościowych, czyli Facebooka i YouTube’a, jest bardzo szeroki. Inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku mediów społecznościowych takich jak LinkedIn czy Twitter, za pośrednictwem których mamy szansę dotrzeć do użytkowników reprezentujących konkretne grupy społeczne.

Indeks górny Średnia wieku na Twitterze jest wyraźnie wyższa niż w przypadku Facebooka – ponad połowę użytkowników stanowią osoby powyżej 35 roku życia. Twitter zapewnia dotarcie jedynie do 1,3 miliona polskich internautów. Źródło: Digital 2021 Indeks górny koniec

LinkedIn to platforma networkingowa szczególnie popularna wśród profesjonalistów. To dobre źródło do pozyskiwania ciekawych talentów, dlatego aktywnie korzystają z niej agencje HR. Z kolei Twitter to miejsce, w którym najchętniej dyskutują politycy i dziennikarze, choć oczywiście nie tylko. To dobre miejsce na prowadzenie (pół)oficjalnych działań przedstawiających nowe decyzje czy działania podejmowane przez firmę.

Młodzi chętniej korzystają z platform takich jak TikTok i Snapchat

Marki, które chcą dotrzeć do młodszych odbiorców, powinny postawić na zyskujące na popularności wśród pokolenia Z mobilne serwisy społecznościowe. SnapchatTikTok stawiają przede wszystkim na obraz i nagrania wideo, dlatego te platformy nadają się do prowadzenia aktywnej komunikacji z fanami marki i prowadzenia relacji z wydarzeń.

Indeks górny Niemal 60% użytkowników Snapchata to kobiety. Źródło: Digital 2021 Indeks górny koniec

Jak pokazują statystyki, z TikToka w Polsce korzystają głównie młode dziewczyny poniżej 18 roku życia. Snapchat trafia do nieco starszych roczników – około 62% użytkowników to osoby w wieku 18‑24 lat.

Indeks górny Źródło: Dane pochodzą z najnowszego badania „Digital 2021” opracowanego przez We Are Social i Hootsuite, a także z raportu „Polskie media społecznościowe w pigułce” Newspoint. Indeks górny koniec

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Dobra nazwa dla firmy. Na czym polega siła „kobiecych” marek? 

, , Tomasz Kulas PL, Kamil Nowak PL

Firmy zajmujące w ciągu ostatnich dwudziestu lat najwyższe pozycje na liście Global Top Brands mają częściej nazwy kojarzące się kobieco, w przeciwieństwie do „męskich” marek, które zwykle zajmują niższe pozycje. Przypadek? Nie sądzimy, a zresztą potwierdzają to najnowsze badania.

Jak wykorzystać narzędzia online do budowania marki osobistej? 

| , Aleksandra Ślifirska PL

Budowanie marki osobistej w czasach kryzysu wymaga konsekwentnych i przemyślanych działań tam, gdzie przebywa grupa twoich interesariuszy. Warto zacząć od uporządkowania profilu na LinkedInie.

Jak media społecznościowe mogą współgrać z narzędziami Net Promoter? 

| , Jacek Poświata PL

Przeszukuj swoje dane społecznościowe, wyłuskując największych promotorów, i reaguj.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!