Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
CX w bankowości elektronicznej - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

CX w bankowości elektronicznej

27 kwietnia 2023 11 min czytania

Polscy klienci banków są coraz bardziej mobilni. Jednak mały ekran oznacza wielkie wyzwania.

Polskie banki są wciąż postrzegane są jako liderzy zaawansowanych rozwiązań cyfrowych służących do obsługi klienta (ang. customer service). Okazuje się jednak, że sama digitalizacja nie wystarczy, aby usatysfakcjonować wymagającego konsumenta. Jak wynika z raportu KPMG „Czy klient jest najważniejszy? Na bank!”, choć rodacy przyzwyczaili się do korzystania z elektronicznej bankowości, dość nisko oceniają doświadczenia oferowane im przez placówki finansowe. Sytuuje to rodzimy sektor bankowy na siódmym miejscu pod względem jakości customer service, m.in. po gastronomii, podróżach i logistyce (dane KPMG za styczeń 2019 r.).

W dalszej części artykułu przedstawimy wyniki badania, którego celem była analiza oczekiwań konsumentów w relacji klienta z bankiem. Opowiemy o metodologii tzw. Sześciu Filarów Customer Experience (CX), która pozwala na skuteczną i bezkosztową budowę pozytywnych doświadczeń konsumentów nie tylko w placówkach finansowych. Na koniec omówimy analizę Google’a odnośnie zmian w zachowaniach klientów internetowych oraz User Experience (UX) w kanałach mobilnych.

Dla tych, których firma nie działa w branży finansowej, warto rozpocząć lekturę od akapitu pt. „Uniwersalna zasada CX – spójne doświadczenie we wszystkich kanałach” – przedstawiamy tam rady w kontekście dostarczania pozytywnych doświadczeń konsumenckich, które można zastosować w każdym sektorze.

Wspomnienie złego CX

Fakt, że klienci oczekują jak najlepszych doświadczeń również w bankowości elektronicznej, nie powinien nikogo dziwić. W końcu są przyzwyczajeni do tego typu traktowania przez inne branże, szczególnie e‑commerce. Zdaniem ekspertów z KPMG, dość niska ocena doświadczeń oferowanych przez całą branżę usług finansowych wynika przede wszystkim z negatywnej opinii konsumentów na temat marek ubezpieczeniowych.

„Usługi finansowe są branżą, której konsumenci stale potrzebują w swoim codziennym życiu, a relacja z marką bankową ma długookresowy charakter i rzadko w niej występują momenty ekscytacji konsumenta związane z korzystaniem z usług finansowych, może za wyjątkiem uzyskania kredytu hipotecznego czy wyjątkowo dobrych wyników portfela inwestycyjnego klienta. Trzeba też pamiętać, że na tę ocenę doświadczeń klienckich oferowanych przez marki z sektora bankowego wpłynęły również negatywne zdarzenia w przeszłości, takie jak np. kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich, polisolokaty, kampanie związane z agresywną sprzedażą produktów, których klienci nie potrzebowali” – komentuje Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Lista marek bankowych według indeksu CEE (ang. Customer Experience Excellence)

Bank Millenium

ING Bank Śląski

Bank Pekao

mBank

PKO Bank Polski

Bank Zachodni WBK

Nest Bank

Źródło: Raport KPMG w Polsce pt. „Czy klient jest najważniejszy? Na bank!”

Klient coraz bardziej cyfrowy

Polacy bardzo szybko przekonali się do korzystania z cyfrowych usług sektora finansowego, co deklaruje aż 90% respondentów badania KPMG („Czy klient jest najważniejszy? Na bank!”). Ponadto taki sam odsetek pytanych uważa, że obsługa w kanałach cyfrowych nie sprawia im problemów.

Co jednak najważniejsze – powszechne jest poczucie bezpieczeństwa podczas korzystania z bankowości elektronicznej (88% wskazań). Polacy coraz bardziej akceptują również mobilne rozwiązania oferowane przez banki – 79% respondentów potwierdziło, że korzystało już z bankowości elektronicznej poza domem. Pomimo że polscy konsumenci w coraz większym stopniu przenoszą się do kanału mobilnego, to jednak aż ponad połowa respondentów przyznaje, że nadal czuje się mało komfortowo, korzystając z bankowości elektronicznej poza domem. Chodzi przede wszystkim o dostęp do pieniędzy w tzw. sytuacjach awaryjnych, ale również podczas wakacji – kiedy przykładowo nie kontrolujemy informacji o tym, że bank planuje przerwę techniczną.

CX wpływa na rekomendacje marki

Jednym z głównych mierników badania satysfakcji klientów w relacjach z marką jest wskaźnik obrazujący skłonność konsumenta do rekomendacji, czyli NPS (ang. Net Promoted Score). Jak wskazują autorzy raportu KPMG, z punktu widzenia banku ogromnym wyzwaniem jest interpretacja wartości tego wskaźnika w taki sposób, żeby można było skutecznie i efektywnie kosztowo poprawiać doświadczenia oferowane klientom.

