CZY WIESZ, ŻE: Odkąd kobiety w Arabii Saudyjskiej mogą prowadzić auta na rynku samochodowym rozpoczęła się prawdziwa rewolucja.
Kiedy w czerwcu 2018 roku w Arabii Saudyjskiej zmieniono prawo i umożliwiono kobietom prowadzenie samochodów, zapewne niewiele osób spodziewało się, że spowoduje to aż taką rewolucję na rynku samochodowym. Okazało się, że panie cenią sobie zupełnie inne modele i innych producentów aut.
Najwięcej zyskał Hyundai, któremu sprzedaż wystrzeliła w górę o imponujące 93,5%, dzięki czemu zajmuje obecnie drugie miejsce wśród producentów (23,7% udziałów w rynku) – zaraz za Toyotą, której sprzedaż dla odmiany spadła o -0,9%. Spadek zanotował także Nissan (-0,8%), natomiast w górę skoczyła sprzedaż aut marki Mazda (+22,2%), Mitsubishi (+59,9%), Lexus (+35,6%) i Kia (26,3%). Spektakularne wzrosty sprzedaży (choć już nie tak imponujące ilościowo) zanotowały także marki, takie jak Suzuki (+159,9%), Peugeot (+103,6%), Jeep (+87,6%) i Geely (+78,4%).
Wyraźne przetasowanie nastąpiło także wśród najpopularniejszych modeli – na liście Top 75 pojawiło się aż 7 zupełnie nowych aut, m.in. Hyundai Kona (pozycja 22.) czy Changan CS75 (pozycja 50.).
W sumie – i to po latach recesji! – rynek samochodowy w Arabii Saudyjskiej urósł o imponujące o 22,5% (I połowa 2019 r.).
Inspiracje z serii CZY WIESZ, ŻE są jak dobra kawa i chwila relaksu w pracy.
Jeśli chcesz pogłębić umiejętności stosowania nowych technologii w biznesie, zapraszamy na stronę główną MIT Sloan Management Review Polska.