Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 67

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 117
Bez kategorii

E-marketing bez tajemnic? [RECENZJA]

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Brakowało na rynku tak kompleksowego potraktowania marketingu internetowego. Na ponad 500 stronach kilkudziesięciu praktyków dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z tej dziedziny. Czy warto sięgnąć po E‑marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy?

Nie ma cię w internecie, to nie istniejesz – to stwierdzenie brzmi dziś niemal jak truizm. Niestety, wiele firm nadal działa po omacku. Autorzy książki E‑marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy przychodzą z pomocą: to prawdziwa biblia, dzięki której mamy poznać nowe możliwości i poczuć się pewniej w realizowaniu zadań wizerunkowo‑sprzedażowych w sieci. Autorzy książki jednak zaznaczają, że nie każda firma powinna szturmem podbijać internet, a ta, która to robi, musi czynić to mądrze. Pokazują, z których rozwiązań warto skorzystać, z których lepiej zrezygnować, na które nie warto tracić pieniędzy.

Przyznam, że publikowanie tak obszernej książki o tak dynamicznie zmieniającej się dziedzinie wydawało mi się pomysłem co najmniej karkołomnym. Treść jest jednak na tyle ogólna i przekrojowa, że nie straci na aktualności w najbliższym czasie – zmienić mogą się jedynie opisywane narzędzia.

Dzięki książce poznamy nie tylko nowe reguły, ale powtórzymy też teorię marketingu, zaadaptowaną do obecnych realiów. Autorzy nie odcinają się od niej, podejmują próbę zbudowania pomostu między tradycją a nowymi trendami. To duży walor publikacji.

Proponuję, aby potraktować książkę jak szwedzki stół, w pierwszej kolejności sięgać po rozdziały, które poruszają dziedziny nam najbliższe lub te, o których szczególnie chcemy się czegoś dowiedzieć. Każdy artykuł można czytać jak osobne dzieło, ale w wielu przypadkach grozi nam déjà vu przy czytaniu wstępów. Te bywają bardzo ogólnikowe i powtarzają tezę, że internet zrewolucjonizował marketing, a współczesny świat jest bez wątpienia oparty na nowoczesnych technologiach informacyjnych. Często podczas czytania myślałam: OK, to już wiemy, przejdźmy do konkretu.

Po książkę z pewnością powinny sięgnąć osoby, które poważnie traktują pracę w tej branży, zwłaszcza jeśli nie są na bieżąco z nowinkami technologicznymi albo stawiają pierwsze kroki w zawodzie. Po prostu: każdy marketer powinien zapoznać się z prezentowanymi tutaj wiadomościami. To pozycja, którą docenią również blogerzy, programiści, przedstawiciele wolnych zawodów.

Czytelników czeka dużo przydatnych tabel (polecam szczególnie dwie: Siedem sekretów marketingu online dla marketerów offline oraz Siedem sekretów offline dla ludzi z doświadczeniem w branży online), wykresów i ilustracji. Autorzy często operują przykładami, dzięki czemu łatwiej przyswoić wiedzę. Trzeba jednak zaznaczyć, że niektóre ilustracje są kiepskiej jakości, co nieco burzy pozytywny odbiór publikacji.

E‑marketingu… znajdziemy solidny background w postaci 100‑stronicowego przeglądu możliwie najnowszych badań (najczęściej z 2014 roku). Ilość danych może być dla niektórych przytłaczająca.

Najbardziej obszerna i kolorowa część książki to dział Składowe sukcesu. Opisano w nim wiele przydatnych i praktycznych narzędzi, np.: niezbędnik tworzenia strategii social media, sprawdzone sposoby na przeprowadzenie kampanii e‑mail i SMS, 10 sposobów na atrakcyjny tytuł artykułu kontentowego. W książce poruszono pobieżnie również kwestie badań mediów internetowych, monitoringu mediów społecznościowych oraz najważniejszych strategii technologicznych.

W dziale Niezbędnik nowoczesnego marketera poczytamy o sprzedaży w sieci, współpracy z zespołem IT i o nowych trendach. Te ostatnie niestety tylko zarysowano. Aby dowiedzieć się więcej np. o grywalizacji czy remarketingu, trzeba doczytać gdzie indziej. Na szczęście na zakończenie można zapoznać się z bibliografią, która jest drogowskazem dla wszystkich tych, którzy chcą uzupełnić wiedzę.

Ogromnej wartości książce przydają jej autorzy – ludzie związani z branżą interaktywną, którzy dzielą się w artykułach swoim know‑how. Znaleźli się wśród nich m.in. Dominik Kaznowski, Monika Mikowska, Michał Dziekoński, Maciej Wiktorowski, Barbara Stawarz. Redaktorami publikacji są Jarosław Królewski i Paweł Sala.

Książka jest niestety redakcyjnie nierówna – forma tekstów bywa niespójna. Jedne zawierają boldy, bullety, infografiki, tabele oraz ułatwiające czytanie elementy, a inne są tzw. blachami tekstu. Na szczęście tych pierwszych jest więcej.

Spraw, abym poczuł się ekspertem – brzmiał przywołany w książce manifest projektantów mobilnego systemu operacyjnego Android. Po lekturze E‑marketingu… nikt raczej ekspertem nie zostanie, ale z pewnością zaspokoi niedosyt wiedzy w tej dziedzinie i będzie też wiedział, gdzie zdobyć jej jeszcze więcej. Ta książka pomaga zrozumieć szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie i z pewnością powinna się znaleźć w firmowej bibliotece.

Książkę wydało wydawnictwo PWN www.emarketing.pwn.pl]. Dziękujemy za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!