W tym aspekcie pomocne okazuje się korzystanie z metodologii Sześciu Filarów™ Customer Experience (o której szczegółowo poniżej), które reprezentują ? czynników składających się na kształtowanie opinii konsumenta w zakresie jego chęci do rekomendacji danej marki. Pozostała ? zmienności NPS wynika z tzw. czynników niedeterministycznych, takich jak pogoda czy nastrój klienta.

Zrozumienie znaczenia poszczególnych filarów, zdaniem ekspertów, jest podstawą do wykorzystania omawianej metodologii w skutecznej budowie pozytywnej oceny marki.

Wpływ Sześciu Filarów Customer Experience na skłonność konsumenta do rekomendacji marki (NPS)

Czynniki deterministyczne (patrząc zgodnie z ruchem zegara): Czas i wysiłek, Wiarygodność, Oczekiwania, Empatia, Rozwiązywanie problemów, Personalizacja.

*Wpływ rozumiany jako stopień, w jakim wyniki poszczególnych filarów tłumaczą zmienność NPS (na podstawie współczynnika determinacji).Prezentowane szacunki na podstawie wyników badań dotyczących zagadnień zarządzania doświadczeniami klientów realizowanych na rynkach w różnych krajach z wykorzystaniem autorskiej metody KPMG Nunwood.

Sześć filarów CX

KPMG w swoim badaniu oparło się na metodologii tzw*.* Sześciu Filarów Customer Experience, które pozwalają lepiej zrozumieć, jakie aspekty są szczególnie ważne dla konsumentów w całym cyklu relacji z marką. Mowa o następujących filarach:

  • Wiarygodność – jak dostarczana jest obietnica marki? Ważne jest, aby działania przedsiębiorstwa w relacji z klientami były spójne z deklarowaną misją i wartościami, a interesy klientów oraz marki były stawiane ze sobą na równi, tak żeby konsumenci mogli w pełni ufać swojemu dostawcy.

  • Oczekiwania – czy klient wie, czego może się spodziewać? Marka powinna budować pozytywne doświadczenie poprzez zrozumienie potencjalnych oczekiwań konsumentów, skuteczne zarządzanie tymi oczekiwaniami, a także wykraczaniem poza standardowe oczekiwania klienta.

  • Czas i wysyłek – jak nie utrudniać korzystania z produktów i usług? Celem firm jest usuwanie niepotrzebnych przeszkód, utrudnień oraz zbędnej biurokracji, co umożliwi konsumentowi jak najsprawniejsze i najprostsze korzystanie z oferty danej marki.

  • Empatia – jak wczuć się w specyficzną sytuację klienta? W przypadku relacji B2C coraz ważniejsza jest budowa związku opartego na pozytywnych emocjach pomiędzy konsumentem i marką, która daje mu poczucie, że dana firma rozumie i odpowiada na jego specyficzną sytuację.

  • Personalizacja – jak odpowiadać na indywidualne potrzeby klienta? Konsumenci coraz bardziej wymagają produktów i usług jak najlepiej dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb, oczekując także spersonalizowanego sposobu obsługi.

  • Rozwiązywanie problemów – jak „przekuć” problemy w pozytywne doświadczenia? Ważnym elementem tego filaru jest nie tylko skuteczność podjętych przez firmę działań, ale również ich szybkość oraz umiejętność przyznania się do błędu.

Uniwersalna zasada CX – spójne doświadczenie we wszystkich kanałach

Okazuje się jednak, że wyniki analizy dla 19 polskich banków objętych badaniem pokazują, że doświadczenie klientów w sektorze bankowym zostało ocenione poniżej średniej z 2018 r. Zdaniem Piotra Kowalskiego z Google’a, na poprawę oceny CX można mieć jednak znaczący wpływ. Jak sugeruje ekspert, banki (ale i firmy z innych branż działające online), projektując swoje usługi i kampanie, powinny wziąć pod uwagę jeden ważny aspekt: mobilne wersje stron internetowych służą do pozyskiwania nowych klientów, natomiast bieżąca obsługa odbywa się głównie w aplikacjach.

„Projektując strony mobilne, warto myśleć, że nie tworzymy wersji minidesktopu, ale nowy ekosystem, w którym chcemy przekazać najważniejsze informacje na małym ekranie oraz umożliwić intuicyjne dotarcie do pozostałych” ? mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google’u.

Zdaniem eksperta, zadowolenie klienta jest silnie skorelowane ze spójnym doświadczeniem we wszystkich kanałach, a przeskok między nimi powinien być niezauważalny. Zwłaszcza w przypadku rozwiązań wymagających kilku kanałów, takich jak otwarcie nowego konta, doradztwo finansowe czy reklamacja. Tam część procesów zaczyna się online, a kończy offline – poprzez osobiste spotkanie z doradcą w oddziale.

