Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Transformacja cyfrowa firmy - na co zwracać szczególną uwagę? - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Digitalizacja

Transformacja cyfrowa firmy – na co zwracać szczególną uwagę?

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Firma doradcza PwC zapytała 192 członków Digital Academy i laureatów prestiżowej nagrody Digital Shapers o to, jak wyglądała transformacja cyfrowa w ich firmach. Wyróżnieni tym prestiżowym tytułem przedsiębiorcy podzielili się swoimi doświadczeniami i wskazówkami, na co zwracać uwagę, decydując się na cyfryzację firmy.

Żyjemy w czasach ciągłych zmian, w których nowe technologie muszą podołać coraz szybszemu tempu rywalizacji. Według Gartnera, aż 77% sprzedawców detalicznych do 2021 roku przeanalizuje możliwość zaangażowania algorytmów sztucznej inteligencji na rzecz swojej działalności, a do końca roku co najmniej jedna trzecia przedsiębiorstw wdroży platformę obsługującą multidoświadczenia. Organizacje od dawna zbierają dane, których z roku na rok jest coraz więcej. Wyzwaniem jest zatem wybranie takich technologii, które pomogą bardziej skutecznie odpowiadać na potrzeby klienta.

Kluczowe podnoszenie umiejętności całej organizacji

Z badania PwC „Upskilling Hopes & Fears” z 2019 roku wynika, że te organizacje, które zanotowały trzykrotny wzrost innowacyjności, wprowadziły zaawansowane programy podnoszenia umiejętności swoich pracowników. Dalekowzroczne działanie i inwestycje w ludzi i ich umiejętności sprawiają, że firma lepiej radzi na rynku. Dlatego tak istotne jest włączenie szkoleń w element kultury korporacyjnej.

Według badania przeprowadzonego przez PwC, aż 89% polskich pracowników chce podnosić swoje kwalifikacje.

– Konieczne jest znalezienie w organizacji tzw. ambasadorów zmiany. Ludzi, którzy będą na co dzień pokazywać, że warto przeprowadzić transformację i że nie grozi ona niczym strasznym – mówi Izabela Wisłocka z PwC. – Ważne, aby ambasadorami zmiany były także osoby zarządzające firmą. Nie ma wyjątków – transformacja dotyka wszystkich, więc przykład musi iść z góry. Oczywiście, zdarza się również i tak, że transformacja cyfrowa zdarza się oddolnie, ad hoc, w jakichś małych obszarach, jednak ostatecznie dotyczy całej organizacji.

Jak rozumieć klientocentryczność?

Z danych PwC wynika, że 25% ankietowanych przedsiębiorców wykorzystuje dane do analizy zachowania klientów, a jedynie 14% do tego, by zwiększyć poziom satysfakcji klientów. A jednocześnie ci sami przedsiębiorcy uznają, że klient jest najważniejszy. Wbrew pozorom nie ma tu sprzeczności – podnoszenie satysfakcji klienta jest naturalnym skutkiem wprowadzanych zmian. Aby jednak do tego doszło, należy wcześniej zebrać odpowiednie informacje na temat użytkownika, stworzyć jego profil, a wreszcie opracować ofertę skrojoną na kliencką miarę.

Do stworzenia precyzyjnego profilu użytkownika konieczne jest wykorzystanie wszystkich ku temu sposobności. Tymczasem dane w organizacjach przechowywane są średnio w 15 różnych systemach, co sprzyja powstawaniu tzw. silosów danych, utrudniających efektywne wykorzystanie informacji zebranych o klientach. Z tego powodu informacje o kliencie trzeba dosłownie uczynić centrum systemu, aby informacje na jego temat nie były rozdrobnione i odizolowane. Dzięki temu można na ten podstawie opracowywać nowe produkty i usługi, biorąc pod uwagę analizę zachowań poszczególnych grup użytkowników i ich rzeczywiste potrzeby.

Otwartość na zmiany

W zmieniającej się coraz szybciej rzeczywistości, kiedy nowe technologie znajdują zastosowanie w kolejnych branżach, elastyczność organizacji jest niezbędna, aby sprostać wymaganiom rynku. Aż 38% zapytanych przez PwC członków Digital Academy przyznało, że w ciągu najbliższych 3 lat planuje zmienić model biznesowy. Nie jest to jednak łatwe zadanie, bo takie transformacje wymagają zmiany podejścia i zachowań wszystkich pracowników. Na przeszkodzie, szczególnie w dużych przedsiębiorstwach, zatrudniających wiele osób, pojawiają się utrudnienia w postaci przyzwyczajeń zarówno szeregowych pracowników, jak i menedżerów średniego szczebla.

Działanie w czasach niepewności

Warto mieć świadomość, że wśród nowych technologii są też i takie, które mogą „wywrócić stolik” i zmienić układ sił na rynku o 180 stopni. Przykładem może być komunikator internetowy WhatsApp, z powodu którego operatorzy telekomunikacyjni stracili ponad 30 miliardów dolarów. Tymczasem twórcy aplikacji zatrudniają mniej niż 50 osób. Trudno się dziwić, że firmy próbują stworzyć podobne tzw. killer applications, czyli rozwiązania, które szturmem wejdą na rynek i osiągną podobny sukces.

Od wypożyczalni kaset po potentata VoD

Najlepszym przykładem transformacji cyfrowej, która się powiodła, jest Netflix. Wcześniej była to jedna z wielu wypożyczalni kaset i płyt z filmami. Dziś z usług tego cyfrowego giganta korzystają klienci z całego świata, czego nie można powiedzieć o wielu wypożyczalniach, których właściciele nie zdecydowali się zmienić modelu biznesowego. Zarząd Netflixa w porę zorientował się, że przyszłością rozrywki jest VoD, dzięki czemu tej firmie nie tylko udało się pozostać na rynku, ale także zyskać jeszcze większe grono odbiorców.

Paczkomaty zmieniły branżę kurierską

Na polskim rynku przykładem udanej cyfryzacji jest InPost, którego prezes, Rafał Brzoska, otrzymał tegoroczną nagrodę Digital Shapers. Paczkomaty i aplikacja mobilna umożliwiająca śledzenie przesyłek i zdalne ich otwieranie (bez konieczności dotykania panelu skrzynki) okazałą się idealną odpowiedzią na potrzeby klientów firm kurierskich, szczególnie w czasach pandemii. System wprowadzony przez InPost zdecydowanie stawia klienta i jego czas w centrum uwagi.

 ***

Podsumowując: najważniejszym wnioskiem nasuwającym się po lekturze raportu PwC „13 faktów o transformacji cyfrowej” jest konieczność postawienia klienta w centralnym miejscu projektowanych systemów. Innym, równie ważnym, przygotowanie pracowników do wprowadzania zmian w reakcji na zmieniające się potrzeby i zachowania na podstawie analizy zbieranych danych o użytkowniku

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!