Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Zoptymalizowana praca działów sprzedaży

25 kwietnia 2023 6 min czytania

Handlowcy większość ośmiogodzinnego dnia pracy powinni przeznaczać na rozmowy z klientami, spotkania, nawiązywanie kontaktów, a niewielką część na prace administracyjne, wpisywanie notatek do systemu, wyszukiwanie informacji o osobach, do których warto dotrzeć. W rzeczywistości jest odwrotnie.

Partnerem materiału jest Kompass Poland.

„Nie mam na to czasu!” – z taką reakcją menedżer działu handlowego spotyka się bardzo często, kiedy zleca pracownikowi dodatkowe zadanie. Wtedy przypomina sobie liczne szkolenia, w trakcie których wykładowcy zalecali nakazywanie handlowcom tworzenia harmonogramu pracy za wybrany okres, czyli zestawienia wszystkich wykonywanych działań np. w ciągu dnia. Zgodnie z tą wskazówką prosi pracownika o przygotowanie odpowiedniej listy. Handlowiec wykonuje zestawienie i ze zdziwieniem stwierdza, że czas poświęcony na kontakt z klientem stanowi maksymalnie 10–20% ośmiogodzinnego dnia pracy. Resztę (80–90%), poza naturalnymi przerwami, pochłania mu wyszukanie informacji o kliencie, zarządzanie informacją, uporządkowanie planu działań z klientem. Aby skutecznie sprzedawać, czyli podpisać jeden kontrakt handlowy, niezbędne jest przeprowadzenie minimum dziesięciu rozmów z klientami. Chcąc skutecznie przedstawić ofertę dziesięciu potencjalnym klientom, trzeba się skontaktować z co najmniej setką firm.

Nic dziwnego, że handlowcom coraz trudniej sprostać wszystkim wymaganiom, a ich produktywność i skuteczność diametralnie spadają. Powodem tego jest chroniczny brak czasu. Zresztą sami przyznają, że poświęcają go zbyt dużo na sprawy administracyjne, takie jak zarządzanie komunikacją mailową, wprowadzanie danych sprzedażowych i notatek konsumenckich czy poszukiwanie odpowiednich ludzi do kontaktu.

Jak zwiększyć efektywność sprzedaży

Obecnie żyjemy w epoce klienta, którego potrzeby i wymagania są stawiane jako najważniejsze cele – zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Każdego dnia klient jest „bombardowany” różnego rodzaju informacjami, propozycjami i ofertami handlowymi, a jednocześnie coraz trudniej się do niego „dostać” i pozyskać jego czas na konkretną rozmowę.

Kluczem do efektywnego wykorzystania czasu handlowców jest dostęp do właściwych informacji i narzędzi. Pojawia się ważne pytanie: czy mamy narzędzia, dzięki którym można skrócić i zoptymalizować 80% czasu, które handlowiec poświęca na przygotowanie i zarządzanie informacją, lub też odwrócić proporcje i sprawić, aby 80% czasu handlowiec przeznaczał dla klienta, a 20% na pozostałe czynności?

Odpowiedzią mogą być nowoczesne technologie bazujące na sztucznej inteligencji. Dzięki wszechstronnej analizie informacji i wskazywaniu szans sprzedażowych rozwiązania Sales Intelligence, takie jak ByPath, są w stanie znacznie zwiększyć produktywność i skuteczność handlowców. Ułatwiają automatyzację operacji oraz usprawniają pracę poprzez narzędzia analityczne interpretujące dane o klientach. ByPath umożliwia wyszukiwanie potrzebnych informacji – dzięki tej aplikacji można zobaczyć strukturę organizacyjną firmy w czasie rzeczywistym i natychmiast zidentyfikować decydentów. Można wyszukiwać nowych klientów na wiele sposobów, np. wpisując nazwę firmy, nazwisko osoby, stanowiska, które nas interesują, kategorie firm. Poza tym poprzez API integruje się z popularnymi systemami CRM, np. Salesforce, Microsoft Dynamics. Użytkownik może podłączyć również swoją skrzynkę Outlook, Gmail i Linkedin, aby ściągnąć wszystkie kontakty biznesowe w kilku prostych krokach. Do kontaktów są podpięte pozyskane z sieci adresy e‑mail. Dzięki temu każdy alert pozwala na przygotowanie szablonów maili, aby poprzez jedno kliknięcie wysłać do decydenta informację z linkiem np. do artykułu, w którym jest zacytowana jego wypowiedź. Cała operacja zajmuje kilka sekund, a użytkownicy odbierają takie działanie bardzo pozytywnie.

