Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Monika Wittchen: klient jest szefem nas wszystkich - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

Monika Wittchen: klient jest szefem nas wszystkich

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Zmiany zachodzące na współczesnym rynku powodują, że producenci i sieci handlowe zmagają się z coraz trudniejszymi wyzwaniami sprzedażowymi.

Na wyniki finansowe przedsiębiorstw silnie wpływa dziś niestabilna sytuacja rynkowa, w tym spadek wartości złotego oraz wszelkie wydarzenia, które skłaniają konsumentów do oszczędzania, takie jak wzrost kursu franka szwajcarskiego, niepewna sytuacja polityczna, a nawet strajki. Dzieje się tak, gdyż trudne lata kryzysu nauczyły konsumentów, nawet tych zamożniejszych, rozsądnego wydawania pieniędzy, a dodatkowo szeroki dostęp do informacji o towarach, usługach i ich cenach poprzez Internet i urządzenia mobilne ułatwia klientom porównywanie cen i poszukiwanie okazji zakupowych. W efekcie wielu z nich czeka z nabyciem wypatrzonego towaru do promocji czy wyprzedaży. Można to zaobserwować w sklepach i galeriach handlowych, które na co dzień świecą pustkami, by wypełniać się po brzegi w okresach sezonowych obniżek cen.

Jak powiedział kiedyś Sam Walton, legendarny założyciel sieci Walmart, klient jest szefem nas wszystkich – to właśnie on może zwolnić wszystkich pracowników z zarządami włącznie, jeżeli nie będzie robił zakupów. Dlatego firmy muszą dostosować się do tych zmieniających się zwyczajów klientów i dotyczy to również marek z segmentu premium. Warto tu jednak podkreślić, że producenci dóbr luksusowych mają znacznie więcej możliwości przekonania klientów do zakupu i pola do eksperymentowania niż firmy, które rywalizują wyłącznie ceną. Właściciele marek premium muszą jednak doprowadzić do perfekcji obsługę klienta i ułatwiać mu podejmowanie decyzji zakupowych.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Sprzedać przed wyprzedażą 

Marek Staniszewski PL

Producent markowej odzieży zauważył, że klienci coraz częściej zwlekają z zakupami do wyprzedaży. Prezes i założyciel firmy zastanawia się, jak odwrócić ten trend i utrzymać wizerunek marki premium.

Pierwszym obszarem, który w sieci Dynamic Wear wymaga poprawy, jest zadbanie o pełne zatowarowanie salonów firmowych. Prezes, który w przypadkowym salonie nie mógł znaleźć swojego rozmiaru koszuli, powinien natychmiast uczulić swoich pracowników, aby usprawnili system monitorowania i rotowania zapasów, tak by w szczycie sezonu klienci nie mieli problemów ze znalezieniem najpopularniejszych rozmiarów czy wzorów. I chodzi tu nie tylko o dostawy produktów z magazynów do sklepów, ale też o rotacje pomiędzy poszczególnymi salonami. Niezwykle istotne są też działania merchandisingowe, czyli taka ekspozycja produktów na sklepowych półkach, która pomoże sprzedać dostępne towary. Nasze doświadczenia wskazują, że klienci bardzo często podejmują decyzje o zakupie w punkcie sprzedaży i właściwe ułożenie towarów, częste odświeżanie ekspozycji oraz oczywiście pomoc sprzedawcy bardzo pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Kolejnym obszarem, którego zagospodarowanie pomoże sieci Dynamic Wear w utrzymaniu klientów i skłonieniu ich do zakupów poza sezonami wyprzedażowymi, są programy lojalnościowe. Wysokomarżowa marka premium nie powinna pod żadnym pozorem znacząco obniżać cen i rywalizować z Zarą czy H&M, za to może zaoferować swoim stałym klientom niewielkie upusty czy specjalne promocje, które nawet łowców okazji mogą zachęcić do odwiedzania salonów częściej niż tylko w okresie sezonowych obniżek cen czy zmian kolekcji. W sieci Wittchen programy lojalnościowe pełnią bardzo istotną rolę, staramy się pielęgnować kontakty z naszymi stałymi klientami i regularnie proponujemy im atrakcyjne oferty, które trafiają w gusta odbiorców. W ramach programów lojalnościowych można dodatkowo zwiększać obrót, proponując klientom promocje przy sprzedaży łączonej, czyli oferowaniu rabatów na drugi czy kolejny kupiony produkt. Wówczas niewielki spadek marży jest z powodzeniem rekompensowany wzrostem obrotu.

Bardzo skutecznym rozwiązaniem, które sami z powodzeniem stosujemy, jest wykorzystanie outletów do sprzedaży końcówek kolekcji. Outlety znajdują się w mniej prestiżowych lokalizacjach niż salony firmowe i galerie handlowe, dlatego rzadko odwiedzają je klienci marek premium. Dzięki temu sprzedaż końcówek kolekcji nie powoduje erozji marki, tak jak akcje wyprzedażowe. Wręcz przeciwnie – produkty kupują klienci aspirujący, którzy z czasem, wraz z poprawą sytuacji materialnej, mogą stać się stałymi klientami sieci.

Jeżeli jednak firma zdecyduje się na utrzymanie wyprzedaży również w salonach, warto w momencie największego szturmu klientów wydzielić część powierzchni i mocno wyeksponować nową kolekcję, żeby konsumenci od razu nabrali chęci na nowe produkty. Wówczas można wręczać klientom kupony rabatowe, które zachęcą ich do powrotu po sezonie wyprzedażowym i dokonania kolejnych zakupów już nowej kolekcji. Natomiast rozwiązaniem, które zdecydowanie odradzam prezesowi Dynamic Wear, jest wprowadzenie drugiej, tańszej marki. Ani on sam, ani menedżerowie sieci nie mają doświadczenia w zarządzaniu dwiema różnymi markami i dlatego ten ryzykowny krok może przynieść więcej szkody niż pożytku. Wprowadzenie nowej marki jest procesem drogim i czasochłonnym i wcale nie ma pewności, że nowa marka zyska uznanie dotychczasowych klientów Dynamic Wear.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!