Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Marketing w B2B: odczytuj emocje i sprzedawaj!

25 kwietnia 2023 4 min czytania

W B2B, w przeciwieństwie do kategorii masowych, zakup nie jest impulsowy. Wydatek to często lwia część budżetu firmy, produkt kupuje się na lata i oczekuje, że będzie on efektywną inwestycją. Jak sprawić, aby nasi klienci jako taką postrzegali współpracę z nami?

W miarę jak rośnie w firmach nacisk na obniżanie kosztów, proces decyzyjny staje się coraz bardziej złożony. Dlatego, aby zapewnić mu jak największą obiektywność i efektywność, włącza się do niego więcej niż jednego decydenta, ustanawia kryteria i mierniki. Stąd często słyszy się opinie, że w procesie sprzedaży w B2B nie ma miejsca na emocje. Czy faktycznie tak jest?

Emocje w B2B?

Przyjrzyjmy się bliżej samemu klientowi biznesowemu. Jego zadaniem jest wybór produktu, który ma przynieść wymierną korzyść dla organizacji.

Rozwój konkurencyjności i nowoczesnych technologii spowodował, że podjęcie decyzji jest z tego powodu coraz bardziej skomplikowane. Produkty i usługi są często złożone, liczba oferentów coraz większa, a oczekiwania organizacji coraz wyższe. Dodajmy do tego jeszcze, że konsekwencje złej decyzji to dla firmy strata pieniędzy i czasu, a dla decydenta nierzadko utrata wiarygodności i pozycji w organizacji.

Wraz z rosnącą presją na podjęcie właściwej ekonomicznie decyzji rośnie emocjonalny stres decydenta. Mnożą się znaki zapytania i wątpliwości, który dostawca okaże się ostatecznie najlepszym wyborem, gwarantującym najlepszą jakość, a co za tym idzie – spokojną głowę klienta.

Dlatego skuteczny sprzedawca B2B przede wszystkim zaczyna od rozproszenia obaw, dążąc do zbudowania jego zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Skuteczna sprzedaż zaczyna się od zbudowania relacji.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Wybór klienta, z których chcemy współpracować, nie powinien być przypadkowy »

4 kroki wyboru klienta w B2B 

, Agnieszka Węglarz PL

Wiele polskich firm B2B nadal wybiera klientów dosyć przypadkowo, podczas gdy powinien to być precyzyjny proces prowadzący do zbierania wartościowych leadów. Jak do tego doprowadzić? Komu się to udaje?

Relacja to wiedza i… szacunek

Tradycyjnym kanałem budowania relacji w B2B były zawsze konferencje i spotkania. Kontakty i znajomości to jednak tylko wstęp do sprzedaży. Nowa rzeczywistość ekonomiczna sprawiła, że wymagania klientów wzrosły. Oczekują oni po drugiej stronie przede wszystkim gwarancji, że dostawca efektywnie zrealizuje ich wewnętrzne cele.

Skuteczne budowanie relacji zaczyna się więc od dokładnego rozpoznania specyfiki i potrzeb klienta. Dobry sprzedawca posługuje się badaniami. Analizuje zachowania klientów, rozpoznaje racjonalne czynniki wyboru, ale też… pochyla się nad jego emocjonalną potrzebą „spokojnej głowy” i bada krytyczne elementy, które to bezpieczeństwo zbudują.

Najpierw zbuduj relację, potem sprzedawaj

Dobry sprzedawca łączy cyfrowe i tradycyjne narzędzia pozyskiwania wiedzy. Jak powiedział kiedyś jeden ze światowych guru marketingu, metody ilościowe są nogami, na których można wyjść z lasu niewiedzy, ale oczami są badania jakościowe. Dlatego najbardziej wartościowe informacje uzyskuje się łącząc automatykę marketingową z metodami jakościowymi.

Skuteczne budowanie relacji opiera się również na autentycznym szacunku dla drugiej strony. Pamiętajmy, że w B2B transakcja handlowa oznacza rozpoczęcie długoterminowej relacji. Zły wybór oferenta to w równej mierze strata potencjalnych korzyści dla firmy, jak i uciążliwy dla klienta stres w codziennej współpracy. Nikt nie chce przeżywać dyskomfortu współpracy z nieelastycznym, niekompetentnym dostawcą, który naraża nas na straty w każdym możliwym wymiarze, również osobistym.

To automatycznie prowadzi nas do wniosku, że aby skutecznie sprzedawać, należy przede wszystkim współpracować i kierować się potrzebami drugiej strony. Dobry sprzedawca B2B buduje relację w oparciu o wiedzę i autentyczne zaangażowanie. Dobry sprzedawca stosuje marketing H2H (Human to Human).

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!