Narzędzia optymalizujące pracę handlowców

Rozwiązania oparte na inteligentnej analizie wielkich zbiorów danych wykorzystują algorytmy analizujące ogromne ilości informacji zbieranych w internecie, np. z serwisów społecznościowych, blogów, mediów, prasy, Twittera, baz danych oraz innych źródeł, zapewniając zespołom handlowym informacje kluczowe dla ich działalności. Oprócz generowania szans sprzedażowych (tzw. leadów) i wartościowych kontaktów biznesowych umożliwiają wyszukiwanie pełnych struktur organizacyjnych firm oraz decydentów w czasie rzeczywistym oraz szybsze i efektywne zamknięcie procesów sprzedażowych.

Przyjrzyjmy się przykładom dwóch firm, które na trudnym i mocno rozwiniętym francuskim rynku skutecznie wykorzystują narzędzia oparte na sztucznej inteligencji i optymalizacji czasu pracy działów handlowych.

Dardelin Conseils jest firmą specjalizująca się od 27 lat w konsultingu w zakresie treningu sprzedaży. Firma oferuje szkolenia skierowane do średnich i dużych firm zatrudniających od 20 do 1000 pracowników. Firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania ByPath, aby wesprzeć rozwój sprzedaży i efektywnie wyszukiwać oraz generować leady, szybko identyfikować nowe kontakty i wzbogacić własną bazę danych.

Czy ten cel został osiągnięty? David Finkiel, menedżer ds. marketingu i sprzedaży, podkreślił, że od momentu wdrożenia rozwiązania zespół handlowców codziennie wykorzystuje potencjał generowanych informacji i szans sprzedażowych, a dostępne funkcje i automatyzacja procesów mają znaczący wpływ na ich efektywność. Znacznie też wzrosła liczba i jakość nowych, generowanych przez ByPath kontaktów do osób decyzyjnych, dzięki czemu handlowcy są w stanie szybko i efektywnie rozpocząć rozmowy handlowe.

W drugim przypadku Bouygues Telecom, jeden z czterech największych operatorów telekomunikacyjnych we Francji (13 milionów klientów), który oferuje klientom biznesowym oraz indywidualnym rozwiązania w zakresie telekomunikacji stacjonarnej i mobilnej, wdrożył rozwiązanie ByPath w ramach ostatniego etapu transformacji cyfrowej rozpoczętej w 2015 roku.

Celem wdrożenia ByPath było zwiększenie skuteczności sprzedaży B2B poprzez wykorzystanie wielu interaktywnych źródeł informacji generujących leady, w tym z mediów społecznościowych.

Souphaphone Ortega, menedżer rynku B2B, oraz Nicolas Rouzé, menedżer do spraw pozyskiwania leadów w Bouygues Telecom Entreprises, jednomyślnie potwierdzają, że po kilku miesiącach użytkowania aplikacji firma osiągnęła wzrost wydajności i zwrot z inwestycji. Zmienił się również sposób komunikacji: od tego czasu około 30% spotkań handlowych generowanych jest poprzez sprzedaż społecznościową. Podobnie jak w przypadku firmy Dardelin Conseils po mniej niż trzech miesiącach użytkowania ByPath stał się drugim (po CRM) najczęściej używanym narzędziem przez handlowców.

A jak wygląda obecnie ich produktywność? Zwiększenie skuteczności procesu sprzedaży osiągnięto poprzez inteligentne monitorowanie decydentów (artykuły prasowe, spotkania, wywiady itd.), identyfikację nowych kontaktów strategicznych oraz poprawę znajomości klientów poprzez dostęp do bazy danych Kompass (informacje administracyjne i finansowe, telefon, personel, obroty, klasa ryzyka itd.). W przytoczonych przykładach czas poświęcony na rozpoznanie i dotarcie do każdej szansy sprzedażowej został skrócony o ponad 50%.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!