Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Agile

Jacek Leonkiewicz: należy wyróżnić się jakością

27 kwietnia 2023 5 min czytania
Jacek Leonkiewicz: należy wyróżnić się jakościąJacek Leonkiewicz: należy wyróżnić się jakością

Wśród operatorów terminali płatniczych faktycznie można w ostatnim czasie dostrzec wzmożoną konkurencję skutkującą obniżaniem stawek za obsługę transakcji i zwiększaniem funkcjonalności dostarczanych urządzeń. Dlatego analizując sytuację, w jakiej znalazła się firma OS Card, warto zastanowić się nad przyczynami różnicy między ceną jej usług a ofertą GammaPay.

Oczywiście najbardziej prawdopodobne jest cross‑subsydiowanie jej konkurenta przez bank. Jednak możliwe jest również, że konkurencja stosuje dumping cenowy i presja na obniżanie ceny nie utrzyma się długo. W każdym razie rywalizacja kosztowa to absolutna ostateczność i prezes Kowal powinien zdecydować się na takie rozwiązanie tylko wówczas, gdy inne zawiodą.

Najpierw należy zrobić wszystko, by wyróżnić się jakością, która w opisanym przypadku tylko pozornie nie ma większego znaczenia dla końcowego klienta. Chociaż terminale stosowane na dworcach kolejowych czy w pociągach wybieramy na podstawie ceny, to nie znaczy, że jakość nie jest ważna. W okresach szczytów sprzedaży do kas na dworcach ustawiają się ogromne kolejki, a powolna transmisja danych może znacząco je wydłużać. W PKP Intercity staramy się skracać kolejki, sprzedając bilety przez Internet, jednak wciąż spora grupa pasażerów woli osobisty kontakt z kasjerem. Dlatego jakość sprzętu i szybkość transmisji danych również odgrywają istotną rolę i na jej podstawie można budować pozycję rynkową.

Pod względem znaczenia jakości usług dla końcowego klienta terminale płatnicze przypominają rynek usług telekomunikacyjnych. Są kraje gdzie, inaczej niż w Polsce, nie jest on w miarę równomiernie podzielony między konkurentów, ale funkcjonuje na nim jeden dominujący podmiot oraz kilka mniejszych. W telefonii kwestie techniczne pozornie nie mają również większego znaczenia, ale lokalni potentaci w innych krajach budują swoją pozycję właśnie na jakości i niezawodności technicznej.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Rywalizować ceną czy oddać klientów 

| , Damian Zapłata PL, Grzegorz Łapiński PL

Firma OS Card stanęła przed wyborem między konkurencją cenową a utratą dużych klientów z nadzieją na utrzymanie przynajmniej części nisz rynkowych. 

Innym rozwiązaniem jest próba konsolidacji rynku przez znalezienie na nim sojuszników do zmagań z operatorami wspieranymi przez bank. Prezes Kowal powinien zastanowić się nad usługami komplementarnymi do jego oferty oraz postarać się o zawiązanie partnerstwa z ich dostawcami. W ten sposób firma OS Card mogłaby wzbogacić ofertę bez konieczności obniżania ceny. Rynkową przeciwwagę można starać się zbudować również przez nawiązanie współpracy z innymi niebankowymi operatorami terminali, co najprawdopodobniej pozwoliłoby na zaproponowanie klientom korzystniejszych stawek.

Może się jednak okazać, że wszystkie te rozwiązania będą nieskuteczne. Utrata głównego klienta zawsze jest bolesna i jeśli taki scenariusz mógłby zagrozić dalszemu funkcjonowaniu OS Card, to tak naprawdę nie ma innego rozwiązania niż obniżenie stawek za obsługę transakcji. Być może jednak firma jest w stanie funkcjonować dłuższy czas bez dotychczasowych zysków, by przetrwać trudny moment na rynku. Gdybyśmy ponad rok temu zdecydowali się na zrównanie cen biletów w naszym produkcie premium z ofertą tańszych przewoźników spoza branży kolejowej, pewnie szybciej wyeliminowalibyśmy ich z rynku, ale po tym, jak by to już nastąpiło, powrót do optymalnych cen, maksymalizujących zyski, byłby długi i bolesny. Przy takim powrocie nie uniknęlibyśmy pewnie pojawienia się nowych podmiotów konkurujących jedynie ceną. Wtedy, trzymając się pierwotnej strategii, znów powinniśmy obniżyć ceny. W dłuższym okresie to jest strategia samobójcy. Z naszego doświadczenia wynika, że w pewnych sytuacjach cierpliwość się opłaca.

Opisana sytuacja pozwala przypuszczać, że trudności, które napotkała firma OS Card, nie muszą wynikać tylko z tego, że prowadzi ona działalność na czerwonym oceanie. Rosnąca liczba coraz silniejszych rywali to tylko jedna z możliwych przyczyn malejącej konkurencyjności opisywanej firmy. Innym wytłumaczeniem mogą być czynniki wewnętrzne, a więc przyjrzenie się przez OS Card jej działalności z pewnością mogłoby dostarczyć dodatkowej wiedzy. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na wykorzystanie talentów w firmie. Jeszcze niedawno najlepszy handlowiec w OS Card objął eksponowane stanowisko u głównego konkurenta. Może to oznaczać, że w firmie w niewłaściwy sposób wykorzystuje się potencjał pracowników, co może przekładać się na osiągane przez nich wyniki.

Przeczytaj pozostałe komentarze: »

Wiktor Namysł: nie można działać gwałtownie 

| , Wiktor Namysł PL

Firma OS Card, która dotychczas miała uprzywilejowaną pozycję na rynku, musi zmierzyć się z konkurencją lepiej dostrzegającą i różnicującą potrzeby klientów. 

Agnieszka Surmacka: konkurencja jest naturalna 

| , Agnieszka Surmacka PL

Konkurencja jest naturalną cechą rynków i najczęściej pozytywnie na nie wpływa. Problem pojawia się wtedy, kiedy zaczyna przypominać wyniszczającą wojnę, w której głównym orężem staje się cena. 

Dariusz Stolarczyk: kluczem do sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowi 

| , Dariusz Stolarczyk PL

Sytuacja, w jakiej znalazła się firma OS Card, jest trudna, ponieważ jako operator kart płatniczych konkuruje na rynku produktami, które są bardzo rozwinięte. 

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj