Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Przyjaźń jest na sprzedaż

25 kwietnia 2023 3 min czytania

Czy w dobie, kiedy konsumenci coraz głośniej piętnują marketingową ściemę, lepsze rezultaty przynosi racjonalny przekaz? Czy jednak zwycięża najbardziej pierwotna część naszej natury – emocje? A może powinniśmy przestać sobie łamać głowę nad tym, co lepsze i po prostu testować oba podejścia? To chyba najlepsze rozwiązanie, dlatego „chodźmy” na piwo…

Tak jak wspominałam przy okazji poprzedniego postu, w sieci pojawił się nowy film Carlsberga zatytułowany Put your friends to the test – dystrybuowany głównie przy pomocy mediów społecznościowych:

Film na pewno wciąga, jednak mniej w nim o samym produkcie. I gdyby pisać o samych emocjach, pewnie na tym moglibyśmy zakończyć rozważania. Wideo chwyta, ludzie oglądają, komentują, lubią. Nic, tylko się cieszyć, prawda? Jednak marketing to nie tylko emocje. Marketing to przede wszystkim liczby. Oglądając ten film, nasuwa się pytanie, jakie będzie miał on przełożenie na biznes?

Marketing to nie tylko emocje, marketing to przede wszystkim liczby #marketing

Nowy marketing: szanse i ryzyka

Trudno ocenić efekt z góry, zwłaszcza w tak dynamicznym środowisku jak internet, ale już teraz możemy spróbować wychwycić możliwe szanse i ryzyka.

  • Po stronie szans koniecznie trzeba uwzględnić fakt, że – jak pokazuje wiele badań –  przy wyborze marki ludzie kierują się emocjami i wizerunkiem. Chętniej wybiera się te firmy, które się lubi i zna. A spot Carlsberga jest dowcipny. Obejrzało go już ponad 3 miliony osób. Dodatkową szansą jest siła internetu i jego społeczności. Przekonało się o tym już wiele światowych i lokalnych firm, które stosując inteligentnie strategie cyfrowe i społecznościowe, wykorzystały tę siłę dla realizacji swoich celów biznesowych.

  • Po stronie ryzyk pojawia się pytanie: czy internetowa, emocjonalna historia o marce przełoży się na sprzedaż samego produktu? Jak szacuje Shane Atchison z firmy Possible, gość konferencji HBRP „Nowoczesny marketing w kreowaniu wartości firmy”, zaledwie 0,002% polubień na Facebooku przekłada się na zakup. Biorąc za punkt odniesienia starsze narzędzia marketingowe, jak choćby e‑mail, to bardzo mało. Współczynnik ten oczywiście może być różny dla poszczególnych marek i zależy od wielu zmiennych, jednak pokazuje dość wyraźnie, że w mediach społecznościowych potrzeba czegoś więcej niż wywołanie szumu… potrzeba ciągłego monitorowania wyników i sprzężenia tego narzędzia komunikacji z ogólną strategią firmy.

Stary marketing: uczciwie warzony

A może nie warto wywoływać szumu w chaotycznym świecie mediów społecznościowych i po prostu skupić się na… piwie? Kampanią jasno eksponującą korzyść produktową są spoty Wojaka, które łączy przesłanie „Uczciwie Warzony”:

Klipy jasno komunikują, że Wojak jest warzony tylko z naturalnych składników, bez sztucznych enzymów. To reklama, która również odpowiada na aktualne trendy – przede wszystkim wyemancypowanie i zwiększenie świadomości konsumentów. Oni chcą wiedzieć, za co płacą, wymagają prawdy o produkcie i nie tolerują łamania obietnicy marki. Spoty Wojaka eksponując produkt, podkreślają dodatkowo rzetelność i uczciwość.

Stare wrogiem nowego?

Oba przedstawione przykłady, pomimo bazowania na starym i nowym podejściu, bazują na aktualnych tendencjach marketingowych. Patrząc jednak z perspektywy zarządczej, pytanie, które powinniśmy zadać na koniec dnia, to: w jaki sposób kampania przełoży się na biznes? Rezultat odróżnia działania ciekawe, intrygujące od prawdziwie kreatywnych – czyli skutecznych marketingowo, cytując Davida Ogilvy: „If it doesn’t sell, it isn’t creative”.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!