Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Nowe trendy w e-commerce – czego oczekują klienci?

4 kwietnia 2023 4 min czytania

Konkurencyjność na rynku e‑commerce polega nie tylko na ciekawej ofercie i atrakcyjnych cenach. To fundamenty, które nie poradzą sobie na rynku bez nadbudowy spełniającej oczekiwania klientów. Współcześni konsumenci szczególnie doceniają wygodę oraz swój czas, którego mają coraz mniej. Te dwa czynniki determinują wymagania stawiane wobec e‑sklepów, takie jak wygodne płatności online, różnorodne formy dostawy i ułatwiony zwroty.

1. Przejrzyste strony produktowe

Cześć klientów odwiedza stronę sklepu, szukając z konkretnych produktów, inni zapoznają się z dostępną ofertą. Ta druga grupa potrzebuję przejrzystego źródła informacji na stronach produktowych. Warto postawić na rzetelny opis zawierający najważniejsze cechy produktów, który jednocześnie będzie przyjazny działaniom SEO. Biorąc pod uwagę ograniczony czas konsumentów najlepiej sprawdzają się informacje w podpunktach.

O sukcesie decydują też wysokiej jakości szczegółowe zdjęcia, podobnie jak przycisk CTA pozwalający dodać produkt do koszyka, który klient powinien dostrzec w ciągu maksymalnie 3 sekund. Wszystkie wymienione elementy muszą być widoczne na ekranie jednocześnie, także na urządzeniach mobilnych.

2. Skrócona ścieżka zakupowa – przyjazne UX

Im krótsza droga dzieli klienta od wejścia na stronę do finalizacji transakcji, tym lepiej, nie tylko ze względu na interes sprzedawcy. Sami konsumenci pragnął dokonywać zakupów jak najszybciej, nie tracąc czasu. Dlatego obecność banerów rozpraszających uwagę klienta należy dobrze przemyśleć i postawić tylko na te najważniejsze. Wielu użytkowników e‑sklepów wprost nie znosi konieczności rejestracji przed dokonaniem zakupu. Taki obowiązek może ich skłonić do porzucenia koszyka.

3. Szeroki wybór metod płatności

Na polskim rynku e‑commerce wśród dostępnych metod płatności największym powodzeniem cieszy się BLIK, a poza tym konsumenci doceniają również inne sposoby szybkiej finalizacji transakcji – szybkie przelewy i transakcje kartą. Metody płatności online to jeden z najważniejszych czynników, wpływających na wybór konkretnego sklepu internetowego. Dlatego właściciele biznesów e‑commerce muszą zadbać o jak najszerszy wybór sposobów płatności.

Można to osiągnąć, wybierając odpowiedniego dostawcę, na przykład Blue Media. Ten wiodący dostawca płatności online obsługuje poza BLIK, także płatności kartą, przelewy Pay‑by‑link, raty online, płatności subskrypcyjne i wiele innych. Klienci biznesowi Blue Media mogą łatwo zintegrować system płatności ze swoim sklepem działającym w oparciu o każdą popularną platformę sprzedażową. Niska opłata aktywacyjna i symboliczne opłaty miesięczne to jedyne koszty. Utrzymanie systemu i obsługa zwrotów są usługami darmowymi, a wypłata środków nie wiąże się z żadnymi prowizjami.

4. Przyjazne dostawy i zwroty

Współcześni klienci podobnie traktują dostępność poszczególnych form dostawy towaru. Każdy ma pod tym względem swoje wyraźne preferencje, a prym na rynku wiodą dostawy do paczkomatów, usługi kurierskie, odbiór w punktach partnerskich, ale także dostawy pocztą. Rezygnacja z jakiejkolwiek możliwej formy dostawy to tak naprawdę rezygnacja z pewnej grupy potencjalnych kupujących, na którą właściciel sklepu nie może sobie pozwolić.

Szeroki wybór form dostawy, wraz z automatyzacją wysyłek klientom biznesowym oferują dziś brokerzy kurierscy, dzięki którym koszty wysyłki są przy okazji niższe. Prowadząc biznes e‑commerce należy skalkulować, że część towaru zostanie zwrócona. Nad przyczynami zwrotu warto zastanowić się dłużej, ale to odrębny temat. Niezależnie od powodów, konsumenci powinni miecz możliwość dokonania zwrotu w szybki i przyjazny sposób. Sklep nie zarabia na tej konkretnej transakcji, ale zadowolony z samej obsługi klient z większym prawdopodobieństwem wróci do niego w przyszłości.

5. Polityka CSR

Tym bardziej do sklepu internetowego wracają klienci, którzy są zadowoleni z przebiegu transakcji, jak również obsługi. Jakość obsługi i komunikacji dla wielu konsumentów jest równie istotna, jak cena i jakość towaru. Obecni i potencjalni klienci powinni mieć swobodny dostęp do komunikacji z obsługą sklepu i to w różnych kanałach – między innymi telefonicznie, ale także przez social media. Jednocześnie warto reagować na negatywne recenzje.

Klient, który spotka się z problemem, ale następnie uzyska jego szybkie rozwiązanie często bywa bardziej zadowolony od klienta od początku zadowolonego ze współpracy. Jednocześnie, negatywne opinie dotyczące sklepu stanowią ogromne zagrożenie, które w przyszłości trudno będzie naprawić.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!