Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Najpierw klient! Co musi się zmienić w sprzedaży?

26 kwietnia 2023 5 min czytania

Cyfrowa transformacja wywołuje głębokie zmiany w sposobie zachowania i kupowania klientów. Jak na nie reagować? Jak dostosowywać sprzedaż do nowych warunków? Czas na konkretne podpowiedzi!

W ciągu dwóch minut, które poświęcisz na przeczytanie tego artykułu, ludzie na całym świecie wyślą 300 milionów e‑maili, obejrzą 15 milionów filmów na YouTubie i wprowadzą 8 milionów zapytań do wyszukiwarki. Klienci przeprowadzą 6 milionów transakcji, a wszyscy wyślą 10 milionów emotikonek. Świat porusza się w tempie internetu i robi to coraz szybciej. Donal Daly w książce „Harvard Business Review Polska” pisze, jak w takich warunkach sprzedawać, dostarczając wartość klientom i nie wypaść z ich łask.

Cyfrowa transformacja jest tutaj opisana nie tylko przez pryzmat nowych technologii, ale także – a nawet i przede wszystkim – przez pryzmat ludzi. Autor rzuca nowe światło na budowanie efektywnego systemu sprzedażowego adekwatnego do zwyczajów cyfrowych tubylców – klientów, którzy o wiele szybciej niż większość firm przyswoili nowe technologie. Korzystają z nich nieustannie, przez co zmieniły się ich zwyczaje nabywcze, a także oczekiwania wobec sprzedawców. Zmiany te są widoczne zarówno w B2B, jak i B2C. Jak się do nich zaadaptować?

Dostosuj sprzedaż do nowych zwyczajów kupujących »

Najpierw trzeba zrozumieć sytuację przeciążonych informacyjnie klientów. Zdaniem Daly’ego paradoksalnie coraz częściej potrzebują oni wsparcia handlowców:

Wraz z rosnącą złożonością otoczenia klienci zmagają się z coraz dłuższą listą pilnych spraw biznesowych. Konieczność podejmowania decyzji i szybkiego działania wywołuje w nich uczucie olbrzymiego niepokoju. Sprzedawca staje przed wyjątkową szansą rozwiązania problemu klienta, jeśli zrozumie, że konsekwencje złej decyzji zakupowej są zwykle dużo poważniejsze dla klienta niż konsekwencje utraconej transakcji dla sprzedawcy.

Firmy powinny zmienić sposób myślenia o docelowych nabywcach, co przełoży się na poprawę obopólnej relacji. Pierwszym krokiem jest uświadomienie sobie siły oddziaływania na klienta. Pomaga w tym model struktury oddziaływania na klientów, który uwzględnia:

  • Poziom oddziaływania 0. Nie potrzebuję pomocy

  • Poziom oddziaływania 1. Pomóż mi kupić

  • Poziom oddziaływania 2. Poprowadź mnie

  • Poziom oddziaływania 3. Zostań moim partnerem

Określenie siły oddziaływania na kupujących pomaga liderom sprzedaży optymalizować zaangażowanie w relacje między nabywcą a sprzedawcą, a następnie wybrać model sprzedaży zaangażowanej odpowiadający kontekstowi sprzedaży oraz współpracy z klientem. Na przykład w poziomie pierwszym strategia sprzedażowa powinna polegać na przyspieszaniu sprzedaży i minimalizowaniu kosztów dzięki dopasowaniu działań do procesu zakupowego klienta. Daly zwraca uwagę, że wiedza o poziomach oddziaływania pozwala nam określić strategiczną wartość sprzedawcy – jest ona wprost proporcjonalna do poziomu oddziaływania na klienta.

„Sprzedaży w erze cyfrowej transformacji” autor rozlicza firmy z wielu ułomności, które doprowadziły do sytuacji, gdy odsetek handlowców realizujących plany sprzedażowe znajduje się na najniższym poziomie od siedmiu lat. Pokazuje też proste rozwiązania, które sprawdzają się z powodzeniem u jego klientów. Podsuwa szerokie spektrum narzędzi, pozwalających uporządkować i zorganizować sprzedaż cyfrową – są to m.in.: proces mapowania, metodologie oraz technologie związane z poziomami oddziaływania na klienta, model sprzedaży zaangażowanej, testy diagnozujące obecny poziom sprzedaży i problemy, z którymi się boryka.

Każda współczesna firma jest zasadniczo firmą technologiczną, czy tego chce, czy nie. Książka Daly’ego to przewodnik dla osób związanych ze sprzedażą i marketingiem, z którym łatwiej odnajdą się w tej rzeczywistości i zadbają o efektywność swoich działań. Autor prezentuje klientocentryczny model sprzedaży, który pozwala firmom wygrywać w wyścigu po uwagę klientów. Przytacza wiele przykładów, a swoją wizję sprzedaży (popartą doświadczeniem i badaniami) wyłuszcza w przystępny sposób, uzupełniając tekst licznymi przejrzystymi wizualizacjami. Choć prezentowana w książce filozofia „najpierw klient” nie jest nowa, nowe są sposoby na jej urzeczywistnianie.

Podczas konferencji „Harvard Business Review Polska” dotyczącej nowych zasad sprzedaży ze sceny padły słowa, że książka Daly’ego jest biblią sprzedaży. Trudno się nie zgodzić z tym stwierdzeniem, ponieważ publikacja ta porządkuje wiele dobrych, znanych już nam, praktyk z zakresu organizacji sił sprzedażowych. Uzupełnia je jednak o współczesny kontekst, dostarczając wiedzy o nowych technologiach i sztucznej inteligencji.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!