Klient poczeka nie dłużej niż 3 sekundy

W kontekście CX bardzo istotną kwestię odgrywa współzależność pomiędzy szybkością działania serwisu internetowego a prawdopodobieństwem jego porzucenia. Jak wynika z analizy Google’a, jeśli strona mobilna będzie ładowała się dłużej niż 3 sekundy, aż 53% użytkowników zrezygnuje z wizyty. Warto również dodać, że aż 54% internautów uważa, że im wolniejsza strona, tym większą odczuwają frustrację (dane za Google oraz Civic Research).

Jak więc zapewnić większy komfort użytkowników, gdy często nawet nie mamy wpływu na szybkość ładowania witryn ze względu na zależność od infrastruktury operatorów telekomunikacyjnych? Tym bardziej że aż 17% obszaru Polski ma połączenie 2G/3G lub nie ma go wcale! Co może być dotkliwe zwłaszcza w podróży.

Jak podkreślają eksperci, ważna jest struktura strony internetowej. Chodzi przede wszystkim o wielkość grafik, wagę skryptów czy błędy w konstrukcji strony, które mogą ją znacznie spowolnić. Dla tych, którzy chcieliby sprawdzić, z jaką prędkością ładuje się strona, warto skorzystać z takich serwisów, jak WebPageTest.org czy Test My Site.

Bardzo istotna okazuje się również kooperacja pomiędzy działami, szczególnie między marketingiem, sprzedażą a IT. Ustalenie nieprzekraczalnego czasu ładowania strony może bowiem znacznie wpłynąć na wyniki finansowe firmy. Jako przykład niech posłuży brytyjski ubezpieczyciel LV.com, który wprowadzając ten plan w życie, zanotował wzrost współczynnika wypełniania wniosków o ubezpieczenie samochodowe aż o 30,4%.

Komfort przede wszystkim

Biorąc pod uwagę fakt, że znaczna część internautów korzysta z sieci mobilnie, warto pochylić się nad kwestią wygody korzystania z serwisów na małym ekranie. Google, analizując setki witryn z branży finansowej, opracował najważniejsze rekomendacje dot. UX dla tego sektora. Wśród nich znalazły się:

  • czytelne komunikowanie benefitów;

  • jasne wskazywanie miejsc, gdzie użytkownik popełnił błąd, i pokazanie rozwiązania problemu (np. poprzez zaznaczenie niewypełnionej ramki formularza);

  • pokazywanie aktualnego postępu w wypełnianiu długich formularzy;

  • rezygnacja z niepotrzebnych pól formularzy (aż 68% klientów porzuci daną witrynę, jeśli proces np. zakupu będzie wymagał zbyt wielu kroków);

  • automatyczne uzupełnianie pól formularzy;

  • stosowanie czytelnych i dużych czcionek (co jest kluczowe w kontekście starzejącego się społeczeństwa).

Zdecydowanie opłaci się również zwrócenie uwagi na to, w jaki sposób użytkownicy posługują się swoimi smartfonami, czyli np. jak je trzymają. Jak wynika z analizy badacza Stevena Hoobera, który w 2013 r. wyszedł na ulicę, aby obserwować sposób ułożenia dłoni posiadaczy telefonów komórkowych, większość osób (49%) trzyma urządzenie jedną ręką, klikając w ekran jedynie kciukiem. 39% również trzymało telefon w jednej ręce z tą różnicą, że klikało w jego ekran palcem drugiej dłoni, natomiast pozostałe 15% chwytało smartfona oburącz, klikając obydwoma kciukami.

https://alistapart.com/

Mając w głowie tę wiedzę, wyobraźmy sobie dowolną aplikację mobilną i umieszczenie tzw. hamburger button, czyli menu. Tak, dobrze wam się wydaje – zazwyczaj znajduje się on w lewym bądź prawym górnym rogu. A teraz przyjrzyjmy się grafice poniżej, która jest tylko potwierdzeniem tego, co każdy z nas właśnie sobie uświadomił – nasz kciuk tam nie dosięga!

https://alistapart.com/

Warto zatem umieszczać najważniejsze elementy witryny w strefie easy & accurate (pol. łatwo i precyzyjnie) niż w punktach zaznaczonych na czerwono.

Klient pochodzi ze świata mobilnego

Analizując powyższe wyniki badań, nasuwa się stwierdzenie, że klienci wciąż oczekują przede wszystkim prostych, szybkich oraz intuicyjnych interakcji, występujących niezauważalnie w połączonych fizycznych i cyfrowych punktach. Firmy, które są tego świadome, inwestują w CX – często czerpiąc inspiracje z rozwiązań oferowanych przez inne marki, z różnych sektorów i państw.

Dziś myślenie mobile first (ale nie mobile only!) powinno przyświecać przedsiębiorstwom w każdej branży, nie tylko bankowej. Jak podkreślają eksperci Google’a: kluczowe jest założenie, że większość osób, które trafią na naszą stronę, będzie już zdecydowanie pochodzić ze świata mobilnego, który rządzi się swoimi prawami.

A na koniec drobne przypomnienie, aby dbać o całą ścieżkę zakupową klienta.

Zobacz wideo.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!