Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Kluczowy sposób zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej

25 kwietnia 2023 4 min czytania

Na jednym ze spotkań organizowanych przez Bain & Company zebrało się wielu prezesów i osób zarządzających polskimi przedsiębiorstwami, aby wysłuchać prezentacji Chrisa Zooka dotyczącej jego książki Founder’s Mentality

Chris pytał uczestników o różne zagadnienia dotyczące ich biznesów. Jedno z pytań dotyczyło jednej rzeczy, którą mogliby w magiczny sposób zmienić, aby poprawić efektywność swojego biznesu. Jedną z możliwych odpowiedzi były lepsze relacje z klientami. Nikt z obecnych na sali nie wybrał tej opcji. Było to tym bardziej zaskakujące, że większość odpowiedzi była skierowana na innowacje, których celem przecież w większości jest poprawa satysfakcji klientów.

Brak potrzeby poprawy jakości relacji z klientami jest mocno zauważalny w polskim biznesie. Zarządzający wciąż zbyt często wierzą w budowanie wizerunku produktu oraz swoją strategię cenową i sieć dystrybucji.

W wielu firmach trudno zidentyfikować osoby odpowiedzialne całościowo za doświadczenie klienta. W sytuacji, gdy już taką osobę zidentyfikujemy, rzadko jest to pracownik na poziomie zarządu spółki lub jeden poziom niżej. Takim osobom trudno być słyszanymi w organizacji. Trudno przekonać zarządy, że inwestycje w customer experience są kluczowe dla działania ich firm.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak w trzech krokach budować relacje z klientami? »

Wielkość nie jest dziełem przypadku. Jak dzięki komunikacji budować relacje z klientami? 

, Dariusz Puzyrkiewicz PL

Czy w firmie kogokolwiek obchodzi, jak się czuje klient?

Niedawno mój znajomy miał problem z bagażem na lotnisku. Spędził kilka dni w egzotycznym kraju bez swoich rzeczy. Linia lotnicza dostarczyła bagaż dopiero po pięciu dniach. Przez te dni znajomy dość obficie dzielił się swoją frustracją w mediach społecznościowych. Zaraz po powrocie złożył reklamację i żądanie zwrotu kosztów zakupów, jakich musiał dokonać przez brak bagażu – miał do tego prawo. Linia lotnicza stanęła na wysokości zadania i traktując klienta indywidualnie, skróciła procedury do minimum, wypłacając pieniądze po już kilku dniach. Kiedy zapytałem znajomego, czy poleciłby tę linię, odpowiedział, że na pewno. Dlaczego? Mimo początkowych niedogodności i stresu po całej sprawie poczuł się potraktowany indywidualnie, poczuł, że ktoś chciał zadośćuczynić wpadce i nie kazał mu czekać miesiąc czy dwa na rozpatrzenie reklamacji. Jak powiedział znajomy – każdemu zdarzają się błędy, ważne, jak te błędy się naprawia oraz czy ma się poczucie, że jest to szczere.

Usatysfakcjonowani #klienci są nie do przecenienia

Jednym z najmocniejszych argumentów potwierdzających potrzebę inwestycji z customer experience jest właśnie siła rekomendacji. Jakiś czas temu w Bain & Company przeprowadziliśmy badanie lojalności klientów bankowości detalicznej. Skorelowaliśmy tą lojalność z kilkoma zewnętrznymi danymi. Chcieliśmy wiedzieć, co w największym stopniu wpływa na sukcesy banków w pozyskiwaniu nowych klientów.

Mieliśmy trzy hipotezy:

  1. Przewagę w pozyskiwaniu klientów mogą mieć banki, które dużo inwestują w działania marketingowe (wysokie wydatki na reklamę). Hipoteza o tyle mocna, że banki w Polsce wydają około 0,5 miliarda złotych na reklamę rocznie.

  2. Przewagę w pozyskiwaniu klientów mogą mieć banki, które posiadają szeroką sieć oddziałów detalicznych. W każdym oddziale pracuje około pięciu pracowników, a prawie każdy z nich ma cele dotyczące pozyskiwania klientów i sprzedaży produktów. Są banki, które posiadają tysiące oddziałów, a są takie, które mają ich zaledwie kilkadziesiąt.

  3. Przewagę w pozyskiwaniu klientów mogą mieć banki, które posiadają dużą rzeszę zadowolonych klientów. Jeżeli bank posiada miliony klientów, a większą część z nich stanowią klienci zadowoleni z oferty i obsługi w danym banku, to mogą być oni ogromnym aktywem banku przyciągającym nowych klientów.

Wyniki naszej analizy były zaskakujące. Liczba pozyskanych klientów nie jest – praktycznie wcale – skorelowana ani z wydatkami na reklamę, ani z wielkością sieci sprzedaży.

Jedyną mocną korelację widzimy pomiędzy pozyskiwaniem nowych klientów a poziomem satysfakcji dotychczasowych klientów (mierzonych Net Promoter Score). Wniosek może być tylko jeden – zadowoleni klienci polecają swój bank następnym, a ci podejmują decyzje na bazie tych rekomendacji.

Zarządzanie satysfakcją klientów jest procesem bardzo złożonym i długotrwałym, ale korzyści z tytułu posiadania rzeszy usatysfakcjonowanych klientów są nie do przecenienia.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!