Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Paweł Kawecki: Potrzebne są bardziej agresywne działania - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

Paweł Kawecki: Potrzebne są bardziej agresywne działania

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Firma R.Marcobi nie była przygotowana na ruchy cenowe konkurentów i pozwoliła, by to oni zaczęli dyktować reguły gry. Dlatego menedżerowie muszą być przygotowani na ewentualne szybkie obniżki cen. Jednak powinna być to pierwsza i zarazem ostatnia obniżka ceny w jej historii – marka R.Marcobi ma potencjał, by odzyskać inicjatywę i zwiększać zarówno sprzedaż i zyski, jak i wartość marki.

Paweł Kawecki: Potrzebne są bardziej agresywne działaniaPaweł Kawecki: Potrzebne są bardziej agresywne działania

W krótkim horyzoncie czasowym menedżerowie R.Marcobi nie mają wielu opcji do wyboru. Dlatego powinni obserwować, czy działania konkurencji odbijają się na sprzedaży firmy i jeśli okaże się, że jest taki wpływ i jest on znaczący – powinni błyskawicznie obniżyć ceny i połączyć to z akcją komunikacyjną na poziomie punktów sprzedaży. Jednak patrząc na perspektywę długoterminową, najkorzystniejsza dla firmy będzie koncentracja na dwóch kierunkach działania: zwiększenie wartości oferty marki dla obecnych klientów oraz rozwój tańszej submarki, kierowanej do nowej grupy konsumentów. Oczywiście wybór tej drogi powinien być poparty głęboką analizą rynku, konkurencji, postaw, zachowań, motywacji i zwyczajów zakupowych konsumentów, a także własnych silnych i słabych stron.

PRZECZYTAJ TEKST GŁÓWNY »

Konkurenci obniżają ceny. Czy warto do nich dołączyć? 

, Agnieszka Węglarz PL, Paweł Kubisiak PL

Rosnąca zamożność konsumentów przyniosły rosnącą popularność towarów luksusowych. W efekcie ceny marek luksusowych poszybowały w górę, a dzięki wysokim cenom stały się jeszcze silniej przedmiotem pożądania wielu potencjalnych klientów.

Pierwszy kierunek działania, czyli wzmocnienie oferty wartości dla konsumenta, oznacza wykorzystanie i podkreślenie atutów marki R.Marcobi. Firma powinna wykorzystać fakt, że jedną z głównych motywacji posiadania ekskluzywnej torebki przez osoby z grupy docelowej jest chęć wyróżnienia się i podkreślenia swego statusu. Jest więc sporo możliwości, by jeszcze lepiej odpowiedzieć na tę potrzebę: skrócenie serii produktów, personalizacja produktów (np. umieszczenie na torebce inicjałów osoby kupującej), możliwość stworzenia torebki na zamówienie, wykorzystanie bardziej egzotycznych skór etc.

Równocześnie potrzebne są bardziej agresywne działania w obszarze komunikacji, podkreślające atuty przesądzające o jakości produktu, czyli najwyższej jakości materiały i wykończenie. W komunikacji należy podkreślać, że wyroby R.Marcobi to jedyne luksusowe torebki produkowane wyłącznie w Polsce (Europie) i informować, jaka z tego faktu płynie konkretna korzyść dla konsumenta, np.: „wyglądają jak nowe trzy razy dłużej od innych torebek” – co oczywiście musiałoby mieć potwierdzenie w faktach.

Obok wyrazistej komunikacji firma powinna zbudować też program lojalnościowy, w którego mechanizm wpisane byłyby dodatkowe korzyści oferowane przez markę dla najcenniejszych konsumentów, np. możliwość kupna modeli niedostępnych w sprzedaży masowej czy zaproszenia na ekskluzywne eventy organizowane przez firmę. Oferowanie dodatkowych korzyści zamiast obniżek cenowych jest niezwykle istotne, gdyż wzmacnia prestiżowy charakter marki.

Oferowanie dodatkowych #korzyści zamiast obniżek cenowych jest niezwykle istotne

Oczywiście wciąż istnieje ryzyko, że część konsumentów marki odejdzie w kierunku tańszych ofert konkurencji. Jednak możliwe jest przynajmniej częściowe zrekompensowanie tej straty przyciągnięciem nowych konsumentów dzięki wzmocnionemu, jeszcze bardziej wyrazistemu wizerunkowi aspiracyjnej marki. Podkreślając fakt, że produkty wykonywane są w Polsce przez dobrych rzemieślników i z najlepszej jakości materiałów, można stworzyć w percepcji konsumentów silniejsze powiązanie między kosztem wytworzenia (i w rezultacie – jego jakości) i ceną produktów, co daje pole nawet do zwiększenia marży.

Pierwszy kierunek strategiczny obliczony jest zatem na utrzymanie poziomu sprzedaży marki flagowej firmy przy jednoczesnym zwiększeniu jej zyskowności. Z kolei drugi kierunek – wprowadzenie tańszej submarki – pozwoli R.Marcobi na dalsze zwiększanie wolumenu sprzedaży i udziału rynkowego. Jednak do osiągnięcia tego celu muszą być spełnione co najmniej trzy warunki. Po pierwsze – submarka powinna być wpisana w obietnicę marki parasolowej, by nie rozwadniać, lecz wzmacniać jej wizerunek. Po drugie – marketing mix submarki powinien być skonstruowany w taki sposób, by zwiększać penetrację konsumentów, a nie powodować, by obecni konsumenci przesunęli się w kierunku nowej, tańszej oferty. Patrząc na to z tych dwóch perspektyw – submarka mogłaby być na przykład luksusową ofertą kierowaną do osób młodszych, a więc odpowiednikiem serii 1 w BMW czy serii A w Mercedesie. Po trzecie – oferta wartości submarki musi być atrakcyjna i unikalna dla jej grupy docelowej. Tworząc nową markę, można wykorzystać inne surowce niż cielęca skóra, np. materiały lub modne ostatnio skóry ekologiczne. Do sprzedaży można wykorzystać po części własne sklepy (z wyjątkiem tych najbardziej prestiżowych), należy jednak rozwinąć nowe kanały dystrybucji, np. sprzedaż internetową czy stoiska w sklepach oferujących co najmniej kilka luksusowych marek.

Patrząc z perspektywy długoterminowej, wzmocnienie marki flagowej z równoczesnym rozwojem submarki będzie najlepszą odpowiedzią na cenowe posunięcia konkurentów. Zaistniała sytuacja jest z pewnością dla firmy groźna, jednak paradoksalnie może stać się impulsem do podjęcia strategicznych decyzji i działań, które zadecydują o jej skokowym wzroście.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!