Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Digitalizacja

Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku – 61 proc. pracowników w Polsce już wykorzystuje generatywną AI w codziennej pracy

24 maja 2024 7 min czytania

Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. Odpowiednia aranżacja i dostosowane rozwiązania technologiczne zapewnią inkluzywne, owocne spotkania. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa [](http://HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre)HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: http://BeneBenehttp://JabraJabrahttp://LenovoLenovohttp://MicrosoftMicrosoft, [](http://Sharp / NEC)Sharp / NEChttp://WaldmannWaldmannhttp://ColliersColliers, [](http://Exclusive Networks)Exclusive Networkshttp://HaysHays i http://SonteSonte, będących ekspertami w dziedzinie projektowania hybrydowych miejsc pracy, połączyło siły, by wspólnie rozmawiać o nowoczesnym środowisku biurowym, które pozwoli ściągnąć i zatrzymać największe talenty. W cyklu 12 artykułów przedstawimy istotne obszary budowania odpowiedniej dla organizacji przestrzeni do pracy. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej propozycjom firmy Microsoft.

Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania pracy, ale rynek pracy w ogóle. Aż 61 proc. pracowników w Polsce używa generatywnej sztucznej inteligencji na co dzień. Blisko 70 proc. liderów uważa, że ich firma musi wdrożyć sztuczną inteligencję, aby pozostać konkurencyjną, a użytkownicy AI w Polsce są aż o 149 proc. bardziej skłonni do eksperymentowania z różnymi sposobami korzystania ze sztucznej inteligencji. Od teraz, dzięki dostępności języka polskiego w takich usługach jak Copilot dla M365, mogą to robić także w języku ojczystym. Nowy raport przygotowany we współpracy z LinkedIn obejmuje wnioski zebrane wśród 31 000 ankietowanych osób w 31 krajach.

Rok temu generatywna sztuczna inteligencja wkroczyła z impetem do życia społecznego, a ludzie pierwszy raz od czasu pojawienia się smartfonów zaczęli zmieniać sposób interakcji z technologią.

Pracownicy chcą AI w miejscach pracy. Co na to liderzy i pracodawcy?

„Przyszłość pracy to nie tylko nowe technologie, ale przede wszystkim ludzie i ich kompetencje. W erze AI konieczne jest ciągłe rozwijanie umiejętności, które pozwolą nam wykorzystać pełen potencjał narzędzi, jakie oferuje nam cyfrowa transformacja. Copilot dla Microsoft 365 to nie tylko wsparcie w codziennych zadaniach, ale również platforma do rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Rola przywództwa w tej zmianie jest kluczowa. Liderzy muszą być gotowi nie tylko prowadzić swoje zespoły przez technologiczne innowacje, ale również inspirować do tworzenia kultury organizacyjnej opartej na współpracy, zaufaniu i ciągłym uczeniu się. To właśnie takie podejście pozwoli nam na skuteczne adaptowanie się do zmieniającego się świata pracy i wykorzystanie możliwości, jakie niesie ze sobą era AI” – mówi Dominika Bettman, dyrektor generalna polskiego oddziału Microsoft.

Ponad połowa (53 proc.) liderów firm w Polsce twierdzi, że nie zatrudniłaby osoby bez umiejętności AI (vs. 66 proc. liderów globalnie). Aż 55 proc. z nich twierdzi, że wolałoby zatrudnić mniej doświadczonego kandydata z umiejętnościami AI niż bardziej doświadczonego kandydata bez takich kwalifikacji.

Polski biznes z genem AI

Wymierne korzyści z zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie widzą liderzy firm w Polsce. Z rozwiązań opartych m.in. o generatywną AI korzysta Nest Bank, w którym dostrzegany jest istotny potencjał tej technologii, a wiele zmian w organizacji odbywa się oddolnie – pomysły dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce przychodzą także od pracowników.

