Badanie New Voice Media pokazuje, że prawie trzy czwarte konsumentów oczekuje od firm zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań? Zarazem jednak tylko 47% klientów twierdzi, że firmy spełniają te oczekiwania.
Partnerem materiału jest Salesforce.

Poznanie j realnych, faktycznych, a nie tylko deklaratywnych potrzeb klienta to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji, skutecznego marketingu, a także – szerzej – gwarancja rozwoju biznesu, niezależnie od jego skali.
Pomóc zrozumieć potrzeby klienta może koncepcja widoku 360. Budować taki widok można w oparciu o technologię, m.in. platformy omnichannel i systemy CRM umożliwiające zbieranie danych, analizę i tworzenie realnego widoku klienta 360.
Jednym z proponowanych rozwiązań jest Salesforce Customer 360. To zintegrowany system zarządzania relacjami z klientami (CRM), który łączy dane klientów w zakresie marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i nie tylko. Jeśli chodzi o twoją małą firmę, Customer 360 to ekonomiczny sposób na połączenie firmy ze wszystkimi punktami kontaktu z klientem, dzięki czemu twoja firma ma jeden widok na każdego klienta i może zapewnić doświadczenie, na które zasługuje.
Czy kiedykolwiek dostałeś telefon od klienta, tylko po to, aby zdać sobie sprawę, że rozmawiał już z kimś innym w twojej organizacji?
W zależności od wielkości twojej małej firmy możesz zatrudniać pracowników zajmujących się sprzedażą, usługami, marketingiem lub handlem, a twój klient może mieć inne doświadczenie za każdym razem, w zależności od tego, z kim się kontaktuje. Widok 360 ułatwia spełnienie oczekiwań klientów i dostosowanie organizacji. Gdy Twoja mała firma korzysta z jednego systemu i ma jeden widok klienta, cały zespół – czy to sprzedaż, obsługa czy marketing – może automatycznie rejestrować informacje o kliencie widoczne dla wszystkich innych. Co ciekawe, po stronie klienta wydaje się, że cała firma go rozumie i inwestuje w swój sukces.
Jeśli prowadzisz firmę za pomocą arkuszy kalkulacyjnych lub karteczek, może być trudno stworzyć uszytą na miarę ofertę i zapewnić spersonalizowane wrażenia u klienta, zwłaszcza gdy ich informacje mogą zostać umieszczone w niewłaściwym miejscu, usunięte lub nawet narażone na szwank. Jako mała firma spersonalizowana obsługa klienta jest kluczem do budowania trwałych, zaufanych relacji z klientami. Dzięki widokowi 360 możesz wraz z zespołami uzyskiwać dane o tym, kim są twoi klienci, jakie są ich potrzeby i dlaczego korzystają z twojej firmy.
Realne doświadczenie
Firmy, które spełniają oczekiwania klientów, rozwijają się. Dzięki technologii jest to o wiele łatwiejsze. Rozwiązania takie jak Salesforce Customer 360 pozwala działać zarówno na poziomie dwuosobowego zespołu, jak i większej grupy, a całą platformę można łatwo skalować w zależności o potrzeb, czy tempa rozwoju projektu. To prawdziwa innowacja, która może pomóc małym biznesom wejść na ścieżkę realnego rozwoju.
Widok 360 pozwala realnie skupić się na doświadczeniach klienta. A to właśnie doświadczenie w korzystaniu z produktów czy usług marki, ma ogromne znaczenie dla organizacji, firmy nienależnie od skali.
Materiał partnerski