„Nasi pracownicy mają wysoki poziom świadomości zachodzących zmian, doceniają ułatwienia, które przynosi AI. Jest to wynikiem wdrożonej w Nest! kultury innowacji, profilu osób, jakie rekrutujemy i działań edukacyjnych. Copilot znajduje się na liście cenionych przez pracowników narzędzi. Czasem można nawet od niektórych usłyszeć, że nie wyobrażają sobie pracy w poprzednim trybie. Wciąż mamy wąską grupę zwolenników tradycyjnych narzędzi, ale nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że dobre praktyki z czasem zakorzeniają się w każdym procesie i na każdym stanowisku pracy” – mówi Karolina Mitraszewska, Wiceprezeska Zarządu Nest Banku.

Z potencjału AI korzysta także Bank Pocztowy, który nie boi się eksperymentów i tworzenia innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów.

„O ile na razie nieliczne banki decydują się na powierzanie sztucznej inteligencji bezpośredniego kontaktu z klientem, o tyle powszechne w sektorze bankowym staje się eksperymentowanie z rozwiązaniami, które mogą poprawić efektywność procesów wewnętrznych. Do takich narzędzi należy Copilot dla M365, który pozwala wykonać pracę szybciej i dokładniej, podnosząc w ten sposób efektywność realizacji niektórych czasochłonnych czynności. Jego zaletą jest również to, że pozwala oswoić się z nową technologią – pracując z tym narzędziem nie czujemy się zastępowani, a bardziej wspierani przez robota. Ponadto, doświadczenia w pracy z Copilotem można wykorzystać także w innych narzędziach. Dla przykładu w Banku Pocztowym budujemy asystenta, podobnie jak Copilot działającego w oparciu o tzw. prompty, który sprawdzi poprawność wybranych dokumentów.  W efekcie nasi pracownicy nauczą się tworzenia promptów, co przyda im się przy wykorzystywaniu innych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji” – mówi Michał Leski, Wiceprezes Banku Pocztowego.

Najnowsze dane z raportu Work Trend Index wskazują, że pracownicy w Polsce są o 20 proc. bardziej skłonni do odbycia szkolenia, zwłaszcza w zakresie konkretnego scenariusza zastosowania AI. Już teraz użytkownicy M365 mogą korzystać z szeregu funkcjonalności wirtualnego asystenta jakim jest Copilot dla M365 dzięki czemu wyraźnie skracają czas wykonywania żmudnych i powtarzalnych czynności. W Microsoft Teams, Copilot dla Microsoft 365 ułatwia prowadzenie spotkań, podsumowuje kluczowe punkty dyskusji przypisując następne akcje do właściwych osób, dzięki czemu każdy uczestnik wie jakie są oczekiwane od niego działania. W PowerPoint przygotowuje na bazie danych efektowne slajdy, w Outlook redaguje wiadomość e‑mail czy streszcza komunikacje z wybraną osobą, a w Wordzie generuje tekst, który jest dopasowany do oczekiwań i potrzeb użytkownika.

Język polski to nie wszystko. Nowości w Copilot dla Microsoft365

  • Copilot dla M365, aby uzyskać lepszy wynik zaoferuje automatyczne uzupełnienie „polecenia” (promptu). To nie tylko przyspieszy pracę, ale także oferuje nowe pomysły na to, jak w pełni wykorzystać możliwości narzędzia.

  • Nowa funkcja „redagowania” w Copilot za jednym kliknięciem zamienia podstawowe polecenie w bogatą podpowiedź.

  • Catch Up, nowy interfejs czatu, który wyświetla osobiste spostrzeżenia na podstawie ostatniej aktywności, dostarcza responsywne rekomendacje, takie jak „Masz spotkanie z wiceprezesem ds. sprzedaży w czwartek. Przygotujmy się – kliknij tutaj, aby uzyskać szczegółowe notatki”.

  • Copilot Lab to miejsce, gdzie możliwe będzie tworzenie, publikowanie i zarządzanie „poleceniami” w pełni dostosowanymi do pracy całego zespołu.